آغاز آموزش فضانوردهای ناسا برای سفر مریخ با فضاپیمای اوریون

سفر به مریخ اکنون مهمترین اتفاقی است که ناسا به دنبال آن است. در قدمی دیگر ایسنا گزارش داده که ناسا کار آموزش فضانوردان خود برای سفر به مریخ را بر روی فضاپیمای اوریون آغاز کرده تا توانایی آن‌ها را برای کنترل این فضاپیما بسنجد.

این فضانوردان لباس کامل فضایی پوشیدند تا به طور کامل فضاپیما و توانایی خود برای تعامل با سیستم‌های کنترل را در زمان سفر به مریخ آزمایش کنند.

فضاپیمای اوریون به عنوان سیستم انتقال فضایی بعدی ناسا طراحی شده و می‌تواند انسان‌ها را به مدار زمین و ورای آن انتقال دهد. این خودرو، سنگ‌بنای برنامه سازمان فضایی ناسا برای ارسال انسان به سیاره سرخ است.

مقامات ناسا در سایت خود اعلام کردند: مهندسان در مرکز فضایی جانسون ناسا در حال ارزیابی چگونگی تعامل سکنه درون فضاپیمای جعلی اوریون با کنترلگر دستی چرخشی و دستگاه کنترل مکان‌نما در زمان پوشیدن لباس کامل فضایی در ماموریت به مقاصد فضای عمیق است.

خودروی سرنشین‌دار چند منظوره اوریون (MPCV) برای انتقال چهار فضانورد به مقاصد ورای مدار پائین زمین طراحی شده است. آمریکا پس از پایان برنامه شاتل فضایی در سال 2011 هیچ وسیله‌ای برای ارسال انسان به فضا ندارد. آخرین خودرو با قابلیت انتقال فضانوردان انسانی به ورای مدار پائین زمین، فضاپیمای ساتورن پنجم بود که در سال 1973 بازنشسته شد.

برنامه‌ریزان ماموریت ناسا اطمینان دارند که می‌توانند در حدود 20 سال آینده یک انسان را در سیاره سرخ بطور ایمن فرود بیاورند. فضاپیمای اوریون تاکنون یک بار در سال 2014 پرواز آزمایشی انجام داده که در جریان آن یک کپسول خالی دو بار در اطراف زمین برای آزمایش یک تجهیزات ایمنی حیاتی چرخید.

فضاپیمای اوریون بر روی موشک سیستم پرتاب فضایی که در حال حاضر توسط ناسا در حال ساخت است به فضا ارسال خواهد شد. این موشک در زمان تکمیل، قدرتمندترین موشک ساخته شده تاکنون خواهد بود که می‌تواند انسان را برای نخستین بار در تاریخ در یک سیاره دیگر فرود بیاورد.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 524778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کمال A1 ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    6 0
    من واقعا از تحقیقات این انسانها برای ما احساس غرور میکنم
  • بی نام A1 ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    0 5
    یک احتمال اینه که از زمان وقوع قیامت که همان برخورد شهابسنگ است مطلع شده اند و زمان برخورد شهاب سنگهای متوالی و به تعداد ذکر شده دمیده شدن در شیپور اصرافیل را فهمیده اند و در صدد خروج از زمین اند. در کل قران کریم انچه را که صور اسرافیل میداند که صدای شدید از اسمان و بعد زلزله و طغیان اب و کدورت اسمان و تاریک شدن خورشید است ناشی از برخورد شهابسنگهای بزرگ است که در زمان ورود به جو صدای زیاد دارند و دیوار صوتی را میشکند و برخورد به کوه و زمین و اب زلزله و تاری و و طغیان اقیانوس را موجب میشود و لازم است با دشمن بزرگ و ابرقدرتهای جهانی سیستم پدافند ضد اجرام فضایی طراحی شود.