معاون سیاسی دفتر رییس جمهوری نوشت: با توافق ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان در اجلاس سه جانبه سران، «هاب ترانزیتی ایران» تکمیل و این کشور به مرکز گذر کریدورهای حمل ونقل منطقه ای تبدیل می شود.

با توافق ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان در اجلاس سه جانبه سران، «هاب ترانزیتی ایران» تکمیل و این کشور به مرکز گذر کریدورهای حمل ونقل منطقه ای تبدیل می شود.
به گزارش خبرآنلاین به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دولت، حمید ابوطالبی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: تکمیل «هاب ترانزیتی ایران»، کشورمان را مرکز ثقل حمل ونقل از طریق جاده، راه آهن و دریا کرده و ایران را به مرکز تحولات اقتصادی منطقه تبدیل می کند.
کریدور٧٢٠٠ کیلومتری غرب خزر یا شمال- جنوب، ایران را ازطریق جمهوری آذربایجان به روسیه و از راه گنجه به بنادر گرجستان و سپس کشورهای شرق اروپا متصل می کند.
با این کریدور، هند وکشورهای خلیج فارس نیز ازطریق بندرعباس وایران به جمهوری آذربایجان، و ازآنجا به روسیه وشرق و شمال اروپا متصل خواهند شد.
تاکنون درشرق ایران، کریدور راه ابریشم با امضای روسای جمهوری ایران وچین، کریدور شرق خزر از قزاقستان تا اینچه برون وعمان، کریدور هند- چابهار- افغانستان ایجاد شده است.
در کنار کریدور چین- ایران- ترکیه، پاکستان- ایران- ترکیه، کریدور شمالی دریایی ترانس خزر وکریدورهای ارتباطی غرب ایران سامان یافته است.
4949

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 565182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =