پاسخ شهردار کرج به طرح سوال شورای شهر/ ترکاشوند: حاشیه سازی برای شهرداری در فضای مجازی جفاست

جلسه علنی شورای شهر کرج در حالی با طرح سؤال از شهردار آغاز شد که با حاشیه های جالب و قابل تأملی همراه بود.

به گزارش خبر آنلاین البرز ، پنجم مردادماه جاری مصطفی سعیدی عضو شورای شهر کرج با طرح سوال از شهردار خواستار پاسخگویی علی ترکاشوند در صحن علنی شورا شد.
طرح این سوال کافی بود تا موافقان و مخالفان شهردار کرج در فضای واقعی و مجازی به اظهار نظر بپردازند. فراخوان پارکومتر هوشمند که باید به صورت عمومی ارائه می شد از سوی شهرداری کرج مشمول ماده ۳۱ (ترک تشریفات) شد و همین مسئله باعث شد که سعیدی خواستار پاسخ شهردار کرج به ابهامات این موضوع شود.
* اتفاقات ناگوار فضای مجازی در خصوص طرح سوال از شهردار کرج
سوال دومی که عضو شورای شهر کرج مطرح کرده بود در خصوص ارائه پروانه پایان کار پروژه برج قائم (یکی از بزرگترین برج های تجاری در مرکز شهر کرج) بدون انجام تعهدات از سوی مالک بود. ارائه پروانه پایان کار منوط به انجام تعهدات از سوی مالک برج قائم بوده در حالی که وی در زمین خریداری شده برای احداث پارکینگ اقدام به ساخت فروشگاه کرده و چندین باب از پارکینگ های موجود را تبدیل به تجاری کرده است. سعیدی با طرح این سوال مدعی شد چرا مالک برج قائم به تعهداتش عمل نکرده ولی شهرداری پروانه پایان کار را صادر کرده است؟!
امروز (یکشنبه) علی ترکاشوند، شهردار کرج در صحن علنی شورای شهر کرج حاضر شد تا به سوالات مطرح شده پاسخ بگوید، وی ابتدا گفت: باید هدف از طرح سوال و همچنین تذکر اعضای شورای شهر، اصلاح امور باشد.
شهردار کرج با تاکید بر اینکه باید مراقب هدف یاد شده باشیم، طرح سوال از شهردار را وظیفه قانونی عضو شورای شهر دانست و گفت: طبق قانون شهردار نیز باید پاسخگو باشد.
شهردار کرج پیش از پاسخگویی به سوالات مطرح شده به حاشیه های فضای مجازی پیرامون طرح این سوال اشاره کرد و گفت: پس از طرح سوال اتفاقات ناگواری در فضای مجازی رخ داده که قابل تامل است، اما شهردار کرج پیش از پاسخگویی به سوالات مطرح شده به حاشیه های فضای مجازی پیرامون طرح این سوال اشاره کرد و گفت: پس از طرح سوال اتفاقات ناگواری در فضای مجازی رخ داده که قابل تامل است.
ترکاشوند با تاکید بر اینکه سوالی مطرح شده و هنوز پاسخی بدان داده نشده، چگونه است که از آن به عنوان بزرگترین تخلف شهرداری کرج یاد می شود، گفت: اتفاقات فضای مجازی جفا در حق شهرداری کرج و شورای شهر است.
طرح سوال از شهردار از سوی کاربران اجتماعی در فضای مجازی به ویژه تلگرام مورد توجه واقع شد و طی روزهای اخیر به اوج خود رسید.
در بسیاری از کانال های تلگرامی به تخلفات شهرداری کرج اشاره شده بود، تخلفاتی که از سوی علی ترکاشوند جفا در حق شورای شهر و شهرداری خوانده شد. بسیاری از کاربران اجتماعی به سوالات مطرح شده و تخلفاتی که در برج قائم و دیگر پروژه های شهرداری کرج وجود دارد واکنش از نوع اعتراضی نشان دادند. ترکاشوند در جلسه علنی شورای شهر کرج و در پی حواشی فضای مجازی اعلام کرد: علیه این هجمه ها شکایتی تنظیم شده است.
چگونگی انتصابات شهردار کرج و واکنش کاربران اجتماعی
وی با تاکید بر اینکه امیدوار است افرادی که چنین تولید محتوایی کرده و در حق شهرداری و شورای شهر جفا کرده و اظهارات خلاف قانون داده اند هنگام پاسخگویی حرفی برای گفتن داشته باشند، خاطرنشان کرد: جبران حواشی ایجاد شده مشکل خواهد بود.
یکی از اعضای شورای شهر از شهردار خواست اطلاعات رد و بدل شده در فضای مجازی را بازگو کند، ترکاشوند به همین موضوع بسنده کرد که از سوال طرح شده به عنوان بزرگترین تخلفات شهرداری کرج یاد شده است و تأکید کرد: بنده تلگرام ندارم!
یکی دیگر از حاشیه های قابل تامل این جلسه شورای شهر ترک مقطعی و چند دقیقه ای برخی اعضای شورا بود که از سوی برخی دیگر از همتایانشان مورد نقد قرار گرفت.
* یا صحن علنی تعطیل شود یا جلسه اتاق پشتی
حمیدرضا ابوالحسنی ضمن تذکر از رئیس شورای شهر خواست یا جلسه اتاق پشتی شورا تعطیل شود یا جلسه صحن علنی.
منظور از جلسه اتاق پشتی محلی است که به گفته برخی منتقدان بسیاری از تصمیمات کلانشهر کرج در آنجا گرفته و در صحن علنی مطرح می شود.
این عضو شورای شهر تاکید داشت: هنگام پاسخگویی شهردار باید سکوت رعایت شود البته شهردار کرج نیز چندین بار مجبور شد برای برقراری سکوت حرف خود را قطع کرده و یا سکوت کند.
یکی از واکنش های تند کاربران اجتماعی طی روزهای اخیر به چگونگی انتصابات شهردار کرج اختصاص داشت.
در پایان این جلسه که با 17 مرداد روز خبرنگار همزمان شده بود، از خبرنگاران فعال استان البرز تجلیل به عمل آمد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 564710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =