ایرنا نوشت: شرکت اتم استروی اکسپورت روسیه اعلام کرد که واحدهای جدید نیروگاه بوشهر با استانداردهای فوق ایمنی و جدید اروپایی براساس تجربیات جلوگیری از تکرار حوادث نیروگاه هسته ای فوکوشیما ساخته می شود.

پیمانکار سازنده واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر وابسته به شرکت دولتی روس اتم با صدور بیانیه ای اعلام کرد: برای ساخت واحدهای جدید نیروگاهی در ایران که فردا (شنبه) آغاز خواهد شد، طرح جدید ایمنی 3+ اجرا می شود که مجوز Eur (سازمان اروپایی استفاده کننده از نیروگاهها) را دریافت کرده است.

استانداردهای فوق ایمنی برای واحدهای جدید نیروگاه بوشهر با پیشرفته ترین فناوری ها و معیارهای ایمنی تدوین شده پس از آسیب دیدگی نیروگاه اتمی فوکوشیما در ژاپن مطابق است که سال 2011 در جریان سونامی این کشور رخ داد.

براساس بیانیه شرکت روسی در مرحله دوم ساخت نیروگاه بوشهر از فناوری های نوین در عرصه های مختلف به ویژه تجهیزات بی مانند ایمنی در برگیرنده راه حل های جدید استفاده خواهد شد.

تهران و مسکو پس از تکمیل و راه اندازی واحد نخست نیروگاه بوشهر، سال 2014 نیز در چارچوب توسعه تولید برق هسته ای در ایران برای ساخت واحدهای جدید نیروگاهی در بوشهر توافق کردند که براساس برنامه اعلام شده، فردا با حضور هیات مسئول روسی کلنگ ساخت آن به زمین زده می شود.

سرگئی کریینکو رئیس روس اتم سرپرستی هیات هسته ای روسیه را در برنامه آغاز ساخت دو واحد نیروگاهی در بوشهر بر عهده دارد و والری لی مارنکو مدیر شرکت اتم استروی اکسپورت نیز در این مراسم شرکت دارد.

توسعه نیروگاه هسته ای بوشهر در چارچوب نقشه راه گسترش روابط ایران و روسیه و پس از تکمیل مرحله اول مورد توافق قرار گرفت.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 577371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م م A1 ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    5 2
    تو رو خدا روس ها رو بی خیال بشین و نیروگاه رو بدین اروپایی ها بسازن.
    • بدون نام ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
      3 0
      والله يكي كه روباهه، يكي حامي فلانه، يكي دويست سال پيش فلان كارو كرده، اون يكي با امريكاست، چطور بديم دست اروپايي ها?
  • بی نام RO ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    1 0
    مگه هنوز ساخته نشده ؟
  • بی نام CA ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    2 1
    توي تيتر ميگيد تجهيزات اروپايي ولي توي متن ميگه استاندارد اروپايي با تحهيزات روسي. اميدوارم صرفا اشتباه چاپي بوده
  • بی نام A1 ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    1 0
    تو را خدا ول کنید این روسیه را نیروگاه اولی به کجا کشید بعد از 20سال؟چرا اینقدر به روسها باج میدن؟بجای شکایت و دریافت غرامت بدلیل عمل نکردن به تعهداتشان و تیغ زدن چند میلیارد دلاری ایران تازه بهشان هدیه و دست خوش میدهند این همه شهید و هزینه دادیم تا استقلال مملکت حفظ بشه ایا سرانجام شعار نه شرقی نه غربی این بود؟ایا استقلال معنیش اینه؟ثروت این کشور یا در داخل توسط اقازاده ها و دلواپسان چپاول میشه یا باج به روسیه و چین و سوریه و عراق و لبنان داده میشه بعد دولت بودجه کم میاره مردم بدبخت را میدوشه......انوقت از سران عربستان ایراد میگیرند انها حداقل به مردم کشورشان میرسند....بابا ما هم ادمیم و در ثروت کشور حق داریم یه یارانه با کلی منت میگیریم چند برابرش را پس میگیرند
  • بی نام A1 ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    2 1
    در کشوری که انرژی رایگان، پاک و بی انتهای خورشید تابان رو داره، رفتیم دنبال انرژی مرگبار و خطرناکی که ژاپنی ها کنارش گذاشتن و فرانسوی ها هم بخاطر محروم بودن از خورشید سمتش رفتند. حالا ما اصرار داریم که داشته باشیم و آنهم با تکنولوژی روسی هم هزینه میکنیم، هم انرژی خورشیدی داره به هدر میره، هم به تنشهامون با دنیا افزودیم، هم داریم برای خودمون و نسلهای آینده سرطان و مرگ درست میکنیم و محیط زیست رو در خطر بلندمدت قرار میدیم.