علی ترابی رییس اداره امور بیابان،اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: اداره بیابانزدایی این استان در ارزشیابی صورت گرفته از طرح ها و پروژه های اجرایی که از سوی گروه نظارت و ارزشیابی سازمان جنگلها،مراتع و آبخیزداری کشور برای سال 1393 انجام گرفت مقام اول را در کشور کسب نمود

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین سمنان علی ترابی رییس اداره امور بیابان،اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اعلام کرد: یکی از عمده ترین مسایل مناطق بیابانی فرسایش بادی و عوارض ناشی از آن می باشد که هر ساله خسارت زیادی را به تاسیسات اقتصادی و منابع زیستی وارد می کند. به همین علت اجرای طرح های بیابانزدایی در این استان که از نظر مساحت سومین استان کشور می باشد در اولویت قرار دارد.
ایشان افزود سطح بیابان های استان معادل5میلیون200 هزار هکتار است،که 74/5سطح کل استان را پوشش می دهد.و این اداره تاکنون توانسته است در مناطق بیابانی استان100 هزار هکتار تاغزاز دست کاشت ایجاد نماید.
علی ترابی رییس اداره امور بیابان،اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اظهار داشت: با اشاره به اجرای طرح بین المللی تعمیم ترسیب کربن در ۵۲ هزار هکتار اراضی این استان این طرح توسعه روستائی را در بر خواهد داشت.
وی افزود: این طرح به منظور توانمندسازی جوامع محلی، اشتغالزائی و ارتقای معیشت، تشکیل صندوق های خرد اعتباری با مشارکت جوامع محلی به عنوان پایلوت در جنوب شهرستان دامغان (منطقه سرکویر و کوه زر) در حال اجراست.
علی ترابی افزود: با اجرای این طرح علاوه بر توسعه روستائی شاهد مقابله با تخریب سرزمین، پدیده بیابان زائی و احیای اراضی بیابانی خواهیم بود.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 587475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =