۰ نفر
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۶

ایسنا نوشت: بر اساس یک قانون جدید، خدمات رفع عیب و تعمیر خودروهای تحت گارانتی در صورت تصادفی ‌که ناشی از نقص فنی خودرو نباشد، مشمول گارانتی نخواهد بود.

طبق قانون خودروسازان و واردکنندگان خودرو موظفند خودروهای سواری عرضه شده از سوی خود را به مدت حداقل دو سال یا ۴۰ هزار کیلومتر کارکرد (هر کدام که زودتر فرا برسد) گارانتی کنند.

در دوارن گارانتی تمام خدمات حل عیب و تعویض قطعات خودرو مشمول گارانتی بوده و باید به صورت رایگان از سوی شرکت عرضه‌کننده خودرو ارائه شود، با این حال خودروهای تحت گارانتی در یک مورد مشمول گارانتی نمی‌شوند.

طبق این قانون جدید، تعمیر و تعویض قطعات خودروهای سواری تحت گارانتی در صورت بروز تصادفی که ناشی از عیب فنی خودرو نباشد، مشمول گارانتی نخواهد شد.

در این زمینه در تبصره ۴ ماده ۱۲ آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو قید شده است:" تعمیر یا تعویض قطعات خودرو، ناشی از خسارت حاصل از حادثه یا تصادف که به علت عیب فنی خودرو نباشد، مشمول ضمانت (گارانتی) نمی‌شود".

همچنین در ماده ۱۳ این قانون تاکید شده است:" تمام قطعات و مجموعه‌های خودرو به جز قطعات و مواد مصرفی، مشمول خدمات دور تضمین (گارانتی) است".

آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو چندی پیش به تصویب هیات دولت رسیده و برای اجرا به خودروسازان، واردکنندگان خودرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شد.
22535

کد خبر 586443

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    3 0
    به جای این کارها قیمت خودرو را واقعی کنید....ظلم بس است
    • بی نام A1 ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
      2 0
      یعنی خودروهای مونتاژ شده در کشور بدون نقص فنی هستند؟ من که اینطور فکر نمی کنم. قضاوت با شما.
  • بی نام IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    4 0
    مگه گارانتی داشته که حالا خارج بشه

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین