شهرداری تهران اعلام آمادگی کرده در غرفه های بازیافت خود پسماندهای الکترونیکی و الکتریکی شهروندان را خریداری کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برخی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم گلایه کرده بودند چرا غرفه های بازیافت پسماند وابسته به شهرداری تهران، برخی از پسماندهای الکتریکی خطرناک مانند لامپهای کم مصرف را تحویل نمی گیرد.
در این باره، گزارشی در سرویس مشکلات مردم منتشر شد و روش دفع بهداشتی این پسماند خطرناک عنوان شد. (اینجا)
حالا اداره مدیریت پسماند یکی از مناطق شهرداری تهران می گوید حاضر است در غرفه های بازیافت، کلیه پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی شهروندان را خریداری کند.
طبق این گزارش پسماندهای الکترونیکی و الکتریکی شهروندان، از طریق غرفه های بازیافت مستقر در 32 نقطه از سطح محدودۀ منطقه 10 جمع آوری و خریداری می شود که با استقبال قابل توجهی از سوی شهروندان همراه بوده است.
مهرداد زنگنه فر معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 10 با اعلام این خبر گفت: پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی انواعی از پسماندهای ویژه است که دارای خاصیت سم زدایی، بیماری زایی، پایائی در محیط پیرامون و حتی در پیکره جانداران، خورندگی و ... است و مدیریت دفع این مواد بسیار مشکل و با چالش همراه بوده است.
او گفت: در راستای اجرای طرح کمپین آسمان آبی زمین پاک شهرداری منطقه به لحاظ اهمیت موضوع به منظور مدیریت پسماندهای الکترونیکی و الکتریکی شهروندان، اقدام به خرید و جمع آوری آن ها از طریق غرفه های بازیافت مستقر در 32 نقطه از سطح محدودۀ منطقه کرده که با استقبال قابل توجهی از سوی شهروندان همراه بوده است.
زنگنه فر کاهش و حذف آلاینده های ناشی از وجود این نوع پسماندها را در محیط از اهداف مدیریت شهری برشمرد و گفت: اداره مدیریت پسماند منطقه 10 هماهنگی های لازم را با یکی از مراکز مجاز بازیافت پسماندهای الکترونیکی برای خرید آن ها از طریق غرفه های 32 گانه مستقر در سطح محدودۀ منطقه به عمل آورده است.
او گفت: از شهروندان درخواست می شود با تحویل پسماندهای الکترونیکی و الکتریکی غیر قابل استفاده موجود در منزل یا محل کار خود به نزدیکترین غرفه محله، ضمن تضمین سلامت و بهداشت خود و سایرین، شهری با شهروندان سالم داشته باشیم .

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 530534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =