تسنیم نوشت: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح هدایت تحصیلی براساس سند ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرا می‌شود گفت: اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در اجرای این طرح در بین ادارات کل آموزش و پرورش پیش‌قدم است.

عباس لامعی با بیان اینکه طرح هدایت تحصیلی طرح جدیدی نیست و در سالهای گذشته نیز به روش دیگری اجرا شده است اظهار داشت: این طرح به شکل جدید برای نخستین بار در اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اجرا شد که پیش‌قدم در این طرح بودیم ولی متاسفانه با واکنش‌هایی از سوی اولیای دانش‌آموزان روبه‌رو شدیم.

وی با بیان اینکه هیچ اداره کل آموزش و پرورشی در کشور حاضر به اجرای این طرح نبود گفت: خراسان جنوبی به عنوان استان پیش‌قدم این طرح را اجرایی کرد که پس از این استان سایر استانها نیز این طرح را عملیاتی کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در بحث هدایت تحصیلی در سالهای گذشته این طرح نیز اجرا شده است که 50 نمره توسط مشاور و 50 نمره توسط دبیر اعمال نظر بوده است اما امسال 35 درصد معدل 3 سال متوسطه اول و 65 درصد نمره هنجارهای مشاوره‌ای بوده است که توسط مشاور، مدیر و ولی دانش‌آموز اعمال می‌شود.

لامعی درباره طرح هدایت تحصیلی افزود: امسال اتفاق خاصی رخ نداده است تنها هدایت تحصیلی از پایه دوم به نهم آمده است.

وی بیان کرد: اولیای دانش‌آموزان معتقدند که معدل فرزند ما 19 یا 20 است اما غافل از تراز علمی هستند که در رتبه علمی برای ما مهم است و امسال در شهر بیرجند 1400 نفر دارای معدل 19 و 155 نفر دارای معدل 20 بوده‌اند.

وی با بیان اینکه بر اساس سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش که در شورای انقلاب ملی تصویب شده است توازن بین رشته را مطرح کرده است بیان کرد: باید دانش‌آموزان به همه رشته‌های تحصیلی هدایت شوند که هر سال اتفاق افتاده و این طرح از استان ما آغاز شده است که پیش‌بینی می‌کردیم با این مشکلات روبه‌رو شویم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انتقاد اولیای دانش‌آموزان ضعف آموزش و پرورش نیست و نشان‌دهنده این است که اولیا نسبت به تحصیل فرزندان خود حساس هستند گفت: امسال تعداد 10 هزار نفر در پایه نهم تعیین رشته شده که بیشترین شکایات در بخش دختران بوده است.

لامعی با بیان اینکه ما در بحث هدایت تحصیلی هیچ دانش‌آموزی را مجبور نکردیم و تصور غلطی در بین اولیا وجود دارد که هر جا دانش‌آموز ضعیفی است به رشته‌های فنی‌حرفه‌ای و کاردانش می‌رود تصریح کرد: تا روز گذشته هزار دانش‌آموز در مدارس کاردانش و فنی‌‌وحرفه‌ا‌ی استان ثبت نام کردند. وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح برای این اداره کل و اولیای دانش‌آموزان مشکل‌ساز شد و در ابتدا با اعتراضات متعددی روبه‌رو شدیم بیان کرد: با ساعت‌ها کار کارشناسی، اداری، غیراداری و جلسات متعدد آموزشی تا حدودی مشکلات طرح را برطرف کردیم و این طرح بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

لامعی با تأکید بر اینکه طبیعی است هر طرحی در ابتدا با مقاومت‌هایی روبه‌رو شود افزود: خوشبختانه در آموزش و پرورش خراسان جنوبی وضعیت آرام و رضایت‌مندی نسبی حاکم است اما مطلوب نیست که امیدواریم با اقدامات پیش‌رو وضعیت بهتری را شاهد باشیم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 564234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =