درد و دل های راننده مشهورترین تاکسی دنیا: از ناحقی های شورای شهر دیگر بُریده ام

راننده و صاحب مشهورترین تاکسی دنیا که جنگلی در خودروی خود دارد، می گوید از تصمیمات ناحق و اشتباه شورای شهر تهران، دیگر توان کار کردن ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ناصر خاکی راننده ای که تاکسی خود را در تهران تبدیل به تاکسی جنگلی کرده و انرژی مثبت زیادی به مردم می دهد، این روزها دل و دماغ ندارد با مسافران از لزوم توجه به محیط زیست و گیاهان صحبت کند.
او درگیر مشکلاتی است که به نظر می رسد برای اکثر تاکسیهای شهر تهران مشابه است. گفتگو با این راننده تاکسی زحمتکش و 73 ساله را به عنوان نمونه ای از زحمتهایی که رانندگان تاکسی این کلانشهر تحمل می کنند، منتشر می کنیم.

این روزها وضعیت شغلی تان چطور است؟
تاکسی جنگلی من در دنیا مشهور و معروف است. 73 سال سن دارم و سالهاست با کاری که در تاکسی خود کرده ام، به مسافران انرژی مثبت می دهم. ولی آیا باید بتوانم با این تاکسی هزینه معاش یک خانواده معمولی را درآوردم؟ اینقدر فشار روی ما آمده که دیگر نمی دانم چه کنیم.

منظورتان از فشارها و مشکلات کاری چیست؟

ما 4 سال است فریاد زدیم که پول شارژی که شرکتهای خصوصی از تاکسیها می گیرند غیرقانونی است. شورای شهر این نوع پول گرفتن را ابطال کرد و عوضش تصویب کرد این شرکتها بهای خدمات بگیرند. واقعیت این است که 25 شرکت دارند تاکسیرانها را استثمار می کنند. هیچ خدمت واقعی نمی دهند ولی فقط پول می گیرند. مثلا ما کارنامه تاکسیرانی را با دادن 10 هزار تومان تمدید می کردیم شورای شهر این مبلغ را افزایش داد و 50 هزار تومان کرد. شرکتهای تاکسیرانی خصوصی برای امور راننده های خطی، حق شارژ ماهانه خط را 20 هزار تومان می گیرند. برای ما که تاکسی گردشی هستیم می گویند باید ماهی 30 هزار تومان حق شارژ بدهید. برای چه این پولها را می گیرند؟

شما اعتراض نکرده اید؟
چرا، دو روز پیش 90 هزار تومان از من گرفتند که شارژ تاکسی را تمدید کنم. بعد 200 هزار تومن من را بدهکار کرده اند. می گویم من قبلا این هزینه ها را داده ام. می گویند خیر، تو بدهکاری و باید این پولها را بدهی. با قرض و قوله این پول را جور کردم و دادم وگرنه پروانه ام را تمدید نمی کرد. همه این ناحقی ها مسببش شورای شهر است. تقاضای ما این است که این موضوع را از طریق رئیس شورای شهردنبال کنید تا مشکل حل شود. معنی ندارد وقتی مسئولی مسئولیتی قبول می کند و شورای شهر می شود، فقط به خودش فکر کند، باید به فکر مردم باشد. از آقای چمران خواهش می کنم یک روز بیایند بنشینند پشت فرمان تاکسی. اگر توانستند هزینه یک خانواده معمولی را دربیاورد، هنر کرده.


به جز هزینه هایی که می گویید شورای شهر به شما تحمیل کرده، مشکل دیگری ندارید؟
مشکل بزرگ دیگر ما مسافربرهای شخصی است که این روزها همه جا جولان می دهند. ما مالیات می دهیم، عوارض شهرداری می دهیم، سوسابقه می بریم، عدم اعتیاد می بریم، هزینه های مختلف به ما تحمیل می شود، ولی مسافربر شخصی در خیابانها، مسافر کشی می کند و دستمان به جایی بند نیست. من برای چی باید ماهی 30 هزار تومان هزینه شارژ بدهم؟ من بُریده ام، کاری کرده بودم که به همه مردم انرژی می دادم، الان دیگر نمی توانم. 3هزار تقدیرنامه از جاهای مختلف دارم، ولی حالا کار برعکس شده، مردم می گویند چرا اینقدر اذیتت می کنند؟ چه حمایتی از من تاکسیران شده؟ مسئولان و شورای شهر عوض اینکه ما را حمایت کنند، بدتر تحت فشار می گذارند.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 530582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    1 0
    نتيجه مي گيريم كه شركتهاي خصوصي تاكسي، همان پسر خاله هاي مسئولين شهرداري هستند.
  • رویا A1 ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 2
    سلام من این آقای راننده رو می‌شناسم. توی خطی که من هر روز باهاش به محل کارم می‌رم سرویس می‌دن. کاش ایشون یه کم رفتارشون رو درست می‌کردن سبزه‌های پلاستیکی داخل تاکسی پیشکششون. بسیار بداخلاق و عصبی هستن.
  • بی نام IR ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    2 0
    خدا بهت عزت و طول عمر و توانایی بده اقا ناصر عزیز ولی متاسفانه ادرس رو اشتباهی اومدی برادرتو این مملکت کسی برای ابداع و نواوری و محیط زیست و ارائه سرویس بهتر به خدمات گیرندگان تره هم خرد نمیکنه و دولت و مسئولین هم فقط عین دزد سرگردنه وایسادن تا به هر بهونه ای و هرچقدر که زورشون میرسه از صاحبان مشاغل گوناگون بکنند یه روز عوارض یه روز مالیات یه روز حق عضویت و...ما که تو شغل خودمون هیچ راهی برای فرار از ندادن پول زور به گردن کلفتهای دولتی نداریم ولی به شما توصیه میکنم خیلی راحت تاکسی خود رو بفروشید و یه ماشین شخصی بخرید و با اون مسافرکشی کنید حداقل دیگه پول زور به کسی نخواهید داد..یا حق
  • حامی A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 3
    ماهی 30 هزار تومن انقد اذیتش کرده؟ والا تاکسی ها در روز چندین برابر این مبلغو در میارن
  • بی نام IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    یکاری کنند این بنده خدا هم ...