فرماندار کرج:  در سال اقتصاد مقاومتی، "اقدام و عمل "در همه حوزه های اداری باید نمود پیدا کند

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه شهرستان کرج، گفت: تمامی ادارات از جمله شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان کرج می بایست با بررسی آمارها و تحلیل علل تغییرات آماری، میزان تاثیرگذاری برنامه های قبلی خود را ارزیابی کرده و بر مبنای آن برای آینده برنامه ریزی نمایند.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه کرج، «محمد تقی ایرانی» در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان کرج ، که صبح امروز در فرمانداری کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از ضروریات عملیاتی نمودن اقتصاد مقاومتی، پرهیز از اجرای مکرر اقداماتی است که علی رغم صرف هزینه و زمان، نتایج سودآوری نداشته اند،تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای مدیریت صحیح منابع است و بر این مبنا، تحلیل آثار عملکرد گذشته ، نقش موثری در مدیریت منابع و پیش بینی برنامه های صحیح برای آینده دارد و مدیران می بایست برای تحقق اقتصاد مقاومتی، به بررسی نقش برنامه ریزی های ادارات خود در جامعه نگاه ویژه داشته باشند.

معاون استاندار البرز اضافه کرد: انتظار ما از مدیران دستگاه های اجرایی، کار با برنامه و استفاده از تمام ظرفیت های موجود است و به هیچ وجه پذیرفته نیست که بدون نظر کارشناسی طرحی اجرا شود. لذا باید از توانایی نیروی کارآمد انسانی نهایت استفاده را نمود.

وی در ادامه به وظایف شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در جهت کاهش اعتیاد و آسیب های اجتماعی ناشی از آن تاکید کرده و گفت: پیشگیری از اعتیاد در جامعه، درمان معتادین و حمایت از خانواده های آنها، مقابله با تولید و توزیع مواد مخدر، محورهای فعالیت این شورا می باشد و تمامی ادارات عضو می بایست نسبت به وظایف خود در این شورا با احساس مسئولیت رفتار نمایند.

وی افزود: ما بزودی طرح پاکسازی و ساماندهی مناطق آلوده کرج را اجرا خواهیم کرد و ابتدا از خط 4 حصار شروع می کنیم.

فرماندار کرج افزود: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ، تعیین کننده خط مشی ادارات برای حل معضل اعتیاد است که برنامه ریزی های این شورا، می بایست همسو با اهداف کلان تعیین شده در کشور بوده و به صورت کارشناسی و برمبنای اصول علمی و تحلیل آثار فعالیت های گذشته صورت بگیرد تا خروجی آن مصوبات کارشناسی و پیشنهادات سازنده باشد.

ایرانی، نظارت بر عملکرد مراکز میان مدت ترک اعتیاد، عطاری ها، حمایت از بهبودیافته ها و خانواده های آنها، تلاش برای ارجاع معتادین به مراکز درمانی، آموزش مهارت های زندگی و دوره های پیشگیری از اعتیاد برای عموم و فعال سازی سمن ها ی حوزه مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد را از جمله فعالیت های ضروری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر دانست که نیازمند هماهنگی میان ادارات متولی این برنامه ها می باشد.

در این نشست، ادرات عضو شورای هماهگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان کرج، به ارائه گزارش عملکرد خود در سال 94 پرداخته و برنامه های پیشنهادی خود برای سال 95 را جهت بررسی در شورا اعلام نمودند. از جمله گزارشات مطرح شده در این جلسه، برگزاری دوره های آموزشی مهارت های زندگی و پیشگیری از اعتیاد برای کارمندان ادارات، کارگران کارخانه ها و خانواده های تحت پوشش کمیته امداد(ره) ، بهزیستی و همچنین دانش آموزان و دانشجویان بود.

همچنین راه اندازی کلینیک های درمان اعتیاد و مددکاری ، حمایت از خانواده های بهبودیافتگان، برگزاری نمایشگاه های پیشگیری از اعتیاد و توزیع لوح فشرده و بروشور و تراکت در زمان برگزاری نمایشگاه ها، از دیگر فعالیت های انجام شده در سال 94 بوده است.

برخی از فعالیت های انجام شده توسط شورای هماهنگی مواد مخدر شهرستان کرج، همکاری با نهادهای مردمی و سمن های مختلف در حوزه پیشگیری از اعتیاد بوده است که مقرر شد این همکاری ها درسال 95 با جدیت بیشتری دنبال شود.
همچنین مقرر شد در جهت اشتغال بهبودیافتگان و حمایت از خانواده های آنان نیز برنامه های دستگاه ها به دبیرخانه شورا ارسال شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 526848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =