عضو شورای اسلامی کلانشهر کرج اظهار داشت: فرهنگ ورزش هنوز در کشورمان نهادینه سازی نشده است و جا دارد که سرمایه گذاری بیشتر در حوزه تقویت و توسعه زیرساخت های ورزش همگانی صورت پذیرد.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، بهنام محمودی ادامه داد: کشور ایران به لحاظ استعدادهای ورزشی زرخیز است اما متاسفانه در بحث استعدادیابی و توجه به پتانسیلها تحرک خوبی وجود ندارد. از این رو، تنها بخشی از استعدادهای کشور فرصت شکوفایی یافته اند.

وی با بیان اینکه ورزش عامل بازدارنده در برابر آسیب های فرهنگی و اجتماعی به شمار می رود، گفت: ورزش روح نشاط اجتماعی را در جامعه آکنده می سازد و همدلی و همزبانی را در بین آحاد ملت تقویت می سازد و ملت هایی به لحاظ ورزش در دنیا سرآمد هستند، به موفقیت های چشمگیری در حوزه های مختلف دست یافته اند.

این قهرمان اسبق والیبال با اشاره به نیازها و مطالباتِ کلانشهر کرج در حوزه ورزش و تربیت بدنی، اذعان داشت: روح عدالت محوری در احداث مجتمع ها و سالن های ورزشی در سطح مناطق 12 گانه باید جاری شود و این طور نباشد که مناطق مرفه نشین مملو از امکانات رفاهی باشند و ساکنین مناطق کم برخوردار در حسرت کمترین امکانات به سر ببرند.

محمودی تاکید کرد؛ گرچه بر اساس نص صریح قانون اساسی مسئولیت اصلی ساخت و توسعه فضاهای ورزشی بر عهده وزارت ورزش و جوانان است اما این نهاد طی سالهای اخیر به دلیل کمبود اعتبارات دولتی قادر به انجام صحیح ماموریت های ذاتی خویش نبوده و از شهرداریها در ساخت و تجهیز زمین های بازی و سالن های ورزشی یاری گرفته که مدیریت شهری کرج نیز در این بخش کارنامه درخشانی ارائه کرده است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه مدیریت شهری کرج از ورود بخش خصوصی به حوزه ساخت و بهره برداری از فضاهای فرهنگی و ورزشی استقبال می کند، عنوان کرد: در شرایط کنونی که شهرداریها به دلیل مشکلات درآمدی قادر به تعریف اجرای پروژه های جدید عمرانی نمی باشند، تنها با اتکا به بخش خصوصی می توان به رشد سرانه های خدماتی و رفاهی امیدوار بود و امید است که کلانشهر کرج نیز با یاری سرمایه گذاران قادر به پیشبرد اهداف خود باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 591011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =