انتقاد منطقی و منصفانه راهی در جهت اصلاح امور و سازندگی

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: انتقاد از افراد باید منطقی، منصفانه و مهم تر این که سازنده باشد تا فرد بتواند راحت تر آن انتقاد را بپذیرد و در جهت اصلاح امور گام بردارد.

به گزارش خبرآنلاین البرز  ، سرهنگ "محمد کريم بيات" اظهار داشت: فرماندهان و مديران بايد به محض مشاهده رفتار نامناسب از کارمند و يا هشدار بخش هاي اطلاعاتي و نظارتي نسبت به مواخذه فرد خاطي اقدام کنند.

وي با اشاره به اين که نبايد احساسات منفي ناشي از عملکرد ضعيف افراد مجموعه در مديران و مجموعه انباشته شود، گفت: عکس العمل مناسب، منطقي، منصفانه و سريع مانع از خطا و کجروي بيشتر کارکنان و بروز آسيب هاي بزرگ تر براي فرد و مجموعه خواهد شد.

اين مقام انتظامي تأکيد کرد: اگر مديران بلافاصله وارد عمل شوند، مي توانند به سرعت رفتار شخص يا اشخاص خاطي را اصلاح کنند.

سرهنگ بيات بيان کرد: ارزيابي عملکرد کارکنان بايد يک فرآيند مداوم و هميشگي باشد و فقط به مقاطع خاص و بازرسي ها محدود و خلاصه نشود.

اين مقام مسئول ابراز داشت: انتقاد از افراد بايد منطقي، منصفانه و مهم تر اين که سازنده باشد و از برخوردهايي که مخرب شخصيت و اعتبار، توهين و تحقيرکردن ارزش هاي انساني و باورهاي فرد را به همراه دارد بايد پرهيز کرد و رفتار و کار نادرست فرد، مورد بازخواست قرار گيرد تا فرد بتواند راحت تر آن انتقاد را بپذيرد و در جهت اصلاح امور گام بردارد.

وي تصريح کرد: هدف از انتقاد سازنده، حذف کارکردهاي غلط افراد و مجموعه هاست نه حذف خود آنها!

جانشين فرمانده انتظامي استان البرز در پايان گفت: فرماندهان و مديران قبل از اين که کسي را توبيخ و تنبيه کنند بايد رفتار نامطلوب او را مشاهده کنند و نبايد براساس شايعات و يا آنچه ديگران مي گويند اقدام کرد.

 

کد خبر 543201

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =