اقتصاد نیوز نوشت: یک کارشناس بازار خودرو با بیان اینکه رکود در بازار خودرو سنگین‌تر شده است، پیشنهاد کرد در کوتاه‌‌مدت دولت با اجرای طرح‌هایی مشابه وام 25 میلیون تومانی از دپو شدن محصولات خودروسازان جلوگیری کند.

یک کارشناس بازار خودرو با بیان اینکه رکود در بازار خودرو سنگین‌تر شده است، پیشنهاد کرد در کوتاه‌‌مدت دولت با اجرای طرح‌هایی مشابه وام 25 میلیون تومانی از دپو شدن محصولات خودروسازان جلوگیری کند.

بازار خودرو از ابتدای سال سایه سنگین رکود را به خود دیده و آنگونه که کارشناسان بازار خودرو می‌گویند این رکود تا پایان سال مهمان بازار خودرو خواهد بود. بر اساس نگاه کارشناسان مردم به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی تقاضایی برای خرید خودرو تا پایان سال نخواهند داشت.

علیرضا پورحسنی با اشاره به عوامل رکود در بازار خودرو تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت در بازار خودرو نامناسب است و خودروسازان باید در راستای تحریک تقاضا در بلندمدت با طرح تشویقی و جانبی در جهت کیفی و به روز شدن محصولات یاری کنند.

این کارشناس بازار خودرو با بیان اینکه نارضایتی مردم از کیفیت پایین خودروها و شرایط نامناسب اقتصادی مردم بازار خودرو را به رکود برده، گفت: خودروسازان می‌توانند در کوتاه‌‌مدت با اجرای طرح‌هایی مشابه به وام 25 میلیون تومانی از دپو شدن محصولات خودروسازان جلوگیری کند و در بلندمدت با طرح تشویقی و جانبی در جهت کیفی و به روز شدن محصولات‌شان همت کنند.

او با اشاره به اجرای طرح وام 25 میلیون تومانی و تاثیر آن روی بازار خودرو گفت: اجرای طرح این وام برای شرکت‌ها و کارخانجات خوب بود و خودروهایی که در پارکینگ‌ها دپو شده بودند به فروش رفتند. اما نقش دولت برای خروج از رکود این صنعت می‌تواند این باشد که تلاش شود خودرو از حالت کالای جانبی خارج شده و به تدریج به صورت یک کالای مصرفی در بیاید.

پورحسنی در خصوص چشم‌انداز بازار خودرو در سال 95 عنوان کرد: در مورد بازار خودرو در سال 95 باید چند عامل را در نظر گرفت. اول اینکه کیفیت بالای خودروها تاثیر مستفیمی در بازار فروش خودروها دارد که بهتر است خودروسازان این موضوع را در برنامه تولید خود لحاظ کنند. عامل بعدی و مهم در قیمت خودرو نوسانات ارزی است که به صورت مستقیم روی قیمت خودرو تاثیرگذار است. عامل سوم قوانین دولتی حاکم بر قیمت تمام شده خودرو از جمله تغییرات تعرفه گمرکی یا هزینه‌های شماره‌گذاری و بیمه است.

 

 

22339

کد خبر 499411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    5 0
    باید بگی دپوی فرغون.والا اگه کیفیت اینارو ببرن بالا و قیمت هارو منصفانه کنن قطعا از رکود خارج میشن
  • ایرانی A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    6 2
    با سلام به نظر من دولت خودروهای ایرانی راجمع کند خیلی بهتر است تا باوام ۲۵ تومانی و۱۰ تومان هم خودت میذاری تا قسطا تموم بشه ۵۰ تومنی اب میخوره همین ماشین تو عراق به اونا میدن نهایتا ۷ تومن مردم را بدبخت کنید تا خودرو سازان روپا بایستند در صورتیکه چرخه صنعت باید برای مردمش بچرخه اینجا مردم نابود میشن برای صنعت تورا خدا حذف نکن تا مسولان ببینند شاید وجدانشون بیدار بشه
  • بی نام A1 ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    3 0
    ایشون به نظر طرفدار خودرو سازها هستن تا مردم
  • بی نام A1 ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    4 0
    مردم مشکل اشتغال دارن یا نداشتن خودروی بنجل؟
  • مهدی A1 ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    6 0
    اقا تورو خدا این وام رو دوباره بدید. خداییش خیلی دوست دارم هرماه هشتصد تا یک میلیون قسط بدم.دوست دارم هر روز از صبح تا شب مثل ... کار کنم تا پس از کسر هزینه ها و پول بنزین و کرایه آزانس و هزینه های منزل و هزار تا هزینه دیگر , هر روز سی هزار تومن بگذارم کنار تا سر برج کم نیارم. من قول میدم تا آخر عمرم نوکر ایران خودرو و سایپا باشم.
  • بی نام A1 ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    6 0
    آقای به اصطلاح کارشناس فرض کن این وام 10 بار دیگه هم تکرار بشه بالاخره چی تا کی پراید باید تولید بشه ؟ بعد از عضویت در تجارت جهانی جهانی می خواهید چی کار کنید ؟ این غده سرطانی تا کی باید تو گلوی مردم بمونه ؟
  • بی نام A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    1 0
    ببببببببوووووووووووووووققققققققققق