آفتی که رسانه را تبدیل به تریبون می کند، عدم توجه به اقتصاد رسانه است//حق رسانه در کشور ادا نشده است

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری البرز تاکید کرد: اگر مسئولان و فعالان رسانه به اقتصاد این حوزه توجه نکنند شاهد آفتی خواهند بود که در نهایت باعث می شود رسانه های مستقل تبدیل به تریبون برخی جریان ها شود.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، حمیدرضا عسگری مورودی با بیان این مطلب در مراسم کلنگ زنی خانه مطبوعات استان البرز که با حضور مدیرکل روابط عمومی استانداری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، باغستانی عضو شورای شهر کرج و جمعی از مسئولان و اصحاب رسانه استان در مجاورت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرج برگزار شد، اظهار داشت: غفلت از اقتصاد رسانه باعث شده برخی رسانه های بنا به دلایل مختلف از جمله نیازهای اقتصادی به تریبون های تبلیغاتی بدل شده و مورد ظلم واقع شوند. رویه ای که به شدت با کارکرد حرفه ای رسانه در تضاد است.
وی با اشاره به اینکه خانه مطبوعات مصدر و منشا آفرینش فکر و تولید اندیشه است، خاطر نشان کرد: فعالان فهیم، حرفه ای و با اخلاق رسانه ستون های ستبر خانه مطبوعات هستند که باید با نوای همدلی و هم آوایی به جایگاه واقعی خود دست یابند.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری البرز یادآور شد: در این مسیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در کنار اداره کل فرهنگی و اجتماعی استانداری می تواند با توجه به نیازهای این قشر و یافتن راهکارهای کارشناسی اقدامات مثمرثمری را برای فعالان این عرصه رقم بزنند.
وی تصریح کرد: بدون شک تحقق این مهم در گرو همراهی و مشارکت مسئولان و رسانه های گروهی استان است که امید می رود با احداث خانه مطبوعات که محل و مأمنی مناسب برای خبرنگاران و روزنامه نگاران استان است، به منصه ظهور برسد.
عسگری مورودی در ادامه سخنان خود با مثبت ارزیابی کردن گزارش رییس هییت مدیره خانه مطبوعات در رابطه با تعداد مصوبات اجرا شده خاطر نشان کرد: گزارش رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان البرز در رابطه با تحقق 70 مصوبه هیئت مدیره خانه مطبوعات از 80 مصوبه انجام شده بیانگر این موضوع است که افق روشنی در انتظار خانه مطبوعات استان است.
وی گفت: آنچه که باید بیش از پیش مورد توجه و دقت نظر مسئولان واقع شود این نکته مهم است که اگر رسانه نباشد مدیریت ما نیز به سرانجام مقصود نمی رسد چراکه تحقق اهداف دولت در گرو همراهی رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی است.
وی اظهار امیدواری کرد: در آستانه بهار 95، شاهد بهار پیش رس خانه مطبوعات استان هستیم که امید می رود سرفصلی تازه در عرصه رسانه برای رسیدن به جایگاه واقعی آنان باشد.
گفتنی است در پایان این مراسم لوح تقدیری از سوی خانه مطبوعات استان البرز به قباد نعمتی مدیرکل روابط عمومی استانداری البرز، حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دکتر ایرانی فرماندار کرج اعطا شد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 519569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =