آشکار شدن علائم ظهور در سوریه بر محور سفیانی

شرمنده ام که یک بار دیگر مجبور شدم بحث علائم ظهور را مطرح کنم، اما می بینید که ماجرا تمام نشده و همچنان بازار آن گرم است. هر بار با عبارتی تازه و تحلیلی نو.

من اصولا از بین منبری های فعلی هیچ کس را در قد و اندازه مرحوم فلسفی نمی بینم؛ چنان که از بین روضه خوانهای منبری هم، اما موثر، کسی را در حد و قواره مرحوم کافی نمی دانم. این به معنای آن نیست که آن دو برخلاف معاصرین، از دایره «خطابه» و استفاده از ادبیات خاص خطابی خارج بودند، بلکه فقط به این معناست که هر دو، یکی از جنبه علمی و دیگری هنری، تقریبا در دوره معاصر بی نظیر هستند. طبیعی است که آنها هم خطیب بودند و این جماعت اولا کاری به برهان ندارند و اساس کارشان بهره مندی از ادب خطابه است، و ثانیا، آنها نیز چارچوب فکری و گفتمان خاص خود را بر اساس آنچه از عالم فکر در آن می زیستند، به علاوه تولیدات خاص خود، به عنوان پایه و اساس فکر خود داشتند. به طوری که بر اساس آن «عالم فکر و گفتمان» می شود فکرشان را بازسازی کرد، کما این که هر کس دیگری را هم.
اما در منبری های فعلی، چند نفری را می شناسیم که کما بیش، هم خودشان لیاقتی دارند و هم صدا و سیمای آنها را سرآمد کرده است. البته دعوت آنها به بیوت مراجع یا دعوتشان به حرم مشهد و قم هم در شهرت آنها تاثیر بسزایی داشته و دارد. بعضی هم که زمانی دعوت می شدند، گاهی با گفتن برخی مطالب، پا به بخت خود زدند و مثل این کسانی که گاهی برای مدتی از ورود در سیما محروم می شوند، به اجبار آنان نیز محروم و ممنوع التصویر می شدند. خیلی ها هم هستند که همین شایستگی ها را دارند اما شانس ندارند.
بنده نمی توانم و در جایگاهی نیستم که بخواهم در باره آنها سخنی بگویم. اما به هر حال، می دانم که این افراد تأثیر زیادی البته با درجات مختلف در فرهنگ عمومی دارند. شاید بتوان گفت در حال حاضر در رأس آنها آقای شیخ حسین انصاریان است که ادبیات و ادب خاص خود را دارد. در مراتب بعدی آقایان رفیعی و عالی و ماندگاری و میرباقری قرار داند. همین طور آقای پناهیان که البته واعظ سیاسی و منبری اهل بسیج اند.
از میان اینها دوستم آقای میرباقری را دارای ذکاوت خاصی می دانم، اما توجه دارم که ایشان به رغم آن که زمانی غرق در فلسفه صدرایی بود، پس از تماس و شاگردی نزد مرحوم سید منیر شیرازی، دیدگاهایش را عوض کرد. اگر کسی شناخت مختصری از آن دو داشته باشد، می داند که نوعی خلاقیت کلامی و قلمی دارند، البته ادبی که غالبا برای عموم و گاه خصوص قابل فهم نیست. بیشتر نوعی ترکیب و کلمات تازه که پیچ در پیچ و نه برهانی بلکه به قول جابری بیانی و البته خیلی دشوارفهم است.
پس از درگذشت مرحوم سید منیر که فرهنگستان علوم اسلامی [یا دفتر مجامع مقدماتی آکادمی علوم اسلامی] را درست کرد، آقای میرباقری جای ایشان را گرفت. بنده هم که عوام هستم، نه آن زمان نوشته های مرحوم سید منیر را می فهمیدم، و نه حالا غالب فرمایشات آقای میرباقری، حتی آنها را که در منبر می گوید. البته این را نقص خودم می دانم و همیشه فرض را بر این می گذارم که این قبیل افراد چیزهایی می دانند که ما نمی دانیم. به همین دلیل فکر می کنم منبرهای آقای میرباقری ضمن این که جزء به جزء برخی از فرمایشاتشان خوب است و می دانم ارادتمندانی هم دارد، سر جمع، به جایی ختم نمی شود. در این جهت و از زاویه ای دیگر، آقای پناهیان هم چنین هستند، هرچند بسرعت باید عرض کنم در دو سطح کاملا متفاوت. این در حالی است که روانی سخنرانی های آقای رفیعی و عالی و ماندگاری برای عامه بهتر و منظم تر و قابل فهم تر است.
همه اینها بهانه ای بود تا به یک مورد از فرمایشات آقای میرباقری که اخیرا با آقای یامین پور که ایشان را از پس از سال 88 می شناسیم، مطرح کرده اند، اشاره کنم.
پیشاپیش بگویم که مهدویت یکی از سوژه های اصلی عزیزان منبری است که البته فراز و نشیب دارد. اهمیت این بحث و جذابیت آن عامل اصلی است و این که در شرایط تاریخی خاص ما و ماجراهای پیش آمده در منطقه و آشفتگی ها، همیشه این نوع مسائل به رأس منتقل می شود. در میان این عزیزان، آقای پناهیان جدیت بیشتری دارند که همه می دانیم و قابل مقایسه با بقیه نیست.
اما آنچه دوستمان آقای میرباقری در این مصاحبه فرموده اند، از نظر سبک، همان ادبیات مرحوم سید منیر را دارد؛ ادبیات نسبتا پیچیده بیانی که حالا با کلمات سیاسی روز هم که گاهی شرقی و غربی و گاهی خودی است ترکیب شده و در حد یک تئوری در تبیین منازعات سیاسی و فکری اخیر دنیای اسلام از جریان بیداری اسلامی تا سلفیه جهادی و انقلاب اسلامی و استکبار و غرب و شرق و غیره و غیره، همه به هم وصل شده است.
نکته مورد بحث بنده در اینجا پرداختن ایشان به مهدویت با گرایش به دیدگاه های رایج و ترویج شده توسط آقای پناهیان است. ایشان در اینجا هم مانند آقای پناهیان فرموده اند که همه آنچه در حال رخ دادن است نشانی از تحقق فلسفه تاریخ شیعی ظهور سفیانی و مقابله انقلاب اسلامی با آن است. در واقع علائم ظهور محقق شده است و این که تقریبا همه شواهد نشان می دهد که ما به نقطه نهایی نزدیک شده ایم. البته سفیانی از نظر ایشان فقط سفیانی داخل عالم مسلمانی نیست بلکه غرب و استکبار است. این سفیانی یک رفت و برگشت به غرب دارد و بنابرین ظهور این بار مواجه با غرب است. وصل کردن سفیانی به غرب هم در این تحلیل تازه است. آن هم با یک رفت و برگشت. در باره علائم ظهور هم تطبیق هایی دارند که از آن جمله همجنس بازی و گسترش طلاق و وضعیت بانوان و جز اینهاست. البته ایشان زمان تعیین نکرده اند اما به هر حال به نظرشان علائم آشکار شده و بخشی از آن ماجراهای جاری در جهان اسلام است. بنده قصد رد یا تایید کردن ندارم و صرفا دوست دارم شما را هم در جریان این بحث بگذارم. منبع من مشرق نیوز است که سه تیتر برای این مصاحبه انتخاب کرده: تکنوکرات ها معبر نفوذ دشمن نشوند / صف بندی های آخر الزمانی خیلی واضح در منطقه دیده می می شود / سفیانی ترکیب سلفیه و روشنفکری است!

این شما و این هم تحلیل ایشان:

يامين پور: دقيقاً از همين نگاه فلسفه تاريخي مي پرسم؛ امام زمان (عج( دقيقاً در چه مرحله اي ظهور خواهند کرد؟ در مرحله اي که جهان اسلام در آستانه دسترسي پيدا کردن به باطن حق و ولايت است يا پس از اين مرحله است يا در حين درگيري هاي خشني است که در اين مرحله دارد؟ تاريخ شيعه چطور اين را تحليل مي کند؟ البته کاري به تطبيق مسائل هم ندارم.
استاد ميرباقري: ببينيد من چون بخصوص اين موضوع را در آيات و روايات هنوز به نتيجه روشني نرسيده ام اظهارنظر خاصي در اين موضوع نمي کنم؛ ولي از نظر کلان پيداست که در گيري حضرت با جريان سفياني است؛ يعني
جرياني پيرو آل ابي سفيان که ادامه جريان نفاق در دنياي اسلام است که به جريان آل ابي سفيان و بني اميه تبديل شد. بعد هم يک دوره به غرب رفت و امروز به دنياي اسلام بر مي گردد و درواقع از خود دنياي اسلام سر بر مي دارد؛ حضرت با چنين جرياني درگير هستند؛ پس قاعدتاً اين جريان بايد فعال باشد و اين جريان بايد جرياني باشد که در موضع درگيري با امام زمان(ع) و اسلام ناب باشد و اين جزو مسلمات است.
اما تحولاتي که اتفاق مي افتد يکي تحولات طبيعي نظام عالم است که به نظر مي آيد نوعي بحران و آشفتگي در طبيعت به وجود مي آيد؛ مثل حوادث طبيعي، زلزله ها، سيل ها و طوفان ها که درواقع موجي از آشفتگي ها است که حال اينکه چطور اين را تحليل کنيم قاعدتا به همان دسته بعدي بر مي گردد.
دسته ديگر از حوادثي در قرب ظهور که در روايات هم ديده ايد، واژگوني اخلاقي در مقياس جهاني و مقياس اقامه است؛ روايات آخرالزمان را در این زمینه ديده ايد که معصومين(ع) توضيح مي دهند؛ پيداست که آنها در مقياس اقامه و مقياس واژگوني اخلاقي است که نتيجه اين است که معروف، منکر و منکر، معروف مي شود. همين بحث هايي که الان در دنيا هست مثل بحث اکتفا به هم جنس، بحث گسترش طلاق، بحث تغيير نسبت اقشار جامعه، وضعيت بانوان در جامعه جهاني، همه اينها در حوادث آخرالزماني هست که اين نسبت ها معکوس مي شود و پيداست که از يک جايي هم اقامه مي شود؛ يعني يک اقامه منکري در دنيا صورت مي گيرد (نه يک منطقه خاص)؛ يعني يک دستگاهي با هشياري در کل دنيا همه آنچه که انبيا ساخته‌اند را مي خواهد وارونه کند؛ تصادف نيست؛ يعني کاملا مشخص است که درگيري ابليس با نبي اکرم (ص) و به تعبيري درگيري عقل و جهل است؛ بر اساس روايات، عقل و جهل، هم در اصل عبوديت و استکبار با هم درگير هستند، هم در موازين اخلاقي که قواي عقل و جهل است و هم در مناسک که شريعت است. این درگیری کاملاً مشهود شده است و در مقياس جهاني هم هست. به نظر مي آيد که علت بحران هاي طبيعي هم همين است؛ يعني انسان اول خيال مي کند که جهان بي صاحب است و خودش هرطور دلش بخواهد مي تواند آن را بسازد؛ اما اين جهاني که در اختيار حضرت حق است طبيعتاً يک واکنش هاي جدي در مقابل حرکت هاي انسان نشان مي دهد و بر حسب ظاهر به يک آشفتگي هايي طبيعي تبديل مي شود.
دسته سوم، حوادث سياسي منطقه اي است که عمدتاً بر محور جريان سفياني است که کمتر در آن، جريان هاي بيروني، مستقيماً دخيل هستند. اگر اين نگاه درست باشد؛ هر سه دسته علايم، آرام آرام در مسير آشکار شدن قرار گرفته است.
يامين پور: يعني نسبت به قبل، جمع شدن اين علائم، بي سابقه است؟
استاد ميرباقري: بله. و امروز منطقه به شدت دو قطبي شده است؛ دو قطبي خط امام زمان(عج) و خط مقابل آن.
يامين پور: به عنوان آخرين سوال عرض کنم که با اين شرايط جمهوري اسلامي که ادعاي تمهيدکنندگي براي ظهور حضرت را دارد و تنها جايي است که خوانش اصلي در آن است در اين مراحل پاياني منتهي به ظهور تا کجا را مي تواند فتح کند و چه کاري از دستش بر مي آيد؟
استاد ميرباقري: اينکه انقلاب اسلامي به قرائت حضرت امام (رض) و مقام معظم رهبري (مدظله) اين ماموريت را دارد و در آخرين بيانيه سياسي امام (رض) هم که براي مهاجرين جنگ تحميلي در 2/1/1368 دادند که من خيلي روي آن موکِّد هستم صريحاً مي گويند که انقلاب اسلامي مقدمه دولت جهاني حضرت بقيه الله(عج) است. و بعد هم به دولتمردان و مردم توصيه مي کنند و مي گويند که دولتمردان نبايد آرمان ها را از دست بدهند و ملت هم نبايد مطالباتشان به حدي برسد که دولتمردان را از آرمان ها غافل کند؛ به قرائت حضرت امام (رض) اينطور است. اما واقعاً قرائت همه مسئولين همين است؟

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 511344

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 100
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    واحیرتا از این همه لاطائلات من نمی دانم حوزه علمیه چه جوابی دارد؟؟ وقتی در حدیثی صحیح و صریح، بیان شده که آنها که زمان ظهور را پیشگویی می کنند، شیاد و دروغگو هستند
    • امیرحسین US ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
      این همه روایت در مورد نشانه های ظهور بی علت نیست تفسیرش البته در هر دوره ای به خاطر علاقه مردم به این موضوع متفاوت بوده اما اگر روایاتی که به دست ما رسیده درست باشه شرایط عربستان و یمن و سوریه و عراق شباهت زیادی به اون روایات داره. هر کی هر چیزی گفت و به عقل شما نمی رسید اسمش لاطائلات نیست کسی نگفت ظهور فلان موقع است
    • یحیی IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
      50 44
      آنچه در روایات آمده است توقیت است یعنی مشخص کردن زمان . و الا این نشان هایی که استاد میرباقری ذکر کرده اند همگی در روایت آمده است. ایشان چیزی اضافه بر روایت نگفته اند.
    • م. ک. A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
      52 16
      اینکه این بزرگوارن می فرمایند علائم موجود بسیار شبیه علائم ظهوره و احتمالاً ظهور نزدیکه؛ این تعیین وقت ظهور نیست. حتی بعضی از علمای بزرگ و سرشناس هم در این چند سال اخیر از نزدیک بودن ظهور صحبت کردن البته نه در جمع عمومی. بنابراین اینگونه نظرات رو نباید مصداق پیشگویی و تعیین وقت ظهور تلقی کرد.
    • بی نام A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
      30 18
      لهذا الامر وقت؟ فقال: کذب الوقاتون، کذب الوقاتون، کذب الوقاتون ...."
    • منتظر IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
      3 1
      خواهش میکنم دوستان مقاله به این زیبایی رو کامل بخونید و اینقدر سطحی و عجولا نه قضاوت نکنید اسم اصلی مقاله "تکنوکرات ها معبر نفوذ دشمن هستند" نامرد تر از خبرآنلاین نیست که اینطوری سر و ته مقاله رو زده.....و بخاطر اینکه ایشون رو خراب کنید فقط چند خط از مقاله چندین صفه ای رو ارائه دادید...
  • بی نام A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    69 44
    ظهور زمانی محقق می شود که انسانها آمادگی پدیرش حق را داشته و با جان و دل آماده اطاعت از ولی خدا که می خواهد کرامت انسانی را به عالی ترین سطح خودرسانده و عدالت را در همه جا برقرار کند ، باشند. نه اینکه با این مدل اخلاق و رفتار هر اتفاقی را تفسیر به ظهور کنند و القائات شخصی خودرا تفسیر نمایند و از طرفی ظهور باب دل خود را ترویج کنند مثل مدلی که منتج به تولید مستند به سوی ظهور شد. آقایان ......خواهشا موضوع ظهور امام عصرعج را جناحی و سیاسی نکنید.......
  • محمد IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    80 50
    آقای جعفریان،هر چیزی را که شما قبول ندارید یا نمی پسندید،مجوزی برای تخطئه آن به شما نمی دهد. حداقل انتظاری که از یک انسان می رود "حریّت" است. دیندار یا غیر دیندار.
    • k US ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      4 4
      ایشان این مطلب را قبول ندارد آیا حریت این است که سکوت کند ؟ طبیعی است جناب جعفریان طبق معیارهای علمی در یک مقاله به سخنان طرف مقابل پاسخ داده است و بی احترامی هم نکرده تا از "حریت" مورد نظر شما خارج شود .
  • بی نام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    46 44
    قياس عالمي محترم مثل اقاي ميرباقري با امثال اقاي پناهيان از شما عجيب بود
  • بدون نام ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    نميدونم چرا يكدفعه ياد احمدي نژاد افتادم!!!!
  • بی نام A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    فرق زیادی هست بین این که دعا کنیم این انقلاب به قیام مهدی ع وصل شود تا این که در واقع برسد یا بگوییم حتما می رسد. در زمان صفویه هم علما یکسره دعا می کردند و یا ادعا و یا با حتم می گفتند به دولت مهدی ع وصل می شود اما توسط چند هزار افغانی قندهاری سرنگون شد.
    • بی نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
      86 30
      مرحبا یکی از بهترین کامنتهای کل عمرم بود خیلی جالب گفتی
    • بی نام A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
      20 6
      خانه از پای بست ویران است...
    • سوری A1 ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
      8 3
      افغانی...شاید باز هم... ؟؟
    • امیر A1 ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
      6 3
      میشه بفرمایید کدام علما در کدام منبع آمده که دعا کردند و ادعا که صفویه متصل ب ظهور است؟
  • محمد رضا IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    20 49
    حیف از بزرگانی مثل آقای جعفریان که درگیر شدن در مسائل سیاسی، ایشان را وادار میکند که به این راحتی به تخطئه و نقد سیاه دیگران بپردازند. زینت تقوا بر همه زیباست و بر قامت عالمان زیباتر.......
  • محمد DE ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    17 45
    آیت‌الله سیدحسن عاملی امام جمعه اردبیل مهارت خاصی در خطابه دارند و شاید بتوان ایشان را با آقای فلسفی مقایسه کرد ولی به خاطر اینکه بیشتر به زبان ترکی حرف می‌زنند و در تهران یا قم نیستند آنطور که باید شناخته نشده اند.
  • دوستدار استاد ميرباقري IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    28 11
    سلام. به نظر من در ماجرای علایم ظهور عده ای افراطی و عده ای تفریطی هستند. بعضی می گویند اصلا کاری به روایات آخرالزمان نداشته باشیم و بعضی می گویند تطبیق کامل بدهیم. به نظر من رویکرد استاد میرباقری رویکرد حدوسط بود. می گویند تطبیق نمی دهیم و زمان بندی نمی کنیم اما جریان شناسی که باید بکنیم و صف بندی ها را که باید ببینیم. ضمنا متن کامل مصاحبه باید دیده شود. استاد جعفریان فقط قطعه ای را آورده اند.
    • بی نام A1 ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
      6 6
      ایشون گفتند تطبیق نمیدم ولی دقیقا تطبیق دادن. فقط پلاک ماشیناشونو مشخص نکرده اند
  • محمد A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    50 74
    حضرت آقای جعفریان اینجانب به عنوان یک برادر کوچکتر توصیه مینمایم که علی الحساب سلاح قلم را بر زمین بگذاریدسلاحی که به طرف دوستان داخلی گرفته اید و سلاحی گرمتر برداشتهکلاشینگف و برای دفاع از حرم آل الله و همچنین ناموس مسلمانان به سوریه بشتابید که به این سبب نزد خداوند متعال ماجورترید
    • عرشیا A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
      38 12
      دفاع از حرم ال الله ?
    • محمد A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
      13 6
      عرشیا عزیزم این را بخوان تا شبه شما رفع گردد ان شالله چنین تعبیری بر افراد والامقامی؛ مانند پیامبرص و اهل بیتعبه صورت ویژه صادق خواهد بود، در همین راستا امام حسینع خود و اهل بیت پیامبرص را آل الله می‌خواند: «ما آل الله و وارثان رسول خدا هستیم». همچنین در برخی از ادعیه نیز خطاب به اهل بیت آمده: «السَّلَامُ عَلَیْکُمْ یَا آلَ‏ اللَّهِ‏». تعبیر «آل الله»، تعبیری شرک آلود نیست؛ این تعبیر به این معنا نیست که خداوند فرزندی داشته و اینان فرزندان اویند همان‌طور که تعبیر «بیت الله» و «روح الله» به این معنا نیست که خداوند خانه‌ و روحی دارد. این نوع تعبیرها، تنها انتساب عرضی به خداوند بوده‌اند تا شرافتی از این طریق را به آنان منتقل کنیم که البته در هر یک وجه خاصی وجود دارد.
    • محمد A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
      12 4
      کلام معصوم امام حسین علیه السّلام فرمود: مائیم که علم و بیان قرآن نزد ما است. آنچه که نزد ما می باشد؛ نزد احدی از خلق نیست. چون که ما اهل بیت اهلیت اسرار خدا را داریم. سپس به صورت من خندید و فرمود: ما آل اللَّه و وارث های رسول او می باشیم.
    • محمد A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
      8 3
      استناد برخی از امور به خداوند به جهت بیان شرافت آن، امری رایج قبل و بعد از اسلام بوده است؛ برای نمونه، «روح الله» برای حضرت عیسیع، و «خلیل الله» برای حضرت ابراهیمع. علاوه بر افراد برخی از مکان‌ها مانند کعبه نیز به عنوان «بیت الله» شناخته می‌شوند.
    • محمد A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
      9 4
      آیت الله العظمی وحید خراسانی: آل اللّٰه به معنای وابستگی فامیلی نسبی به خداوند متعال نیست «سبحان اللّٰه عما یصفون» بلکه به این معناست که اهل بیت علیهم السلام خاندانی هستند که در بالاترین درجات قرب به خداوند تعالی قرار دارند و لذا، به خداوند بزرگ منتسب شده‌اند، مانند کلمه بیت الله، همان‌طور که خداوند جسم نیست و نیاز به خانه ندارد ولی در عین حال گفته می‌شود مسجد خانه خداست یا کعبه بیت اللّٰه است؟ مراد از این تعابیر این است که مسجد و یا کعبه خانه ای است که منتسب به خدای تعالی می‌باشد.
  • حسن خان A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    22 13
    چقدر نتیجه گیری و تهیه خلاصه موجز و مختصر از گفتار این عزیز سخته همیشه اینقدر قاطی میکنه و از هر در سخنی میگه که کل مطلبو میفرسته هوا. عزیز جون الان مردم حوصله کلی خوانی و رمان ندارن الان عصر تلگرامه برو سر اصل مطلب همونو بگو.
    • کاوه A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
      23 4
      حسن خان برو تلگرامتو بخون.همه که مثل شما نیستند.بعضیا هنوز برای خوندن حرف حساب حوصله دارند.
  • فریبرز IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    35 9
    به امید روزی که همه مردم جهان با هم متحد شوند و هیچ نیازمندی وجود نداشته باشد/همه ازاد باشند و قدرت فکری بالایی داشته باشن تا بتوانند در کنار هم زیستن را بدور از جنگ وتخریب وبمب و... یاد بگیرند... تا نیازی نباشد/ادیان با یک سری باورهای درست یا نا درست/باعث چند صدایی و جنگ شوند
  • بابک IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    21 51
    جناب جعفریان دشمن ترکها هستن و شرم هم نمیکنن با این مضخرفاتی که میفرمایند.
    • بی نام US ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
      22 5
      چه ربطی به ترکها داره؟ ضمنا مزخرف درسته
    • شمس تبریزی A1 ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
      5 6
      ببخشید حاج آقا که نفرمودن خلیفه معظم حزب عدالت و توسعه، سفیانی هستن که شما ترش کردین. خخخخخخخخ
  • بی نام A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    96 12
    بیچاره ایران من که افتاده زیر دست چه کسانی و توسط چه افکاری مدیریت میشه.
  • بی نام NL ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    76 2
    بنده یادمه پارسال هنگام فوت فهد کاربران سایتی خبری تحلیلی همه کامنت می گذاشتندکامنتها موجوده که بله این فهد هم نام یک حیوانهبه معنی پلنگ و حدیث هم داریم که ایشون میمیره و بعد 6 ماه بین شاهزادگان اختلاف و جنگ سر جانشینی رخ میده و بعد ظهور اتفاق میفته و یا هر روز که من تلویزیون رو باز میکردم میدیدم رئیس جمهور قبلی داره میگه ظهور بسیار نزدیکه و غرب در حال سقوطه و..فکر نمیکنید با این صحبتها به دین اسلام صدمه وارد می کنید؟ اگر اطلاعات دارید تاریخ براش تعیین کنید تا ما بتوئنیم بعد این تاریخ از شما بازخواست کنیم اطلاعات هم اگر ندارید دیگه چرا این حرفا رو مطرح می کنید؟
    • بی نام A1 ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
      4 0
      ملک عبداله بوده ولی این افراد به اینکه برادرش فهد بوده و همنام حیوان یعنی پلنگ هست استناد میکردن که بله این همونه و بعد 6 ماه هم که بینشون جنگ رخ داد ظهور اتفاق میفته در واقع فوت بردار فهد درسته که اشتباه تایپ شده
  • بی نام A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    52 2
    تصور کن جهانی رو که توی اون زندان یه افسانه ست همه جنگ های دنیا شده اند مشمول آتش بس تصور کن تو میتونی بشی تعبیر این رویا
  • مجید IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    34 48
    مبارزه با ظلم تا آخر ادامه داره و ظالم های این دنیا آمریکا اسرائیل شبکه جهانی صهیونیستی و آل سعود هستن
    • بی نام A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
      24 24
      میشه یکی به من بگه چرا منفی میدین ایا این دولت ها ظلم نمیکنن ایا خون نمیریزن به خدا بعضی وقت ها خیلی بی معرفت میشید
    • بی نام A1 ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
      22 5
      نخیر دلیل بر بی معرفتی نیست . کسایی که منفی میدن شاید میخوان بگن ظلم های دیگه و مهم تری هم هستند .
  • بی نام A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    91 22
    خرافاااات.
    • بی نام IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
      9 4
      آره ولی به آخر دنیا اعتقاد دارم
  • بی نام CA ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    93 15
    قرن ٢١ و مردم ما ...
  • عباس A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    51 6
    آقای احمدی نژاد کم است تا نورهای نامرئی و مرئی سبز را ببیند و حس کند ....
  • امین امیدیان A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    5 2
    امیدوارم مردم گوش دادن به این اعتقادات بالقوه خطرناک رو تموم کنن. حتمن شما بهتر از امثال بنده میدونید که اعتقاد اصلی گروه داعش باور به مهدویته و حتمن واقف هستید که براساس منقولاتشون باور دارن که سفیانی از خراسان ظهور میکنه. این تصور که باور کنید به سرچشمه پیشگویی های محیرالعقول وصل شدید به نظر بسیار بسیار غیر منطقی میاد. و این باور غیرمنطقی میتونه ، چنانکه شده، محل سوئ استفاده قدرتهایی قرار بگیره که عمر دانش و استعمارشون اندکی از عمر پیدایش بعضی احادیث مورد اعتقادتون بیشتره. خودتون رو گوشت قربانی برنامه های چند صد ساله نکنید دوستان. حاصل دامن زدن به این باورهای خطرناک همین خاورمیانه اسف باریه که امروز شاهدش هستیم. و جز خارج شدن منابع غنی و به نوبت مستعمره شدن کشورهاش حاصل دیگه ای نداره.
  • بی نام IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    1 0
    آقای جعفریان، «قباره» غلط است، «قواره» صحیح است.
  • بی نام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    20 5
    امان از خرافات ...
  • بی نام A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    23 8
    یک سوال دارم خوهشا آقای جعفریان جوا ب دهند اینکه امام زمان عج ظهورکنند 7 یا 70 هزار آسیاب از خون آخوند میچرخد منظور این حدیث .... داخلیست یا خارجی
    • شمس تبریزی A1 ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
      15 4
      از آقای جعفریان پرسیدید و من جسارتا فضولی میکنم و چیزی را که به نظرم میاد مینویسم. همچین روایتی را ندیدم و احتمالا جعل آن، کار بنیاد سوروس است. خخخخخ اما در بحارالانوار روایتی را دیدم که می گفت هنگام ظهور ایشان، برخی فقها فتوای قتل حضرت را صادر میکنن. این روایت با آن چه که شما فرمودید تفاوت زیادی داره. حالا این فقها چه کسانی هستند را نمیدانم
  • mostafa A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    16 23
    مهدی چندسال اینده می اد چه خوشتون بیاد چه خوشتون نیاد الهم عجل لولیک الفرج
  • بی نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    27 23
    عزیزم اسلام سقوط کرده داغون شده
  • یک روحانی از قم A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    7 5
    نامه ای به جناب دکتر میرباقری جناب آقای میرباقری اخیرا مصاحبه ای از شما خواندم با رجانیوز درباره اسلام ناب و اسلام تکفیری و آخر الزمان و خاورمیانه و هرج و مرج و ... . در بخشی از سخنانتان به بخشی از سخنان بنیان گذار انقلاب اسلامی اشاره کرده، گفته بودید: امام در آخرین بیانیه سیاسی هم که برای مهاجرین جنگ تحمیلی در 68/1/2 دادند که من خیلی روی آن موکِّد هستم صریحاً می گویند که انقلاب اسلامی مقدمه دولت جهانی حضرت بقیه اللهعج است. و بعد هم به دولتمردان و مردم توصیه می کنند و می گویند که دولتمردان نباید آرمان ها را از دست بدهند و ملت هم نباید مطالباتشان به حدی برسد که دولتمردان را از آرمان ها غافل کند از مطالعه این گفتار، سخت متعجب و شگفته زده شدم. نه از محتوای این سخنان ...
  • یک روحانی از قم A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    20 4
    که صد البته ممکن است در شرایطی که حکومت بتواند کفی از معیشت را تامین کند، مجالی برای مطرح شدن داشته باشد بلکه شگفتی ام از زمان ایراد این سخنان بود؛ بهمن 94. در شرایطی که اقتصاد کشور، در سرمای زمستانی رکود می لرزد و آتش تورم، سفره ایرانیان را می سوزاند، این سخنان خواننده را در بهتی عظیم فرو می برد. جناب میر باقری چگونه از مطالبات زیاده خواهانه مردم سخن می گویید و حال آن که آنان در تامین نیاز های اولیه بیولوژیکی و دستیابی به حقوق طبیعی خویش درمانده اند. مردمی که آمار طلاق و روسپی گری و اعتیاد و بیکاری و هزار و یک آسیب اجتماعی در جامعه شان به خلاف قیمت نفت، حرکتی رو به بالا را تجربه می کند و اولین و آخرین خواسته شان، توجه به حقوق اولیه و تامین یک زندگی معقول و آبرومندانه است.
  • یک روحانی از قم A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    20 6
    مردمی که علی رغم همه مشکلات، 22 بهمن و قدس هر سال بیرون می آیند و از حکومت و کشورشان صادقانه دفاع می کنند، نباید انتظار داشته باشند مشکلاتشان حل و گره از کارشان باز شود؟ آقای میرباقری نامه ای که از حضرت امام ره مستند کلامتان قرار داده اید، بخشی از سخنان رهبر فقید انقلاب است. بخش دیگرش را در فریادهایش برای مستضعفان و پابرهنگان و دلسوزی هایش برای طبقات فرو دست جامعه بیابید. جناب میر باقری اگر همواره دولت روحانی را به بازی در زمین دوگانه آرمان اقتصاد متهم می کنید، شایسته است خود در این زمین بازی نکرده، مردم را بیش از این به دوری از آرمان برای بهبود معیشت ترغیب نکنید. توفیق روزافزون و اصلاح دیدگاهتان را از خدای منان خواستارم.
  • احسان A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    13 1
    آقای جعفری ممنوع التصویری در صدا و سیما لگدی به بخت کسی نمی زند.
  • احسان A1 ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    10 15
    آخ جونم که آخر الزمان داره میاد پیش به سوی شهادت در راه خدا و رسیدن به حوض کوثر و امام عاشقان
    • بی نام IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
      8 5
      حوری رو یادت رفت
  • بی نام A1 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    15 4
    من موندم چرا حوزه و علما طراز اول سکوت کردند و فرزندان و تعلیم دیدگان دیدگاهی خاص این طور میدان دار شدند بابا اگه بناست جنگی تمام عیار از سر همین حرفا راه بیفته خب حوزه نظر بده نمی شه که شاگردان استاد چلبی همه تفکر اسلام و مملکت را بوسیله بعضی روایات به دست بگیرند و ایدئولوژی ما بیفته دست اخباریون که با رصد بعضی مشهورات دنیایی مهملات را به دین اضافه کنند بابا خطر اینه نفوذ یعنی این
  • حسینی رسا IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    29 16
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • ونید IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    7 18
    تحقیقات اینجانب در مورد سفیانی علایم ظهور به من فهمانده که در زمان قریب ظهور در حکومت بنی العباس اتتلاف شدید سر قدرت پیش می اید که همین جنگ بر سر قدرت در ایران است که در حال وقوع است و سپس کشته شدن رییس جمهور سوریه و بعدش هم قدرت گرفتن اعراب و اتحاد انها و تخریب شدید عراق و به یدرت رسیدن سید موسوی یا خراسانی در ایران که در حبس خانگی قرار داشته و بسیار با درایت و مصم، است و قیام یمانی در یمن که قریب است و سید خراسانی با سفیانی می جنگد و با سید حسنی که یک عرب است ایتلاف می کند و منظور از سید خراسانی یعنی او یک ایرانی است و سید حسنی عرب است و السلام باید دید جنگ قدرت در ایران پیش می اید یا در عربستان در هر صورت همه دول عربی یک دولت می شوند و قطعا نکومت های عربی هم از بین می روند
  • شمس تبریزی A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    24 4
    به جمله آخر مقاله شما که نقل کردین اشاره میکنم. «به دولتمردان و مردم توصيه مي کنند و مي گويند که دولتمردان نبايد آرمان ها را از دست بدهند و ملت هم نبايد مطالباتشان به حدي برسد که دولتمردان را از آرمان ها غافل کند». کدام حد را می گویید؟ الان سه مشکل اساسی داریم. شغل و مسکن و ازدواج. مطالبات اکثر جوانان همین است. شما هم توان برآورده کردنش را ندارید. حالا میگویی این را از شما نخواهند تا شما از آرمانت غافل نشوی؟ شما راه تحصیل حلال خدا را بسته ای. آنوقت دنبال سفیانی میگردی؟ سفیانی کیست؟ کارش بستن راه حلال است. آقا شما هم با این حرفها جاده صاف کن سفیانی هستین. حالا کور خود هستین و بینای مردم. عزت زیاد
  • بی نام A1 ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    5 1
    برخلاف آنچه مشهور است مرحوم فلسفی هم روضه خوان بودند البته در دوران جوانی ولی در این اواخر که پیر شده بودند شاید روضه های ایشان دو دقیقه ای شده بود ولی در دوران جوانی که منبرهای سه ساعتی می رفتند روضه های ایشان نیم ساعت طول می کشید یعنی از منبر سه ساعتی نیم ساعت آن را به روضه خواندن اختصاص می دادند. در ضمن نباید اتتظار داشت که فقط رسانه ملی کار مشهور کردن منبری ها را انجام دهد الان دهها شبکه ماهواره ای مذهبی وجود دارد که گفته می شود وابستگی مالی به مراجع تقلید دارند که می توانند کار به شهرت رساندن منبری های گمنام را انجام دهند ولی متاسفانه بدلیل انگ شیعه انگلیسی بودن کارآمدی لازم را در این جهت ندارند در حالیکه این شبکه های ماهواره ای می توانند منبرهای با استعداد و گمنام ایران را معرفی کنند
  • بی نام A1 ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    13 7
    واپسگرایی مذهبی که میگن دقیقا همینه
  • سید IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    8 8
    اهمه چیز به مردم ایران ربط داره اگر به این روال پیش بره یعنی آمریکا آمریکا کنید حرف از مذاکره بزنید خدا 1170 سال دیگر هم مولایمان را از دیدمان مخفی نگه میدارد . سوم اینکه بله تمامی اینها ربط به سفیانی دارد اگر کسی خواست باور کنه خودش رو اصلاح کنه تا آقا میاد رو سیاه نباشه اگر باور نمیکنه لطفا دل آقامون رو با این کامنتها خون نکنه تمامی این حرفها یک روزی جلوی چشماتون خواهد آمد . نزدیک است روزی که آمریکا و آمریکا پرستان رو به نابودی هستند به همین دلیل هم خیلیا ناراحتن . پس اللهم عجل فی فرج مولانا صاحب الزمان به حق صاحب الزمان
  • حسین لطیفی IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    8 10
    با سلام و ارزوی ظهور امام مهدیع این همه علایم که از معصومین روایت شده برای سرگرمی که نیست لابد برای این است که کسایی مثل ماها در این شرایط تدبر کنیم و زمان ظهور را بفهمیم و اینکه فرموده اند تعیین وقت کنندگان دروغگومیباشند که اگر این را نمیفرمودند که از همان ابتدای غیبت همه ظهور را وعده میدادند شما فکر کنید که تا به حال چقدر وعده ظهور داده میشد پس زمان ظهور دقیق قابل پیش بینی نیست ولی با توجه به علایم نزدیکی ظهور کاملا قابل فهم است انشاا...
    • شمس تبریزی 1 A1 ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
      10 0
      دوست عزیز، نوشته اید « و اینکه فرموده اند تعیین وقت کنندگان دروغگومیباشند که اگر این را نمیفرمودند که از همان ابتدای غیبت همه ظهور را وعده میدادند». تاریخ تشیع کم ندیده کسانی را که وعده ظهور را میدادند. اما آنها استخوانشان هم پوسید و ظهوری اتفاق نیفتاد. حالا چیزی که بوده، اونها دسترسی به ابزار امروز را نداشتند و ضمنا حکومت را هم در اختیار نداشتند، این است که نمی توانستند در اشل وسیع این تبلیغات را کنند، امروز ابزار بیشتری در اختیار است و مدعیان نزدیکی ظهور تریبون حکومتی هم در اختیار دارند، این است که صدایشان بلندتر است. من فرقی بین مدعیان امروز و صدسال پیش نمیبینم. قضیه بابیت و بهاییت را چه کسانی درست کردند؟ با کمال تاسف همین شیعه های مدعی بودند
    • شمس تبریزی 2 A1 ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
      13 2
      همین چند وقت پیش که شیخ نمر اعدام شد، باز دیدم کسی شعری سروده و این شهید عزیز را به نفس زکیه تطبیق کرده. حتی زحمت بررسی روایات مربوط به نفس زکیه را هم برای تطبیق به خودش نداده. بسیار خب فرض کنیم درست میگفت. طبق روایت امام باقر در الارشاد فاصله بین قتل نفس زکیه و ظهور 15 شبانه روز است. الان چه مدت از شهادت شیخ نمر گذشته؟ بیش از 15 روز گذشته. اما باز ظهوری اتفاق نیفتاده. حالا اینجا باز یکی ممکنه بیاد بگه این عدد 15 در روایت از جنس خلق السموات و الارض فی ستة ایام است. خب پس میبینید باز اختلاف دیدگاه پیش میاد. یکی میگه این 15 روز همون چیزی است که همه از روایت میفهمن و دیگری میخواد متوسل به تفسیر و تاویلش شود و میدانم معصوم هم فرموده که روایات ما هم مثل آیات، محکم و متشابه دارند
    • شمس تبریزی 3 A1 ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
      9 0
      هُوَ الَّذی أَنْزَلَ عَلَیْکَ الْکِتابَ مِنْهُ آیاتٌ مُحْکَماتٌ هُنَّ أُمُّ الْکِتابِ وَ أُخَرُ مُتَشابِهاتٌ فَأَمَّا الَّذینَ فی قُلُوبِهِمْ زَیْغٌ فَیَتَّبِعُونَ ما تَشابَهَ مِنْهُ ابْتِغاءَ الْفِتْنَةِ وَ ابْتِغاءَ تَأْویلِهِ وَ ما یَعْلَمُ تَأْویلَهُ إِلاَّ اللّهُ وَ الرّاسِخُونَ فِی الْعِلْمِ یَقُولُونَ آمَنّا بِهِ کُلٌّ مِنْ عِنْدِ رَبِّنا وَ ما یَذَّکَّرُ إِلاّ أُولُوا اْلأَلْبابِ . به نظر من خیلی از روایات مربوط به ظهور و تطبیق آن به نوعی از جنس متشابهات روایی است و آیه فوق هم میگه چه کسی دنبال متشابهات میرن تا فتنه در میان خلق درست کنن. یادتان باشد که امام صادق فرمودند که هر گروهی که از امت محمد گمراه شد از طریق همین عدم شناخت ناسخ و منسوخ ها و متشابه و محکم قرآن گمراه شد
    • شمس تبریزی 4 A1 ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
      8 0
      و من خیال میکنم که هر گروهی که از شیعیان گمراه می شوند از عدم شناخت همین محکم و متشابهات روایی است که گمراه می شوند. شاید هم من اشتباه میکنم و حق با دوستان باشه اما امیدوارم در صورت اشتباه من، دوست عزیزی بیان موضوع را برای من هم روشن کنند و مرا از اشتباه در بیارن. فقط لطفا بحث منطقی کنید و شعار ندهید. هاتوا برهانکم ان کنتم صادقین اما لطفا خطبه نخوانید. شب جمع شما هم بخیر حضرت جعفریان
  • خواهردینی A1 ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    8 11
    اقای جعفریان واقعا برایتان متاسفم جدیدا حرفهایی میزنید که از تقوای یک روحانی به دور است برادرم چه چیز باعث شدهبه این راحتی گناه کنیدبرادرم قیامت می خواهیدچه کار کنید سیاست خیلی کثیف است ادم را به گناه می کشاند
  • بی نام A1 ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    6 19
    سلام جناب جعفریان من که طلبه سطح دوهستم حرفهای اقای میرباقری رامیفهمم شماکه دکتراداریدمتوجه نمیشودگویا شما با اصول گرایان مخالفیدهربار به یکی از اونها گیر میدید
    • بی نام A1 ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
      4 4
      شما شک دارید که بیشتر از جعفریان می فهمید؟ حتما همین طوره.
    • k A1 ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      1 3
      شما که طلبه سطح دو هستی یک روزی می فهمی که وقتی یکی مثل آقای جعفریان می گه" سخن یکی را نمی فهم" منظورش به طور مودبانه اینه که حرف طرف مقابل فاقد دلایل علمی است .
  • میلاد A1 ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    1 3
    سلام.‏ ‏ما‏ ‏با‏ ‏کسانی‏ ‏ک‏ ‏پژوهش‏ ‏می‏ ‏کنند‏ در‏ ‏مورد‏ ‏مهدویت‏ ‏و‏ ‏در‏ ‏اختیار‏ ‏ما‏ ‏می‏ ‏زارن‏ ‏برای‏ ‏آگاه‏ ‏سازی‏ ‏مهدویت‏ ‏.‏ ‏ما‏ ‏هم‏ ‏دعا‏ ‏گویش‏ ‏هستیم‏ ‏هم‏ ‏،‏ ‏حمایت‏ ‏می‏ ‏کنیم‏ ‏هم‏ ‏دستتان‏ ‏رو‏ ‏می‏ ‏بوسیم‏ ‏.‏ ‏ممنون‏ ‏بابت‏ ‏کامنت‏ ‏ی‏ ‏ک‏ ‏گذاشتید‏ ‏‏
  • بی نام A1 ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    10 2
    برادر جعفریان تشکر بابت طرح این موضوع به این مهمی و شکر بابت اعلام این موضع که سخنان آقایان پناهیان و میرباقری و امثالهم سر آخر به جایی و مقصدی منتهی نمیشود. موضوعی که مردم دیندار خواص و عوام سالهاست آن را فهمیده اند. اما سوال شفاف تر این است که این بحث ها چه دردی از مشکلات امروزی مردم بیچاره را برطرف میکند؟ سوال دوم که در این عصر ارتباطات و عصری رسانه ملی این مبحث را به کودکان و نوجوانان خود تفهیم و باور پذیر کنیم؟
  • بی نام IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    7 3
    هرچی طلبه هس ریخته اینجا خخخخخخخخخ
  • حبیب A1 ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    3 2
    منکه بین منبری های معروف الان سخنان استاد فرح زاد به نظرم از دل برخواسته تره ودلنشین تر هم هست ،از اقایونی که نامبردن هم به نظر بنده سخنانش عالمانه تر ه وباتقوای بیشتری همراه واز سیاست زدگی هم دوره
  • بی نام A1 ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    11 6
    این اقایان مثل پناهیان وامثال ایشان فکرشان به بن بست رسیده وتا اخرالزمان که فقط خداوند علیم اگاه است شاید قرنها و هزاران سال فاصله باشد البته این گونه مطالب مهلک است جرا که باعث تعطیله عقل می شود
  • بی نام A1 ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    8 28
    نمیدونم این آقای جعفریان چرا دوست داره خودشو متفاوت نشون بده،در ضمن یه سایتی مطلب گذاشتی که به نظرم شاید 90 درصد مخاطباش اصلا به اسلام .... اعتقاد ندارن ،
    • بی نام A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
      21 4
      همین امثال شماها هستند که 90 درصد مخاطبین یک سایت رسمی در یک کشور اسلامی رو ندیده و نشناخته غیر مسلمان خطاب میکنید مروج افکار خوارجی و داعشی در هر زمان هستید و در داخل کشور فقط خودتون رو مسلمان و نمازخوان و قران خوان میدانید. خوبه همین الان دو رکعت نماز بخوانید و از این ادعای سنگینتان که آلوده به ظن و گمان هست استغفار کنید چون نمیدانم در نمازهای شبتان اصلا استغفار میکنید یا نه
  • علی IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    14 4
    متأسفانه تلوزیون شده خانه ی پناهیان وما نمیتونیم از بزرگان استفاده ببریم
  • sajad A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    8 1
    منتظر بودن یه آسیب اجتماعی داره و اون تنبلیه
  • بی نام A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    4 0
    از اطلاعرسانیهایی از این قبیل کمال تشکر را دارم. شناخت همه جریانهای فکری و عقیدتی برای همه مقدور نیست.
  • احسان GB ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    3 1
    خوب این بیچاره که موضع نگرفته. فقط گزارش کرده
  • بی نام IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    3 3
    چرا تحمل انتقاد رو ندارید
  • کوردوستان RO ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    2 4
    خخخخخ
  • بی نام US ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    14 11
    اقای جعفریان شنیده ام پسرتان خارج هستندوخانه یک میلیاردی دارید
    • بی نام A1 ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
      8 6
      بله پسرشان امریکا درس می خواند مثل صدها هزار جوان دیگر... که کسی آنها را در اینجا حمایت نکرد.
  • بی نام US ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    21 5
    متاسفاته اقای جعفریان درمسایل سیاسی ثبات رای ندارند روزی اصول گرای دو آتشه بودندوازطرفداران آقای مصباح بودندولی الان روشنفکرشده وعلیه روحانیون اصول گرا می نویسندوبانزدیک بودن ظهورمخالفندبهتراست به جای این حرفها وقت گرانبهایتان راصرف مسایل مهم ترکنید نه انتقادبه این و آن
    • بی نام US ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
      4 2
      معلومه تو آمریکا هم آدم با بصیرت هست
  • نرگس A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    13 2
    فقط خدا میدونه ظهوز کی میشه.
  • بی نام IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    6 11
    از یه وب سایت چیپی مثل این بعید نیست همچین مقالات ضعیفی بزاره
  • بی نام RO ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    2 0
    کدام میرباقری؟حمید میرباقری؟
    • بی نام A1 ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
      5 1
      داوود میرباقری کارگردان سریال امام علی را میگه. هههههههه
  • محمد A1 ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    3 0
    پس آقای فاطمی نیا چی ؟
  • بی نام RU ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    12 3
    برای ظهور ان حضرت دعا کنید.خود ان حضرت هم از طولانی شدن غیبت رنج میبرند.
  • بی نام A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    0 3
    لقی مردم و این اقایان از دین و دینداری اشتباه است یک سوال و آن این که این بحث ها چه فایده ای به حال مردم و جامعه دارد؟ البته یک منفت سیاسی دارد و ان اینکه عده ای را سرکار می گذارند که وقایع سوریه مرتبط با ظهور سفیانی است و بعد هم که خبری از سفیانی نمی شود می گویند خب سفیانی عبارت اخرای غرب است
  • بی نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    انحصار نشانه های ظهور به منطقه و وقوع جنگ های مختلف ویران گر نشانه های چیست؟ آیا نمی خواهند با کشورهای مسلمان همان گونه رفتار کنند که با دولت های کمونیستی در روزگار جنگ سرد کردندمنظور فقط مقایسه دولت های آرمان گرا و ایدئولوژیک مد نظر است؟ و نتیجه این همه هیاهو ها در بحث آخرالزمان apocalypse باز تولید همان تفکر یهودی صهیونیستی جنگ های آرماگدونarmageddon در سال 2025، و ظهور عدالت با همان اندیشه ها نیست؟ بین انتظار در شیعه و آخرالزمانapocalypse دیدن اکنون فاصله ها بسیار است. اصطلاحات آخرالزمان و عصر ظهور هر دو بیرون دینی نیست؟ در حالی که انتظار فرج با آن دو مفهوم و با این گونه برداشت ها تفاوت های آشکار و قابل استدلالی دارد.
  • بی نام A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    با نمک مهدی میرباقری هست ،عبد الحمید میر باقری هم هست.
  • آوا A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    3 0
    دراینکه از علائم چند هزارگانه ی ظهور تنها به عدد انگشتان دست باقی مانده شکی نیست.اینکه ظهور نزدیک است نیز یک واقعیت است زیرا راه ما به سمت جلو ست و در حال پیش رفتن به سمت ظهور هستیم.آقای میرباقری عزیز هم ادعایی برای تعیین وقت نکردند که ایشان را کاذب بخوانیم.شناخت علائم ظهور از روی روایات و بررسی اتفاقات موجود در جامعه ی انسانی کار غلطی نیست که اینطور در برابرش جهبه می گیریم.اگر این کار اشتباه بود ائمه ی معصوم ما به هیچ عنوان نشانی از علائم ظهور نمی دادند.آنان گفتند تا راهی باشد برای شناخت گل نرگس.و الا در میان این همه مدعیان دروغین مهدویت شناخت ایشان هرگز امکان پذیر نخواهد بود.
    • محسن IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
      3 0
      سلام دوست عزيز متأسفانه خيلي از مخالفان چنين بحث هايي از صد در صد بودن ظهور منجي آگاهند ولي بعضي هايشان جاهلانه و بعضي هايشان عامدانه خود را وسيله اي براي مانع تراشان ظهور قرار داده اند. مانع تراشان ظهور اصلي كاباليسم و صهيونسيم يهودي و صهيونيسم مسيحي و فراماسونيسم و با در اختيار داشتن وهابي ها و سلفي ها و همچنين با در اختيار داشتن گروهي از مردم كشورمونكه اكثرا جاهلانه درگير هستند طبق پيش بيني هايي كه از روايات و كتب آسماني داشته اند شروع به مانع تراشي كرده اند. از كساني كه به ظهور اعتقاد دارند كمي واقع گرا باشند و بيشتر مطالعه كنند شايد فرج نزديك است.