۰ نفر
۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۵

'اوکتاویان علیم الدین' سفیر جدید فوق العاده و تام الاختیار اندونزی در جمهوری اسلامی ایران تعیین و با 'جوکو ویدودو' رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

به گزراش خبرآنلاین ، اندونزی سفیران خود در 13 کشور را تعیین کرد و این سفیران که شش نفر از آن ها از سیاستمداران ائتلاف حاکم هستند روز گذشته پیش از عزیمت به محل ماموریت خود با رئیس جمهور این کشور گفت وگو کردند.
'جوکو ویدودو' پس از روی کار آمدن در مهر ماه سال گذشته اقتصاد را در اولویت برنامه های دولتش قرار داد و از سفیران این کشور در جهان خواست با اولویت اقتصادی برای رشد اندونزی به برنامه ریزی برای توسعه مناسبات با کشورهای جهان بپردازند.
در دیدار روز گذشته این سیاستمداران، 'اوکتاویان علیم الدین' سفیر جدید فوق العاده و تام الاختیار اندونزی در جمهوری اسلامی ایران که برنامه ریزی برای توسعه مناسبات با ترکمنستان را نیز بر عهده دارد، حضور داشت.
سفیر جدید اندونزی در تهران که مدیرکل امور حقوقی، سیاسی، امنیت سرزمینی و توافقنامه های بین المللی وزارت امور خارجه بوده پس از این دیدار، گفت که آماده است به اقدامات دولت اندونزی برای پایان تنش بین ایران و عربستان سعودی کمک کند.
به نوشته روز پنجشنبه 'تریبیون نیوز'، وی با اشاره به مذاکرات روز گذشته 'رتنو مرسودی' وزیر امور خارجه این کشور با 'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه و دکتر 'حسن روحانی' رئیس جمهور کشورمان، گفت که این مساله توسط رئیس جمهور و وزیر امور خارجه اندونزی در حال پیگیری است.
'اوکتاویان علیم الدین' عضویت اندونزی، ایران و عربستان در سازمان همکاری اسلامی را مورد اشاره قرار داد و گفت که سرمایه ما عضویت در سازمان های بین المللی و مناسبات دو جانبه است که از آن برای کمک به کشورهای دوست استفاده می کنیم.
در حال حاضر 'دیان ویون جوریت' به عنوان سفیر اندونزی در کشورمان فعالیت می کند.
اندونزی به عنوان بزرگترین اقتصاد جنوب شرق آسیا همکاری با ایران در بخش انرژی را طلب کرده است و طی چند ماه گذشته هیات های مختلفی از این کشور برای رایزنی به کشورمان سفر کرده اند.
از فروردین ماه سال جاری تاکنون با سفر رئیس جمهوری ایران به اندونزی و مذاکره با همتایش و رایزنی های وزیران امور خارجه دو کشور روابط دو جانبه سیاسی و اقتصادی روند رو به توسعه ای داشته است.
آمار نشان می دهد ارزش روابط تجاری دو جانبه بین ایران و اندونزی در سال های 2013 و 2014 به ترتیب 568 و 430 میلیون دلار بوده است و با توجه به ظرفیت بالای دو کشور، تهران و جاکارتا درپی توسعه مناسبات در دوران پساتحریم هستند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 499127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =