خانه ملت نوشت، نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: چگونه است که تا زمان سوددهی از شرکت های های دولتی حمایت می شود ، اما به محض زیان دهی تصمیم به واگذاری آن گرفته می شود.

نادر قاضی پوربا اشاره به تعطیلی کارخانه ارج و احتمال واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی گفت:یکی از مشکلات کنونی کارخانه های دولتی این است که تا زمان سود دهی از آن حمایت می شود، اما پس از اینکه درگیر مشکلات شده و در آستانه ورشکستگی قرار می گیرند، حمایت ها کم و در نهایت تصمیم به واگذاری به بخش خصوصی گرفته می شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه فرسودگی تجهیزات و ماشین آلات از عوامل مهم تعطیلی کارخانه ارج بوده است، افزود:کارخانه های روز دنیا برای ماندن در عرصه رقابت به صورت پیوسته ماشین آلات و تجهیزات خود را مدرن می کنند، اما کارخانه ارج با سابقه 80 ساله به دلیل کمبود منابع مالی نتوانست، محصولات خود را به روز راسانی کند.

سهل انگاری، مشکلات تولید و سوء مدیریت ارج را به تعطیلی کشاند

قاضی پور ادامه داد: اولین کارخانه تولید لوزام خانگی کشور که نامی آشنا برای تمام مردم ما دارد و کمتر شخصی با تولیدات آن بیگانه است زمانی یکی از بهترین برندهای لوازم خانگی و قابل رقابت با بهترین برندهای دنیا بود، که در نتیجه سهل انگاری، مشکلات تولید و سوء مدیریت در حال تعطیلی است.

وی با اشاره به واگذاری بخشی از سهام کارخانه ارج به بانک ملی، اظهار کرد:یکی از مشکلات بخش های تولیدی کمبود منابع مالی و نقدینگی است و متاسفانه بانک ها به عنوان مهمترین نهاد ارائه تسهیلات به جای ارائه تسهیلات و هدایت نقدینگی به سمت تولید، بنگاه داری می کنند.

نباید با واگذاری غیر اصولی ارج مشکلات جدید ایجاد کرد

قاضی پور افزود:در صورت عدم حمایت از تولیدکننده داخلی در آینده برندهای وارداتی در سطح کشور بازار را قبضه کرده و محصولات خود را در سطح بازار به فروش می‌رسانند.

وی با بیان اینکه نظارت بر اجرای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی یکی از مهمترین اولویت های مجلس دهم است، افزود:هر گونه واگذاری باید بر اساس مصوبه مجلس انجام شود و شرکت ها از جمله ارج باید به خریداران واجد شرایطی واگذار شود که بتوانند بهتر از مجموع گروه توسعه ملی آن را مدیریت و اداره کنند، نه اینکه مشکلات جدیدی با واگذاری ها ایجاد شود.

واگذاری ارج باید زمینه ساز افزایش تولید کمی و کیفی محصولات کارخانه شود

قاضی پور با تاکید بر اینکه واگذاری غیر اصولی ارج مشکلات جدید و جبران ناپذیری ایجاد می کند، ادامه داد:کارگران فراوانی در کارخانه ارج فعالیت می کنند، لذا نباید با واگذاری غیر منطقی حقوق آنها را ضایع کرد، تولید ملی را به تعطیلی کشاند و زمینه ساز مشکلات جدید برای کارگران شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه واگذاری این شرکت باید با دقت کافی انجام شود، و هر شخصیت حقیقی یا حقوقی که این مجموعه را خریداری کرده باید در راستای نوسازی، افزایش تولید کمی و کیفی محصولات گام بردارد، تصریح کرد: دولت با ارائه تسهیلات مناسب و نرخ بازپرداخت کم باید از دیگر واحدهای تولیدی که در آستانه ورشکستگی هستند، حمایت کرده و با ایجاد بازار فروش مناسب برای کالاهای تولید داخل به رفع بخشی از مشکلات آنها کمک کند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 546191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =