رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در راستای بررسی مشکلات محلات شهر تهران با حضور شهروندان به بررسی مشکلات محله وحیدیه در محدوده شهرداری منطقه 8 پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جلسات بررسی مشکلات محلات تهران از سوی کمیته نظارت شورای شهر به محله وحیدیه واقع در شرق پایتخت رسید.
محله وحیدیه دارای جمعیتی بالغ بر 28000 نفر و با وسعتی برابر 68 هکتار تنها یک بوستان به مساحت تقریبی 4500 متر مربع دارد. تراکم جمعیتی محله بسیار بالاست و از لحاظ سرانه فضای سبز، فضاهای تفریحی و گذران فراغت خانواده ها در محله دارای کمبود محسوسی هستند و می بایست با توجه به بافت متراکم ساختمانی و جمعیتی محله، تدابیری جهت تأمین کمبود سرانه های فضای سبز و سرانه های تفریحی و فرهنگی محله صورت پذیرد و برآورد هزینه ای مورد نیاز نیز در بودجه سال های آتی منطقه لحاظ شود.
در جلسه بررسی مشکلات این محله از فقدان شبکه بندی مناسب در معابر محله و عرض کم در معابر به عنوان یک مشکل اصلی یاد شد. محله وحیدیه دارای بافت فرسوده شهری است و در صورت بروز حوادثی همچون زلزله، آتش سوزی و ... با توجه به وضعیت نامطلوب شبکه معابر، امدادرسانی مختل و راه های ارتباطی مسدود شده که می تواند به بحران منجر شود.
هرچند به منظور تشویق ساکنان بافت های فرسوده جهت تسریع در نوسازی، امتیازات و مزایای تشویقی مناسبی ارائه شده ولی به نظر می رسد شهرداری نسبت به آگاه سازی شهروندان، اقدامات کافی را صورت نداده است. با این وجود در محله مذکور نیز دفتری جهت ارائه مشاوره تخصصی به اهالی محله جهت نوسازی این بافت، توسط سازمان نوسازی شهر تهران مستقر شده که گام بزرگی برای رفع مشکلات این محله محسوب می شود.
در جلسه بررسی مشکلات محله وحیدیه، مشکل دیگر محله یعنی کمبود پارکینگ های عمومی در سطح محله بررسی شد. به علت بافت متراکم و قدمت محله، کمبود فضای توقف وسائط نقلیه و پارکینگ عمومی در سطح محله مشهود است که این مشکل نارضایتی ساکنین و اهالی را به همراه داشته است.
محله وحیدیه تنها محله فاقد زمین چمن مصنوعی در منطقه 8 است و شهروندان این محله باتوجه به کمبود فضاهای تفریحی خواستار پیگیری شهرداری منطقه به منظور تأمین این موضوع شده اند.
همچنین شورایاری و اهالی درخواست مکانیزه نمودن پل عابر پیاده واقع در خیابان دماوند، ابتدای خیابان وحیدیه را دارند. با توجه به عبور خط BRT و عرض زیاد خیابان دماوند، مسیرهای عبور عابران از عرض خیابان مسدود شده و جهت تردد عابرین پل عابر پیاده در این نقاط تعبیه شده. شورایاری و اهالی با توجه به حجم تردد عابران و مشکلات تردد سالمندان و بانوان خواستار مکانیزه شدن پل عابر پیاده این منطقه هستند.
رئیس کمیته نظارت شورای شهر در این جلسه توضیح داد: مکانیزه شدن پل های عابر پیاده در کمیته ای در معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری مطرح و طبق استاندارد تعریف شده، آمار تردد عابران بررسی می شود و در صورت حائز شرایط بودن پل، مکانیزه شدن در دستور کار قرار می گیرد.
اهالی محله وحدیده در ادامه این نشست، خواستار نظارت ویژه بر پیمانکاران لکه گیری و آسفالت کوچه ها، رفع مشکل روشنایی خیابان شهید بخت آزاد(ارباب مهدی)، برخورد با مشاغل مزاحم و عاملان سد معابر محله و نظارت مستمر جهت جمع آوری به موقع پسماند ها توسط پیمانکاران شدند. رئیس کمیته نظارت شورای شهر درباره این مطالبات گفت: کلیه مطالبات اهالی طی مکاتباتی از شورایاری و هیئت امنا اخذ گردیده و پس از برگزاری جلساتی با کارشناسان حوزه مدیریت شهری و کارشناسان کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران، مکاتبات لازم با شهردار تهران، معاونت های مربوطه، دستگاه ها و ارگان های ذی ربط به عمل آمده است و پیگیری موارد مطروحه در کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در دست اقدام است.

 

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 590667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =