مدیراجرایی سازمان جهانی جهانگردی: جاده ابریشم مسیری برای تبادل دین، فرهنگ، ایده و تکنولوژی است

زولتان سوموگی مدیر اجرایی سازمان جهانی جهانگردی در آغاز ششمین نشست برنامه راه ابریشم در ارومیه گفت : جاده ابریشم مسیری برای تبادل دین، فرهنگ، ایده و تکنولوژی است.

به گزارش خبرآنلاین آذبایجان غربی، زولتان سوموگي مدير اجرايي سازمان جهاني جهانگردي امروز شنبه در آيين افتتاحيه ششمين نشست برنامه راه ابريشم در اروميه گفت:جاده ابریشم بعنوان یکی از مهم ترین مسیرهای ارتباطی از لحاظ مقیاس و اهمیت بشمار می رود که برای تبادل دین، فرهنگ، ایده و تکنولوژی بوده است.

وی افزود : توسعه بسیاری از زمینه های ریاضی، معماری، فلسفه و آشپزی مدیون جسارت پیشتازانی مشتاق بود که در جستجوی مرزهای انسانی و طبیعی بودند.

مدیر اجرایی سازمان جهانی جهانگردی تصریح کرد: هم اکنون در برهه ای زمان قرار داریم که ضرورت احیای جاده ابریشم را بیش از پیش نمایان می کند ضمن اینکه میتوان از آن بعنوان مسیری برای انتقال تفکر منطبق با مقتضیات سفر اقدام کرد.

سوموگی گفت: با همکاری مشترک در زمینه های مختلف و رعایت منافع متقابل و تسهیل سفر بین کشورهای حوزه جاده ابریشم میتوان در یک موقعیت مناسب برای توسعه بیش از پیش کشورها دست یافت.

وی افزود : باعث افتخار است كه سازمان جهاني جهانگردي ملل متحد چهارمين نسخه برنامه عملي خود را بتواند منتشر و عملي كند که بزودی منتشر خواهد شد.

مدیر اجرایی سازمان جهانی جهانگردی تصریح کرد: بازخوردهای متفاوتی از نشست های مختلف جاده ابریشم دریافت می شود که با احیای جاده ابریشم بتوان بسترهای همکاری بین کشورهای عضو برای ایجاد فرصت های جدید برای مردمان آن کشورها پدید آید.

سوموگی گفت: امروز در برهه مهمی از زمان قرار داریم که کشورهای مختلف، جاده ابریشم را بعنوان اولویت جدی و اصلی خود برای توسعه اقتصادی قرار داده اند.

وی افزود: اين نشستها به ما كمك مي كند تا حوزه هاي اصلي فعاليت خود را گسترش دهیم و از ظرفیت بخش های مختلف بهره کافی ببریم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 529962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =