نشست فعالان اقتصادی لهستان و البرز /توسعه روابط اقتصادی در دوران پسا تحریم

نشست فعالان اقتصادی لهستان و استان البرز برگزار و راه‌های توسعه روابط اقتصادی فی‌مابین در دوران پسا تحریم بررسی شد.

توحید وانشانی / خبرگزاری خبرآنلاین - البرز، نشست همکاری فعالان اقتصادی استان البرز با کشور لهستان با حضور «یولیوش گایلا» سفیر کشور لهستان در ایران، عباداله کامکار معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری البرز، «ریشرد توژنسکی» رئیس اتاق بازرگانی سیلسیا لهستان، رحیم بنا مولایی رئیس اتاق بازرگانی البرز و جمعی از فعالان اقتصادی و تجار استان البرز و کشور لهستان برگزار شد.
در این نشست راه‌های همکاری اقتصادی مابین فعالان اقتصادی استان البرز و کشور لهستان بررسی و تیم‌های اقتصادی جهت مبادلات اقتصادی و همکاری‌های دو جانبه به مذاکره نشستند.
در این مراسم رحیم بنا مولایی با اشاره به اجرای برجام و لغو تحریم‌های علیه ایران، اظهار داشت: با توجه به لغو تحریم‌ها به‌خصوص فعال شدن ارتباط‌های بانکی امیدواریم ازاین‌پس شاهد ارتباط اقتصادی با کشور لهستان باشیم.
وی افزود: با توجه به وجود فرودگاه پیام در استان البرز علاقه‌مند به برقراری پروازها مابین استان البرز و کشور لهستان جهت جابجایی محصولات هستیم.
رئیس اتاق بازرگانی استان البرز بابیان اینکه برای توسعه برندهای ملی علاقه‌مند هستیم، خاطرنشان کرد: می‌توان برای بعضی از محصولات و برندهای خوب که بازارهای صادراتی دارد را در استان البرز تولید کنیم.
وی با بیان اینکه آمادگی مشارکت در توسعه کارخانه‌های استان البرز را داریم، خاطرنشان کرد: برخی کارخانه‌ها که دارای امکانات و زیرساخت‌های مناسبی هستند را می‌توان با افزایش ظرفیت و نوسازی خطوط تولید و ارتقاء دانش فنی با مشارکت طرف لهستانی توسعه داد و به بازارهای صادراتی لهستان با اتصال به برندهای این کشور ورود کرد.
بنا مولایی صنعت توریسم را یکی دیگر از زمینه‌های قابل همکاری مابین استان البرز و کشور لهستان بیان کرد و گفت: ما آمادگی لازم را به‌منظور برقراری همکاری در صنعت توریسم در دو کشور به‌خصوص مابین این استان با کشور لهستان را داریم تا زمینه سرمایه‌گذاری طرف خارجی در زمینه‌های هتل‌سازی و مراکز تفریحی را در این استان فراهم کنیم.
وی یادآور شد: امیدواریم با همکاری سفارت‌های ایران و لهستان بتوانیم با استفاده از بانک اطلاعاتی که موجود است، نیازهایی که کشور لهستان دارد را ما تأمین کنیم و از مواد اولیه و کالاهایی که در استان البرز نیاز داریم از ظرفیت‌های لهستان بهره‌مند شویم.
این مسئول تجارت حلال در صنعت غذا را یکی از مسائل حائز اهمیت بیان کرد و گفت: ما آمادگی کامل را در جهت توسعه تجارت حلال و گرفتن سهم در بازارهای اروپایی راداریم تا با کمک تجار لهستانی به این کشورها صادرات داشته باشیم.
وی برپایی این جلسه را شروعی برای تجارت دوطرفه بیان کرد و گفت: امیدواریم پس‌ازاین جلسه شاهد اثرات مستقیم آن در توسعه صادرات به این کشور باشیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 503004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =