آیرین رحیمیان: دست میبرد به قلم آغشته به رنگ های جنجالی...ذهنی خالی با روحی متعالی...بوم سپید ،مثابه دارقالی!...نقش می کشد بر چلّه های این قالی....رنگ میزند،برپیکراین قاب ...،عالی!...چنگ می زند به ریسمان تعالی...زیر این سقف پوشالی....که چلّه می شود،دست آویز و ماییه کمال....با تار و پودی از حس های خیالی ....این سپید بانو!قبایی ازعشق میبافد بر اندام این پیکرٍیٍ خالی....
هنرمندی از مشهد مقدس که طرح هایش به مانند نامش یگانه اند. مدرس آموزش های عالی که با شرکت در۲۵ نمایشگاه گروهی و انفرادی، دریافت تندیس ها ولوح های متعدد جشنواه های نگار گری...هفته گذشته میهمان تبریز بود.
وی با همکاری انجمن هنر های تجسمی تبریز نمایشگاهی با عنوان "از عرش تا فرش" به مدت ۶روزدر نگارخانه میرعلی تبریز واقع در کانون فرهنگ و اشاد اسلامی تبریز برپا کرد که با استقبال هنردوستان تبریزی سه روز تمدید شد.
در گپی کوتاه او دررابطه با آثارش چنین عنوان می کند: اثر تا زمانی که مخاطب را دل زده و خود را زننده نشان ندهد، انتزاعی و تقلیدی نباشد می تواند یک اثر نو باشد و لذا سعی کردم در آثارم از فضاهای ایرانی و اسلامی در قالبی نوین بهره بگیرم .
وی ادامه می دهد: من متولد مشهد هستم و طبیعی است که فضای روحانی آن خطه همچون: سجده ها، دعا ها، مهر و فضای ملکوتی آن دیار بر تمام آثارم ردپای خود را گذاشته باشد.
قدیریان می گوید: بعضی از آثارم میهمان موزه آستان قدس رضوی هستند و در آنجا نگهداری میشوند که این برای من افتخار بزرگی است .
وی در رابطه با مواد به کار رفته در آثارش اینچنین توضیح می دهد: اکثر کارهایم بر روی مقوا ،چرم طبیعی و بوم، ترکیبی از اکرلیک و رنگ گاها از چاپ نیز استفاده شده ...که بیان کننده تنوع کارهایش است .
این هنرمند مشهدی در خصوص وضعیت حمایت مسؤلین از نقاشان ایرانی و تفاوتش با کشور های غربی می گوید: در گذشته نقاشان کشور هر چند وقت یکبار دور هم جمع می شدند و از حمایت های دولت برخوردار بودند اما در حال حاضر متاسفانه هنرمندان بزرگ به دلیل عدم حمایت های لازم ناشناس می مانند.
وی همچنین عدم ارزش گذاری را یکی از دغدغه های هنرمندان ایرانی خوانده و می افزاید: ما حتی در ایران کارشناسی که بتواند بر روی اثار ارزشمند هنرمندان اصیل قیمت بگذارد را نداریم که این معضل مشکلات بسیاری را برای آنان به همراه داشته است.
46
نظر شما