صالح در یزد تشریح کرد: تفویض اختیارات جدید به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها

معاون امور مجلس، استانها و پشتیبانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، علیرضا صالح باحضور در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد، با پرسنل این سازمان دیدار و گفتگو کرد.

معاون امور مجلس، استانها و پشتیبانی سازمان در این دیدار با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها درحال بازیابی جایگاه خود هستند، تصریح کرد: مجموعه اقدامات این معاونت در این راستا طراحی شده و در حال اجراست.

صالح با اشاره به قانون الحاق 2، تصریح کرد: بخشی از اختیارات سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان ها در این قانون به خوبی تصریح شده و لازم است روسای استان ها بر مبنای قوانین و دستورالعمل ها در راستای برنامه ریزی و توسعه استان، گام بردارند.

این مقام مسئول همچنین از ارائه طرحی خبر داد که بر مبنای آن، سازمان های مدیریت و برنامه ریزی در ده استان، این مجوز را کسب خواهند کرد تا نسبت به تشخیص صلاحیت شرکت های پیمانکاری پایه 2 اقدام نمایند.
علیرضا صالح ادامه داد که بر اساس طرح دیگری که مراحل بررسی را طی می کند، گزارش نظارتی کارشناسان سازمان مدیریت استانها از طرح های عمرانی ملی، مبنای تخصیص اعتبار از سوی دفاتر بخشی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور قرار می گیرد.

معاون امور مجلس، استانها و پشتیبانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور همچنین از بررسی تخصیص درصدی از اعتبارات اجرای برنامه جامع اصلاح نظام اداری بصورت متمرکز در اختیار سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانها طی روزهای آینده باحضور دکتر نوبخت خبر داد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، هزینه های اجتناب ناپذیر کشور را در حدود 216 هزار میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد که مجموع درآمدهای کشور در حدود 210 هزار میلیارد تومان است و کفاف هزینه ها را نمی دهد.

صالح سپس افزود: وظیفه سنگین سازمان مدیریت و برنامه ریزی در این راستا بیش از پیش نمایان می شود تا با مدیریت هزینه ها، کشور را در جهت کاهش کسری بودجه رهنمون سازد.

این مقام مسئول همچنین در ادامه برنامه حضور خود، از بخش های مختلف سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد بازدید بعمل آورد و در جریان امور قرار گرفت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 552351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =