«مهیار عیار»، سریالی تاریخی که به دوران صفویه می‌پردازد

تسنیم نوشت: پس از مدت‌ها که از تاریخ ایران در سریال‌های تلویزیون خبری نبود، بهروز مفید، تهیه‌کننده، خبر داد که فیلمنامه‌ای را که مربوط به دوره صفویه است، به تایید صدا و سیما رسانده به‌دنبالِ آغاز پیش تولید آن است.

بهروز مفید، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون که اخیراً سریال «در کنار پروانه‌ها» را روی آنتنِ شبکه دو سیما داشت، فیلمنامه سریال تاریخی «مهیار عیار» را در دستور کار دارد که اگر شرایط فراهم شود، جلوی دوربین ببرد. 

او درباره‌ آخرین وضعیت تولید این مجموعه تلویزیونی گفت: «فیلمنامه «مهیار عیار» در تلویزیون به تصویب رسیده اما کار قدری به تعویق افتاده است تا شرایط فراهم شود. در صورت فراهم شدن شرایط کار، قطعاً این مجموعه، نیازمند ۳ تا ۴ ماه پیش‌تولید است که احتمالاً با این اوصاف، تولید آن به سال آینده موکول شود.»

این تهیه‌کننده افزود: «این سریال در دوران صفویه می‌گذرد و ۳۱ قسمتی است. فیلمنامه‌ این مجموعه تلویزیونی را محمدرضا نیکو به نگارش درآورده و برای اولین بار است که فضای تاریخی را در سریال‌هایم تجربه خواهم کرد. هنوز هیچ‌کاری پیش نرفته و همه‌چیز منوط به برآورد هزینه‌های سریال است تا ببینیم لوکیشن‌ها، کارگردان و بازیگران را چگونه باید کنار هم قرار دهیم. اما حتماً چند بازیگر شاخص خواهیم داشت و باید ببینیم شرایط به چه صورت رقم خواهد خورد.»

مفید همچنین تاکید کرد: «این پروژه در حد سریال‌های الفِ تلویزیون است. برای آن روستا و فضایی را باید درنظر گرفت که بتواند روایت‌گر دوره صفویه باشد. فکر نمی‌کنم شهرک سینمایی بتواند به تنهایی جوابگو باشد. چرا که یکی از مشکلات شهرک سینمایی این است که لوکیشن‌هایش تکرار می‌شوند.»

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =