رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا روز پنجشنبه گفت باراک اوباما "مسئول مستقیم" کشتار در اورلاندو فلوریداست.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از واحد مرکزی خبر، جان مک کین گفت: به دلیل ظهور گروه داعش در مقابل دیدگان رئیس جمهور وی "مسئول مستقیم" کشتار در اورلاندو به شمار می آید. 
پس از این اظهارت مک کین و در پی اعتراض دموکرات ها به این اظهار نظر، این سناتور آمریکایی در بیانیه ای اعلام کرد که اظهارات وی در این زمینه به اندازه کافی دقیق و روشن نبوده و منظورش این نیست که رئیس جمهور شخصا مسئول این حادثه است بلکه منظور او این بوده که تصمیمات اوباما در زمینه امنیت ملی باعث بروز این حادثه شده است. 
مک کین که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 از اوباما شکست خورد درست زمانی با خبرنگاران در ساختمان کنگره مصاحبه می کرد که اوباما در اورلاندو در حال ملاقات با خانواده های کسانی بود که در جریان حمله روز یکشنبه گذشته جان خود را از دست داده اند. 
پیشتر در زمان رسیدگی سنا به لایحه بودجه هم جان مک کین با عصبانیت باراک اوباما را مسئول مستقیم این حادثه دانسته و گفته بود: وقتی اوباما همه نیروها را از عراق خارج کرد، القاعده به سوریه رفت و شد داعش و داعش به لطف شکست مطلق باراک اوباما، با بیرون کشیدن همه نیروها از عراق به وجود آمده است. مک کین گفت: بنابراین مسئولیت این حادثه بر عهده باراک  اوباما و سیاست های شکست خورده اوست.
۵۰۵۰
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 547152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =