یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم پرسیده چطور می شود دیونی که مردم نسبت به بیت المال دارند را پرداخت کنند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از جار و جنجال حقوق های نجومی گذشته، هنوز بسیاری از شهروندان نسبت به حقوق عمومی و بیت المال حساسیت دارند و دنبال این هستند تا اگر دینی از بیت المال بر گردنشان است، رد کنند.
یکی از این شهروندان در کامنتی که در سرویس مشکلات مردم گذشته، در این باره سوالی را پرسیده. او نوشته: درسال86دفتر رياست جمهوري،طی اطلاعيه ای اعلام کرد که كساني كه هرگونه ديوني نسبت به بيت المال دارند، مي توانند ديون خود را به حساب شماره 108 خزانه نزد بانك مركزي واريزكنند. اینک با توجه به اینکه شماره حساب مذکور تغییرکرده، تقاضای اعلام شماره حساب جدید را دارم تا كساني كه هرگونه ديوني نسبت به بيت المال دارند بتواند دیون خود را واریز نمایند.

بدهی تان به بیت المال را به حساب درآمد متفرقه بریزید
همه ما به خصوص کارمندان دولت ممکن است که از طریقی به بیت المال مدیون باشیم. برای چنین دیونی که به بیت‌المال و دولت اسلامی مربوط است، اگر امکان جبران آن به همان اداره، سازمان، یا موسسه وجود داشته باشد که بایستی جبران کرد یا وجه معادل آن را به همان جا و مسئول مربوطه داد ، وگرنه می توان دیون متفرقه به بیت المال را را به حساب شماره 4001000901001082 به نام خزانه داری کل (درآمد متفرقه) نزد کلیه شعب بانک ملی ایران با شماره شناسه شبا IR540100004001000901001082 پرداخت کرد.
همانطور که این مخاطب هم تذکر داده قبلا شماره حساب 14 / 108 (یکصد و هشت ممیز چهارده) اعلام شده بود که بعلت اینکه اینگونه شماره حسابها تغییر یافته و جدید شده، شماره حساب به نوع شماره 16 رقمی جدید تغییر کرد. چون شماره حساب قبلی وجود ندارد و این شماره حساب، جایگزین حساب قبلی شده، دیون متفرقه به بیت المال به آن قابل واریز است.


46231

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 555610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    50 0
    ممنون و سپاس از پیگیری شما