در آمد متخلفین باید به بیت المال بازگردانده شود/ ۶۰ درصد از صنایع کوچک تعطیل شده اند

مهر نوشت،امام جمعه موقت خرم آباد با بیان اینکه اشرافی گری بلای جان کشور است، گفت: مردم منتظر برخورد با متخلفان فیش های نجومی هستند

حجت الاسلام قاسم متقی نیا در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد که در مصلی الغدیر این شهر برگزار شد، خیانت به بیت المال را از ابعاد بی تقوایی دانست و اظهار داشت: مطابق فرمایشات امام علی (ع) در نهج البلاغه سخت گیری در بیت المال نشانه تقوا و بی مبالاتی و بی توجهی به بیت المال نشانه بی تقوایی در مکتب امام علی (ع) است.

عذاب خداوند برای افرادی که اموال مردم را تصرف می کنند

وی به موضوع تعلیم و تربیت از دیدگاه قرآن اشاره کرد و گفت: از جمله آیاتی که بحث های تربیتی در زمینه اموال و بیت المال و نقش آن ها در تربیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اشاره می کند آیات ۳۴ و ۳۵ سوره توبه است که در این آیات دانشمندان، راهبان و کسانیکه علم داشته و به اطلاعات دسترسی دارند مورد خطاب قرار می گیرند.

امام جمعه موقت خرم آباد افزود: مطابق آیات سوره توبه عده ای از دانشمندان و راهبان سعی داشتند با شیوه های گوناگون اموال مردم را تصرف کنند که برای این منظور دست به سه اقدام نامناسب می زدند بدین صورت که حقایق را کتمان می کردند، برای باطل جلوه دادن حرف حق رشوه می دادند و از شیوه مشروعیت بخشی و قانونی جلوه دادن کارهای خود استفاده کرده و اموال مردم را به ناحق تصرف می کردند.

حجت الاسلام متقی نیا با بیان اینکه آیات ۳۴ و ۳۵ سوره توبه به نحوه برخورد تند و شدید و عذاب افرادی که مال حرام می خورند و در شرایط بد اقتصادی جامعه طلا و نقره جمع آوری می کنند اشاره می کند، افزود: این آیات عوامل آسیب رساننده به تربیت فردی و اجتماعی در بعد تربیت دینی، عبادی، سیاسی و اقتصادی را معرفی کرده و موضوع آن ها تصرف اموال به باطل و جمع آوری طلا و جواهر به قیمت فریب دادن مردم و اخلال در شرایط بد اقتصادی است.

مردم منتظر برخورد با متخلفان فیش های نجومی هستند

وی به مناسبت های هفته اشاره کرد و گفت: این هفته با مناسبت های همچون سالگرد شهدای عملیات مرصاد، سالگرد شهادت امیر سرلشگر خلبان عباس بابایی، شهادت محمود صارمی خبرنگار جمهوری اسلامی به دست تکفیری ها، شهادت خلبان شهید حسین لشگری مواجه هستیم.

امام جمعه موقت خرم آباد به دیدار جمعی از مردم شش استان کشور از جمله مردم لرستان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و بیان داشت: رهبر انقلاب در این دیدار مروری بر مطالبات چند سال اخیر خود داشت و فرمود تجربه برجام بیانگر آن است که مذاکره با آمریکا چیزی جز خسارت به دنبال ندارد و آمریکا باز در حال خیانت و بدعهدی است و برجام نتایج ملموسی در اقتصاد داخلی به دنبال نداشت.

حجت الاسلام متقی نیا به دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص معیشت مردم اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب در این دیدار فرمود برای رفع دغدغه معیشت مردم مسئولین باید به چند نکته توجه داشته باشند از جمله باید جلوی اشرافی گری و فساد گرفته شود زیرا نیاز امروز و اولویت یک جامعه اسلامی و انقلابی مبارزه با فساد و رسوب زدایی انقلابی است و مردم فارغ از وابستگی های جناحی و حزبی منتظر برخورد با متخلفان فیش های نجومی و حرام خواری بوده و انتظار دارند هستند اقدامات در این زمینه متوقف نشود و ادامه پیدا کند.

اشرافی گری بلای جان کشور

وی افزود: رهبری اشرافی گری را بلای جان کشور دانست و فرمود مبارزه با اشرافی گری باید فراگیر شود و این موضوع نباید رها شود.

امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به اینکه بیان مطالبات رهبر انقلاب به عنوان یک وظیفه دینی در تریبون نماز مطرح شده زیرا وظیفه ذاتی این تریبون امر به معروف و نهی از منکر است، اضافه کرد: این تریبون بی توجه به مسائل خطی و جناحی مطالبات مردم و رهبر در تاکید بر مبارزه با فساد را مطرح می کند زیرا این مطالبه فراتر از مسائل جناحی بوده و هیچ شائبه شخصی در آن نیست لذا بیان این مطالب به عنوان تکریم از مدیران پاک دست و وظیفه شناس که زحمت می کشند مطرح می شود.

حجت الاسلام متقی نیا بر لزوم پی گیری فیش های نجومی از سوی مسئولین استانی تاکید کرد و گفت: از رئیس دادگستری استان، رئیس بازرسی لرستان و سایر مسئولینی که وظیفه ذاتی و قانونی آن ها پیشگیری از جرم و نظارت بر سازمان ها و نهادهاست درخواست می شود با آن درآمدهایی که برخلاف قانون و مصوبات قانونی است برخورد کنند زیرا مطالبه مردم پی گیری و به نتیجه رساندن پرونده های متخلفین در این زمینه است.

در آمد متخلفین باید به بیت المال بازگردانده شود

وی تصریح کرد: یکسری هیئت مدیره ها مربوط به سازمان های زیرمجموعه ادارت دولتی و ارگان های عمومی وجود دارد که مسئولین آن ها به عنوان عضو هیئت مدیره این سازمان ها طی این چند سال برخلاف قانون علاوه بر حقوق خود درآمد و پاداش داشته اند و باید این درآمد آن ها به بیت المال برگردانده شود.

امام جمعه موقت خرم آباد افزود: برخی مصوبه های خلاف قانون در رابطه با تخفیف و بخشودگی حقوق و عوارض وجود داشته که چند نفر بدون داشتن اختیارات قانونی در رابطه با بخشودگی وضع کرده اند که این تخفیفات باید به بیت المال برگردانده شوند یا اینکه رقم آن ها از حقوق افرادی که مشمول بخشودگی شده اند کسر شود زیرا این مصوبه ها بگونه ای جهت دار تصویب می شود که متمکنین استفاده بیشتری می برند و این خلاف شرع و عدالت است و باید هم این مصوبه ها لغو شده و هم به بیت المال برگشت داده شود.

ضرورت حمایت از صنایع کوچک

حجت الاسلام متقی نیا حمایت از صنایع کوچک را از موارد مورد تاکید مقام معظم رهبری در دیدار با مردم چند استان کشور دانست و گفت: رهبری فرمود احیا صنایع کوچک و متوسط جزء اولویت های دولت باید باشد همچنین ایجاد اشتغال در متن جامعه و بهره مندی طبقات پایین نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مطابق آمار ۶۰ درصد از صنایع کوچک تعطیل شده اند، عنوان کرد: عمده این صنایع کوچک در دست طبقات پایین جامعه است لذا امیدواریم این مطالبات رهبری جدی گرفته شود و از مسئولین تقاضا داریم نتایج بررسی خود را اعلام کنند

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 564003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =