رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران درباره مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: از مردم می خواهم روز جمعه وظیفه اجتماعی،‌ قانونی و شهروندی خود را ایفا کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ محمدحقانی با تأکید بر لزوم افزایش مشارکت مردم در انتخابات گفت: مشارکت مردم نشان از وقوع جامعه و مردم یک جامعه است. مردم با مشارکت در جهت امنیت کشور، ثبات نظام جمهوری اسلامی و پایداری کشور رأی دهند و با رضایت و فرستادن یک نماینده به مجلس برای مملکت تصمیم گیری کنند.

حقانی گفت: این یک اصل مسلم است که افزایش مشارکت مردم در انتخابات باعث ارتقای سطح امنیت ملی می‌شود و کاهش مشارکت مردم، امنیت ملی را به مخاطره می‌اندازد و این اصل آن‌قدر بدیهی است که اصلا نیاز به دلیل و استدلال ندارد. یک اصل بدیهی است که با رأی و حضور مردم و با توجه به خواسته های مردم نماینده ای بتواند کشورش را اداره کند. در جمهوری اسلامی آمده است نقش مردم و شرکت در انتخابات مجلس یکی از اصول مردمی بودن و مردم سالاری دینی است.

او با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره مشارکت مردم در انتخابات مجلس به خبرآنلاین گفت: حتی اگر کسانی که رأی مخالف دارند در انتخابات شرکت کنند، در واقع نشان دهند نظام و جامعه برایشان اهمیت دارد. در واقع همه افراد با رأی و مشارکت علاقه و سرنوشت کشورشان را رقم می زنند. تجربه سال‌ها و انتخابات گذشته، کاملا نشان می‌دهد که افزایش مشارکت مردم در انتخابات، وفاق و آشتی ملی را نیز به دنبال داشته است.

حقانی گفت: بنابراین رأی دادن تنها راه رسیدن به اهداف یک کشور، حفاظت از کشور و پایداری نظام و مردم است. به هرحال حضور مردم در سال های گذشته نشان داده است که مشارکتشان در انتخابات مجلس با موفقیت رو به رو بوده است و توفیق پیدا کرده اند.

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر با تأکید بر اینکه مردم نباید نسبت به رأی دادن بی تفاوت باشند، گفت:‌ رأی ندادن، بی تفاوتی به سرنوشت خود و جامعه است، چراکه مردم با رأی ندادن بی اهمیتی خود نسبت به مملکت و کشور را نشان می دهند و مثل این می ماند که در منزلش را باز بگذارد تا یک غریبه وارد آن شود.

حقانی معتقد است، افراد با سلیقه و نقطه نظرات مختلف و راهبردها و سیاست های مختلف بدون استنثنا باید و در شرایط احراز رأی دهند. با مشارکت نشان دهند که به یک بلوغ اجتماعی رسیده اند و کشورشان در دست خودشان است و تصمیم گیری در مملکت به عهده خودشان است، نه جای دیگر و نه کسی دیگر.

او با تأکید بر لزوم حضور و مشارکت پرشور مردم در روز انتخابات، گفت: چنانچه حضور و مشارکت مردم در روز انتخابات بالا باشد، قطعاً کسانی که از جایگاه بالاتر و بهتری میان مردم برخوردارند وارد مجلس می‌شوند و به تبع می‌توانند فعالیت‌های بهتری در راستای حل مشکلات مردم داشته باشند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 513059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    4 0
    شما خونه رو بساز ، ملت شریف ایران به دیارالبشری اجازه جسارت نمیده ، خونه ی ملت رو بسازید نه خونه ی . . . روحش شاد پروفسور حسابی . . . چقدر اسمش به شخصیتش میومد .
    • بی نام A1 ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
      3 0
      خبر آنلاین تا 5 شنبه فقط تیتر اولت این باشه که به مردم بگو از روی لیست اصلاح طلبا .هم خبرگان و هم مجلس عکس بگیرن و تو تلگرام پخش کنن.جون مادرت اینکارو بکن وگرنه اوضاع خراب میشه.مردم لیستا رو نمیبرن اما گوشیاشونو میبرن