رسانه ها خبر دادند همسر مهاجم اورلندو فلسطینی است و هر لحظه احتمال دارد بازداشت شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، شبکه العربیه گزارش داد همسر مهاجم اورلندو که تاکنون اطلاعات کمی از وی منتشر شده بود، فلسطینی است و به سبب اطلاع از برنامه همسرش هرلحظه ممکن است بازداشت شود.

این شبکه در پایگاه اطلاع رسانی خود نوشت: همسر عامل کشتار اورلندو که العربیه روز سه شنبه اعلام کرد از انظار عمومی پنهان شده و رسانه های آمریکایی گزارش دادند اطلاعات زیادی از او به جز نام، سن و برخی خصوصیت های اولیه در دست نیست، فلسطینی است. وی از همسرش، عمر متین فرزندی سه ساله دارد. طبق اطلاعات جدیدی که سه شنبه شب به دست آمد، نور زاهی سلمان، همسر عمر متین، مهاجم افغانی الاصل حادثه اورلندو هر لحظه احتمال دارد بازداشت شود؛ چرا که وی پیشتر اطلاع داشته همسرش قصد حمله به باشگاه همجنس گرایان را دارد و با این وجود مقامات را از این مسأله آگاه نکرده است. وی حتی هنگام خرید سلاحی که بوسیله آن قربانیان مورد حمله قرار گرفتند، با همسرش بوده است.
طبق اطلاعات جدید بدست آمده، عمر متین نه تروریست بوده و نه داعشی، بلکه از یک نوع پریشانی و افسردگی که ناشی از یک نوع عقب ماندگی ذهنی است رنج می برد. همسر وی که پیشتر العربیه در خصوص پنهان شدن او و این که چه کسی است، پرسش هایی را مطرح کرده بود، روز سه شنبه برای نخستین بار چهره خود را در برابر دوربین های یک شبکه محلی آشکار کرد. این در حالی است که رسانه های آمریکایی به نقل از افراد نزدیک به تحقیقات اعلام کردند این زن روز جمعه هفته پیش هنگامی که همسرش در حال خرید سلاح بود، او را همراهی می کرد. سلاحی که از نوع تفنگ "ای آر-15" و یک هفت تیر با کالیبر 38 بود و بوسیله آن 49 نفر از حاضران باشگاه همجنس گرایان Pulse در ایالت فلوریدا کشته شدند.
پایگاه آمریکایی دیلی بیست که به انتشار گزارشهای مستند مشهور است، تنها رسانه آمریکایی بود که سه شنبه شب گزارش داد همسر مهاجم اورلندو نور زاهی نام دارد و یک فلسطینی از ساکنان غزه است.
در گزارش پایگاه دیلی بیست و شبکه ان بی سی اعلام شده نور زاهی به بازجویان اف بی آی گفته است وی هنگام خرید سلاح و گلوله با همسرش بوده و او را با خودرو به این باشگاه رسانده تا پیش از وقوع حادثه اوضاع را بررسی کند. نور زاهی همچنین گفته قصد داشته همسرش را از این اقدام منصرف کند.
ایگاه دیلی بیست که بوسیله نزدیکان همسر مهاجم اورلندو در فیسبوک توانست ملیت او را شناسایی کند، همچنین اعلام کرده نور زاهی سلمان که با عمر متین در سال 2013 ازدواج کرد، با وی در آپارتمانی زندگی می کرد که پس از حادثه آنجا را ترک کرد. سپس ردپای وی از تمامی حساب های کاربری اینترنتی از جمله فیسبوک پاک شد. وی هنگام ترک آپارتمان برای آن که بتواند صورت خود را بپوشاند، حجاب داشت. پس از آن با خودروی خود به مکانی نامعلوم رفت که احتمال می رود خانه پدر همسرش بوده است.
دیلی بیست همچنین اعلام کرد وی نه خود و نه خواهرش حجاب نداشتند؛ از این رو نشان می دهد عمر متین افراط گرا و یا فردی که به داعش تمایل داشته باشد، نبوده است.
۵۰۵۰
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 546575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =