قائم مقام معاونت خدمات شهری:  250 میلیون تومان اعتبار صرف گرمخانه شهرداری کرج شد

قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری کرج از اختصاص اعتباری معادل 250 میلیون تومان برای فعالیت گرمخانه متعلق به این دستگاه در چهار ماه پایانی سال خبر داد.

به گزارش خبر آنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج اصغر نصیری این خبر را اعلام کرد و صرف اعتبار مذکور را با توجه به مجوز و مصوبه شورای اسلامی شهر و دستور شهردار عنوان کرد تا از این طریق ضمن صیانت از جایگاه فقرا و در راه ماندگان، بخشی از وظایف انسان دوستانه این دستگاه خدماتی به شهروندان ارائه شود.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون بخش زیادی از اعتبار تخصیص یافته با توجه به مراجعه مکرر کارتن خواب ها و افراد بی خانمان به این گرمخانه جذب شده است، افزود: ظرفیت گرمخانه برای هر شب تعداد 80 نفر می باشد که با توجه به آغاز به کار گرمخانه از آبان ماه،حداکثر ظرفیت این محل هر شب تکمیل بوده است.

نصیری بیان داشت: در مواردی مثل شب های بسیار سرد، برفی یا بارانی، مراجعه مکرر و متعدد نیازمندان به گرمخانه باعث شد از ظرفیت راهروها برای اسکان مراجعه کنندگان استفاده شود که اگرچه با شرایط موجود نتوانستیم چنان که شایسته و مطابق شئون انسانی و بهداشتی افراد است به آنها خدمت رسانی کنیم اما کوشیدیم از فضای موجود حداکثر بهره برداری را داشته باشیم.

این مسئول به خدماتی که به واسطه توقف افراد در گرمخانه ارائه می شود، اشاره کرد و یادآور شد: همه روزه طبق برنامه غذایی از پیش تعیین شده، غذای گرم در اختیار مراجعه کنندگان قرار می گیرد. همچنین امکان استحمام برای افراد در این محیط فراهم است.

به گفته نصیری، سرو صبحانه برای وعده صبح کسانی که شب را در این مکان به صبح رسانده اند نیز در دستور کار شهرداری کرج قرار دارد.

وی به برخی ضرورت های احداث گرمخانه و فعالیت آن بخصوص در ماه های سرد سال در شهر اشاره کرد و بیان داشت: افراد آسیب دیده بویژه کارتن خواب ها که بخشی از عمرشان را در فضاهای باز شهری مانند مخروبه ها و پارک ها سپری می کنند، با توجه به برودت هوا نیازمند استقرار در فضایی امن و گرم هستند تا از امکانات غذایی و بهداشتی آن استفاده کنند. همچنین عدم بضاعت مالی در این افراد اغلب باعث شده است که سلامت بهداشتی آنان نیز با خطراتی روبرو باشد.

نصیری بیان داشت: با همین رویکرد کوشیده شده است با ارائه امکانات بهداشتی، درمانی، غذایی در محیط گرمخانه، فضای امن و آرامی را برای توقف موقت مراجعه کنندگان به این محل فراهم کنیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 499664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =