تهمینه میلانی که خود می‌گوید روزی یک کتاب می خواند، برای ایام نوروز سبد پیشنهادی جالبی را به خوانندگان خبرآن‌لاین هدیه می‌دهد و از «شوهر آهو خانم» نوشته «علی محمد افغانی»، «برنده تنهاست» اثر «پائولو کوئیلو» و «بابانظر» مصاحبه با شهید نظرنژاد را برای مطالعه نام می‌برد.

تهمینه میلانی، کارگردان سینما که هم‌اکنون فیلم توقیفی «تسویه حساب» از او در حال اکران است، خود را از جمله کتابخوان های حرفه ای می داند که روزانه یک کتاب مطالعه می‌کند(!) و اغلب اوقات به مطالعه مشغول است.

وی در تمامی حوزه ها از جمله روانشناسی، فلسفه، رمان و ... مطالعه دارد و کتاب را یکی از بخش های اساسی و مهم زندگی اش می داند. میلانی در آغاز هر ماه از طریق نشریاتی چون کتاب هفته و سایر منابع خبری، تازه های نشر را جستجو کرده و انتخاب و مطالعه‌شان را دنبال می کند.

میلانی برای انتخاب بهترین کتابی که در سال 1388 مطالعه کرده پس از اندک تاملی به خبرنگار خبرآن‌لاین می گوید: انتخاب بهترین کتاب کاری دشوار است چرا که بهترین های زیادی را در حوزه های مختلف مطالعه کرده ام اما چند کتاب تاثیرات ژرفی در من به جای گذاشت که هرگز فراموششان نمی‌کنم.

کارگردان فیلم سینمایی «سوپر استار» کتاب های «دا» و  «بابانظر» را تاثیر گذارترین و بهترین کتاب هایی می داند که در سال 88 مطالعه کرده و از دو کتاب «افسون شهرزاد» و «عشق و شعبده» به قلم «جلال ستاری» نیز به عنوان بهترین کتاب هایی که مطالعه کرده، یاد می کند.

میلانی همچنین کتاب «در ماداگان کسی پیر نمی شود» نوشته «اتابک فتح الله زاده» را که خاطرات «عطا صفوی» از اردوگاه های سیبری است، جزو کتاب های محبوبش در سال 88 می داند.

کارگردان فیلم «آتش بس» خواندن کتاب «برنده تنهاست» اثر «پائولو کوئیلو» با ترجمه «آرش حجازی» را به تمامی سینماگران و هنرمندان سینمایی توصیه کرده و معتقد است: سینماگران و هنرمندان حوزه سینما با خواندن کتاب فوق متوجه می شوند که فستیوال کن تنها یک نمایش است و بس... و آنچنان که بعد جهانی پیدا کرده، عمقی ندارد.

میلانی در پایان گفتگو با خبرآن‌لاین، نیز مطالعه کتاب «شوهر آهو خانم» نوشته «علی محمد افغانی» را در تعطیلات نوروز به همه پیشنهاد می کند و این کتاب را دارای حسی زنده می داند که همیشه با خواندنش احساسات شخصیت های مختلف داستان را درک کرده و می تواند با آنها همراه شود.

***

سایر پیشنهادهای نوروزی اهالی فرهنگ(جواد شمقدری، رضا کیانیان، فرج‌الله سلحشور، موسوی گرمارودی، ستاره اسکندری، کامبیز درم‌بخش، عبدالجبار کاکایی و... ) را در اخبار مرتبط بخوانید!

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 50899

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =