در کنفرانس خبری ظریف و وزیرخارجه استرالیا چه‌گذشت؟از مهاجرت غیرقانونی و آزمایش موشکی تا توریسم و داعش

ظریف، ظهر امروز (سه شنبه) به وقت محلی در نشست خبری مشترک با بیشاپ وزیر امور خارجه استرالیا شرکت کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرآنلاین به استرالیا،این نشست که در پارلمان استرالیا برگزار شد با صحبت هایی از خانم بیشاپ آغاز گردید. وزیر خارجه استرالیا ضمن ابراز خرسندی از سفر وزیر خارجه کشورمان به استرالیا از گفتگوهای مثبت و سازنده طرفین گفت و اظهار داشت در مجموع در تمام موضوعات گفتگوهای سازنده ای با آقای ظریف داشتیم.

خانم بیشاپ اشاره کرد که درباره مناسبات دوجانبه، مسائل حقوق بشر، افراط گرایی، مباحث اقتصادی و همکاری های دوجانبه و همچنین موضوعات مربوط به پناهندگان و آوارگان مذاکرات مفصلی داشتیم.

وزیر خارجه استرالیا همچنین اشاره کرد استرالیا علاقه مند است توریست های بیشتری را از ایران پذیرا باشد. 
وزیر خارجه کشورمان هم در ابتدا ضمن ابراز تشکر از میزبانی استرالیا، به موضوعات مشترکی که دو طرف برای گفتگو با یکدیگر دارند اشاره کرد و افزود: ما در خصوص مسائل منطقه اشتراک نظر زیادی با یکدیگر داریم و هر دو معتقدیم داعش و افراط گرایی در خاورمیانه یک تهدید مشترک به شمار می رود. 
در ادامه وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی درباره آزمایش موشکی ایران اظهار داشت:
 ما از برنامه موشکی خود علیه هیچ کشوری استفاده نمی‌کنیم و استفاده ما از موشک ها کاملا جنبه دفاعی دارد.
همچنین با اشاره به قطعنامه های ۱۹۲۹ و ۲۲۳۱ تاکید کرد این آزمایش به هیچ وجه نقض کننده قطعنامه ۲۲۳۱ نیست و قطعنامه ۱۹۲۹ که به صورت کامل لغو شده است. 

آقای ظریف با اشاره به جنگ هشت ساله ایران و عراق اظهار داشتند در آن دوران هیچ کشوری به ما موشک نمی فروخت در حالی که دشمن ما صدام حسین از سوی کلیه جهان حمایت می شد در نتیجه طبیعی است که ما در شرایط فعلی به فکر تقویت جنبه های دفاعی خود باشیم. 

در پایان وزیر خارجه استرالیا در پاسخ به سوالی درباره وضعیت پناهندگان و مهاجران غیر قانونی ایرانی که به استرالیا آمده اند اظهار داشت: «ما در این رابطه گفتگوهای مفصل همراه با جزئیات کامل با آقای ظریف انجام دادیم و قرار شد در این زمینه اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.»

او توضیحات بیشتری در این رابطه نداد و با بیان اینکه وقت به پایان رسیده و باید برای دیدارهای بعدی به مجلس نمایندگان بروند، به همراه دکتر ظریف جلسه را ترک کردند.

5050

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 519377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    31 0
    چقدر اين تيم خارجه به ما وجاهت دادند.