ایرنا نوشت،دومین عضو آزاد شده شورای اسلامی شهر تبریز از جمع چهار نفر بازداشتی ، با حضور در جلسه علنی روز یکشنبه این شورا مدعی شد، درباره اش سوء تفاهمی وجود داشت که با تحقیقات قضائی در اسرع وقت رفع می شود.

اکرم حضرتی که پس از المیرا خاماچی طی یک هفته اخیر با قرار وثیقه از بازداشت موقت آزاد شده است، در جلسه این هفته شورای اسلامی تبریز گفت: برای من اتفاق ناخوشایندی بود که طی سه ماه گذشته توفیق حضور در میان همکارانم در شورا را از دست دادم، اما به طور قطع من این موضوع را امتحان الهی می دانم.

وی با قدردانی از تلاش های مقام های قضائی و امنیتی درباره پرونده خود، اظهار کرد: در این میان باید از دادستان عمومی و انقلاب تبریز تشکر ویژه ای داشته باشم که در طول بازداشت با حضور شخصی با سعه صدر به دفاعیات ما گوش فرا داد.

وی ابراز امیدواری کرد با ادامه بررسی و تحقیقات قوه قضائیه تصمیمات عادلانه ای در خصوص پرونده اعضای شورای اسلامی شهر تبریز اتخاذ شود تا به مردم اعلام شود که به رای آنها خیانت نشده است.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این نشست با انتقاد از مقام های قضائی آذربایجان شرقی ، از اینکه دادگستری استان هیچ اعلام نظر رسمی درباره پرونده اعضای شورای شهر نمی کند، ابراز تاسف کرد و گفت: این گونه برخوردها با این مساله مهم که افکار عمومی شهروندان تبریزی را جریحه دار کرده است، باعث بدبینی آنها به شورا و شهرداری می شود.

جعفر مدبر اظهار کرد: چرا مقام های استانی درباره این اتفاقات نامیمون سکوت کرده اند و با حیثیت مردم بازی می شود؟ اینکه عزیزی از جمع ما بازداشت می شود و سپس در صحن شورا حاضر می شود ، یعنی چه؟ اگر واقعا' این افراد مرتکب خلافی شده اند پس چرا آزاد می شوند و اگر سوء تفاهماتی درباره آنها ایجاد شده، چرا مقام های قضائی روشن گری نمی کنند؟

وی ادامه داد: به دلیل چنین رفتارهایی امروز مردم به ریش اعضای شورای اسلامی شهر تبریز می خندند و رئیس دادگستری آذربایجان شرقی باید در مقابل این وضعیت پاسخگو باشد.

مدبر ، حضور یک جلسه ای عضو علی البدل شورای اسلامی و سپس جایگزینی فرد بازداشت شده را خنده دار خواند و گفت: این رفتارها توهین به شخصیت های حقیقی و حقوقی افراد است. چرا به راحتی این جایگاه ها به بازی گرفته می شود و کسی هم جوابگو نیست.

وی با بیان اینکه شرایط موجود در شورای اسلامی تبریز قابل تحمل نیست، از مقام های مسئول درخواست کرد پاسخگوی ابهامات باشند.

به گزارش ایرنا، در ادامه نشست امروز شورای اسلامی شهر تبریز دستور جلسه تعیین یکی از اعضای هیات رئیسه مطرح و با چالش میان اعضا مواجه شد تا در نهایت به دلیل اختلاف نظر تصمیم گرفته شد این موضوع مسکوت بماند.

هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تبریز از چهار ماه قبل با چهار نفر اداره می شود و نفر پنجم به عنوان سخنگو به دلیل بازداشت از حضور در جلسات محروم است.

لایحه دوفوریتی تسری کاهش عوارض سه ماهه اول سالجاری به سه ماهه دوم امسال که تخفیف های 20 و 25 درصدی تخلفات ساختمانی و پروانه ساختمانی را شامل می شد، مصوبه امروز شورای اسلامی شهر تبریز بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =