۰ نفر
۱۷ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۴

بهارستانی ها در تلاشند تا به زودی وزیرراه و وزیر نیرو را به دلیل عملکرد نامناسب استیضاح کنند.

 آذرجزایری : برهمین اساس نیز تا کنون برای استیضاح وزیر راه 40 امضا جمع شده و بزودی استیضاح بهبهانی در مرحله اجرایی قرار خواهد گرفت .

در این میان به گفته یک عضو کمیسیون انرژی مجلس ، وزیر نیرو نیز به زودی به مجلس کشیده خواهد شد تا جوابگوی کند شدن پیشرفت پروژه های وزارتخانه متبوع خود باشد.

براساس اظهارات موید حسینی صدر ، رایزنی ها برای استیضاح وزیر نیرو در میان نمایندگان مجلس آغاز شده و قطعا این وزیر پس از بهبهانی دومین وزیردولت دهم خواهد بود که استیضاح خواهد شد .

افتتاح استیضاح دهمی ها توسط بهبهانی

اتخاذ تصمیم های نادرست و مدیریت نامناسب در وزارتخانه راه و ترابری و زیر مجموعه های این وزارتخانه در شش ماهه دوم سال گذشته مشکلات زیادی را برای مسافران ایرانی رقم زد .

مشکلاتی از جنس خارج شده ترن از ریل راه آهن و مصدوم شدن بسیاری از مسافران آن ، سقوط هواپیما و جان باختن بسیاری از سرنشینان آن ، فرود اضطراری چند هواپیما به دلیل مشکلات جدی فنی و دست آخر نیز استفاده از واژه نادرست خلیج عربی به جای خلیج فارس در یک پرواز ایرانی و توهین سرمهماندار خارجی آن به مسافران معترض .

در این میان اعتراض نسبت به استفاده از واژه نادرست خلیج عربی در یک پرواز ایرانی خشم بسیاری از مردم را به همراه داشت و همین امر نیز مبنای استیضاح بهبهانی وزیرراه در مجلس قرار گرفت .

بهبهانی که در دولت نهم نیز بر صندلی وزارت راه تکیه زده بود بارها تا مرز استیضاح پیش رفته اما هر بار با مذاکره و رایزنی با نمایندگان مجلس از این امر جلوگیری کرده است .در این بین سال گذشته با امضای قطعی نمایندگان استیضاح جدی وزیر راه در مجلس طرح شد و به دلیل بررسی بودجه سال 89 و تصویب لایحه هدفمند کردن یارانه ها به سال جاری موکول شد .برهمین اساس و به گفته حسینی صدر ، نامه استیضاح وزیر راه،  تا کنون به امضای 40 نماینده مجلس رسیده و بزودی شاهد استیضاح این وزیر در مجلس خواهیم بود .

بر اساس اظهارات این نماینده مجلس ، بهبهانی باید در انتظار باشد تا طی روزهای آینده اولین وزیر دولت دهم باشد که در مجلس  استیضاح می شود و جوابگوی عملکرد ضعیف خود باشد.

نامجو هم در خطر استیضاح !

نیمه دوم سال گذشته بسیاری از نمایندگان مجلس از کند شدن روند اجرایی پروژه ها ابراز نگرانی کردند و مسوولان نیرویی در جمع بهارستانی ها دلیل این امر را کمبود بودجه و مشکلاتی از این دست نامیدند .

در این میان نمایندگان مجلس تاکید کردند وزارت نیرو با ارائه متمم بودجه و یا ارائه لایجه ای کمبود بودجه خود را هر چه سریع تر مرتفع کند .براساس اظهارات یک عضو کمیسیون انرژی مجلس تمام نمایندگان مجلس با رفع کمبود بودجه این وزارتخانه موافق بوده اند و در صورتیکه وزارت نیرو لایحه و یا متممم بودجه ای را در سال گذشته به مجلس می فرستاد قطعا در کوتاه ترین زمان تصویب می شد .

این در حالی است که سال گذشته نامجو، تاکید کرد : ارائه متممم بودجه برای رفع مشکلات مالی وزارتخانه نیرو در دست اجراست و بزودی به مجلس ارائه خواهد شد. در حالیکه تا کنون این امر محقق نشده و همین مساله مبنای استیضاح این وزیر قرار گرفته است .

به گفته موید حسینی صدر ، در حالی وزیر نیرو علت اصلی کند شدن پروژه های این وزارتخانه را کمبود منابع مالی می داند که مجلس آمادگی خود را برای همکاری اعلام کرده بود بنابراین عدم استفاده از این فرصت به مدیریت نادرست این وزیر در این وزارتخانه مهم و حساس کشور بر می گردد .برهمین اساس در حال حاضر رایزنی ها برای استیضاح این وزیر آماده شده و قطعا نامجو دومین وزیر دولت دهم خواهد بود که در مجلس استیضاح خواهد شد .

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 52956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدوی IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۱/۱۷
    0 0
    با سلام . علیرغم اینکه از برخی تصمیمات وزیر محترم راه نمیتوان به سادگی گذشت . اما کمال بی انصافی است که استیضاح وزیر بر اساس دروغ پردازی افراد مغرض انجام شود . در حال حاضر همه میدانند که در هواپیمای کیش از واژه مجعول " خلیج ع ر ب ی " استفاده نشده بود ، اما کماکان برای تشویش اذهان عمومی این مقوله را برای رسیدن به اهداف مرموز استفاده میکنند . بهتر است همیشه خدا را در نظر داشت . موفق باشید
  • بدون نام IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۱/۱۷
    0 0
    افتتاح خط اهن شیراز اصفهان فقط برای تبلیغات انتخاباتی برای اینکه وزیر را ادم خوبی ندانیم کافی است
  • بدون نام IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۱/۱۸
    0 0
    تا زماني كه يك خواهرزاده آقاي ... معاون وزير نيرو ،ديگري مدير عامل آب و فاضلاب كشور و آن يكي در وزارتخانه مديركل باشد و چهارمي هم مديرعامل آب منطقه اي كرمان،مطمئن باشيد استيضاح يا صورت نمي گيرد ويا بي نتيجه خواهد بود.
  • بدون نام IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۱/۱۸
    0 0
    هدفت ازاستیضاح وزیر راه بخاطر جعل نام خلیج فارس چیه ؟خودت میدونی که اینکار یک دروغ پردازی بزرگ بود مگه شما هم درمفاسد وخلافهای هواپیمائی دست دارید که درصدد خراب کردن نخجوان می باشید.ولی مطمئن باشید نخجوان حق است وآدمهای بزدل وفاسد هیچ کاری نمی توانند انجام دهند