۰ نفر
۱۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳

سیدجلال فیاضی در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین درباره مشکلات زیست محیطی و ضرورت مقابله جدی با حمله کنندگان به طبیعت نوشته است.

این روزنامه نگار باسابقه کشورمان در آغاز مطلبش نوشته است:

«سال‌هاست که ما با طبیعت قهر کرده‌ایم؛ بی‌رحمانه به جان جنگل‌های‌مان افتاده و هزاران هکتار از درختان سرسبز جنگل‌های شمال کشورمان را نابود کرده‌ایم. با روانه ساختن پساب كارخانجات صنعتي و حتي منازل به دريا، دل دريا را شكسته‌ايم و بحر خزر را آلوده كرده‌ايم. در شهرها به جان باغ‌ها افتاده‌ايم و تيشه بر ريشه‌ي درختان- ريه‌هاي شهرهاي‌مان- زده و به جاي آن كوه‌هايي از آهن كاشته و برج بنا كرده‌ايم. به كوه‌ها هم رحم نكرده‌ايم، آنها را شكافته و بر فراز آنها برج‌سازي كرده‌ايم. از تالاب‌ها هم نگذشته و اروميه را خشكانده‌ايم... خودروهايي ساخته‌ايم كه سه برابر استانداردهاي جهاني سوخت مصرف مي‌كنند و آلودگي زيست‌محيطي دارند... سفره‌هاي زيرزميني آبي را بي‌رويه برداشت كرده و كشور را در حوزه‌ي ذخائر آب‌هاي زيرزميني به مرحله‌ي ورشكستگي رسانده‌ايم.»

این عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین در ادامه مطلبش نوشته است:

«حالا طبيعت با ما قهر كرده است؛ ديگر آلودگي هواي پايتخت و كلان‌شهرها به يك روال طبيعي تبديل شده است و در طول سال، روزهاي پرشماري را از سالمندان و كودكان مي‌خواهيم تا از خانه خارج نشوند... بحران آب همه را نگران كرده است... اين دردهاي زيست‌محيطي، دل رهبر فرزانه‌مان را هم به درد آورد و هشدار ايشان براي توجه ويژه به محيط‌زيست حالا ديگر حجت را بر همگان تمام كرده است. ديگر دست‌اندازي به جنگل‌‌ها، درياها، درياچه‌ها، رودها، تالاب‌ها، كوه‌ها، دشت‌ها و سفره‌هاي آب زيرزميني نه حجت شرعي دارد نه مجوز قانوني! حالا هيچ پروژه و اقدامي، با هر گونه اولويتي، نمي‌تواند بدون پيوست زيست‌محيطي اجرا شود... در اين ميان مسئوليت قواي كشور و مسئولان جامعه، مسئوليتي مضاعف است.»

برای خواندن متن کامل این مطلب، اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 522997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =