دور جدیدی از سفرهای اروپایی وزیر خارجه کشورمان با ورود به اسلو پایتخت نروژ آغاز شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از تسنیم، محمدجواد ظریف به هنگام ورود به نروژ گفت: در خصوص همکاری های دو کشور در حوزه نفت و گاز، محیط زیست و مشورت های سیاسی و منطقه ای با همتای نروژی خود گفت‌وگو خواهد کرد.

آقای ظریف درباره ادامه برنامه های سفر سه روزه اش در نروژ گفت: روز سه شنبه اجلاس اسلو فروم با صحبت بنده، وزیر خارجه نروژ و خانم موگرینی آغاز می شود و در سخنرانی خودم ضرورت تغییر دیدگاه برای حل و فصل منازعات منطقه ای را مطرح می کنم و در کنار آن با شرکت کنندگان گفت‌وگو خواهم کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: روز چهارشنبه در ادامه ملاقات ها در حاشیه اجلاس گفت‌وگویی با آقای کری وزیر خارجه آمریکا درباره پیگیری تعهدات آمریکا در برجام خواهیم داشت.

آقای ظریف که در ادامه سفرش به اروپا، چهارشنبه به آلمان سفر خواهد کرد درباره این سفر چند ساعته هم گفت: بعدازظهر چهارشنبه در برلین با آقای اشتاین مایر در خصوص روابط و موضوعات دو جانبه و منطقه ای گفت‌وگو خواهیم کرد.

یادآور می شود، عباس عراقچی، مجید تخت روانچی، معاونان وزیر امور خارجه و همچنین حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه در این سفر آقای ظریف را همراهی می کنند.

۵۰۵۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 545782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =