به گزارش ایسنا، این آمار که از سوی انجمن روزنامه آمریکا منتشر شده است، 74 درصد افزایش نسبت به سه ماهه چهارم 2009 نشان میدهد و با 37 درصد از کل کاربران اینترنت آمریکا برابر است.
این بازدیدکنندگان از ماه ژانویه تا ماه مارس ماهانه حدود 3.25 میلیارد صفحه مشاهده کرده و بهطور متوسط 2.34 میلیارد دقیقه در این سایتها سپری کردند. بازدیدکنندگان وبسایت روزنامهها بهطور متوسط 44 صفحه در ماه مشاهده کردند.
البته با توجه به اینکه نیلسن آنلاین در گردآوری این آمار از روش جدیدی استفاده کرده، این شرکت و انجمن روزنامه آمریکا هشدار دادند مقایسه سال به سال از روی آمار ممکن است، درست نباشد. با توجه به این مسئله یک مقایسه ظاهری آمار امسال با مدت مشابه سال گذشته افزایش 1.5 درصدی مخاطبان این سایتها نسبت به 73.3 میلیون مخاطب در سه ماهه نخست سال 2009 را نشان میدهد.
با این همه به نظر میرسد کل صفحات بازدید شده حدود هشت درصد کاهش یافته، در حالی که شمار بازدیدهای انجام گرفته از سوی کاربران تقریبا ثابت مانده است.
افزایش آمار مخاطبان آنلاین روزنامهها در حالی اعلام میشود که برخی از ناشران بزرگ روزنامه از بهبود درآمد تبلیغات دیجیتالی در سه ماهه اول سال 2010 خبر دادهاند.
نظر شما