معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام گفت: مرحله‌ی منطقه‌ای مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران با حضور تیم‌هایی از 7 استان منطقه مرکزی در ایلام برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،علی حیدربیگی اظهار کرد: مرحله‌ی منطقه‌ای پنجمین دوره‌ی مسابقات مناظره دانشجویان ایران نشان «خواجه‌نصیرالدین طوسی» در هفته‌ی پایانی مهرماه سال جاری با شرکت 64 تیم در 4 منطقه منتخب شامل تهران، خراسان رضوی، زنجان و ایلام برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه جهاد دانشگاهی ایلام میزبان استان‌های منطقه مرکزی و جنوب غربی کشور شامل استان‌های لرستان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، فارس، همدان و اصفهان است، گفت: مسابقات مناظره دانشجویی برای نخستین بار در کشور توسط سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی وابسته به معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی از سال 91 آغاز شد و از همان ابتدای شکل‌گیری، جهاد دانشگاهی استان ایلام با اعزام تیم‌هایی از دانشجویان دانشگاه‌های استان در امر برگزاری مسابقات مشارکت فعال داشت.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام مناظره‌های دانشجویی را گامی اساسی در راستای نهادینه کردن فرهنگ گفت‌وگو اعلام و تصریح کرد: عمل به منویات مقام معظم رهبری در مورد کرسی‌های نظریه‌پردازی و آزاداندیشی، توسعه فرهنگ گفتگو و احترام به نظرات و آراء مخالف، فراهم نمودن زمینه تبادل‌نظر دانشجویان در مسائل مختلف کشور از منظر علمی از مهم‌ترین اهداف برگزارکنندگان این مسابقات است.

حیدربیگی ادامه داد: سه دوره‌ی اول مسابقات در سال‌های 91 تا 93 به‌صورت متمرکز و یک مرحله‌ای در تهران برگزار می‌شد اما از دوره‌های چهارم و پنجم در سال گذشته و امسال مسابقات در سه سطح استانی، منطقه‌ای و ملی برگزار می‌شود.

وی تأکید کرد: در همین راستا در استان ایلام در سال 94 برای نخستین بار مرحله‌ی استانی - دانشگاهی مسابقات بین 8 تیم از سه دانشگاه و مرکز آموزش عالی استان برگزار شد که دو تیم از دانشگاه‌های ایلام و پیام‌نور به مرحله‌ی منطقه‌ای راه‌یافته و نماینده دانشگاه ایلام (تیم جنبش اخا) به جمع شرکت‌کنندگان در مرحله‌ی ملی راه یافت.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام تصریح کرد: برگزاری مسابقات مناظره در هر سه سطح استانی - دانشگاهی، منطقه‌ای و ملی از یک‌روند روبه رشد برخوردار است. به‌گونه‌ای که در دور گذشته ۱۷۰ تیم دانشجویی از ۱۱ استان در مسابقات شرکت کردند امسال شاهد رقابت ۴۳۲ تیم از ۲۴ استان در مرحله‌ی استانی - دانشگاهی بودیم و از این بین 64 تیم به مرحله‌ی منطقه‌ای راه یافت و 16 تیم (4 تیم از هر منطقه) در مرحله‌ی ملی که آذرماه امسال در تهران برگزار می‌شود با هم رقابت خواهند کرد.

حیدربیگی در پایان ضمن قدردانی از حمایت‌های مسئولین ارشد استان به ویژه معاون محترم سیاسی و امنیتی استانداری، تأکید کرد: برگزاری این مسابقات جلوه‌ای از هماهنگی و هم‌افزایی بین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان است و بدون تردید حمایت رئیس، معاون فرهنگی و اعضاء محترم شورای فرهنگی دانشگاه ایلام و همچنین اعضای شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌های استان شرایط مطلوبی را برای برگزاری این مسابقات در استان فراهم کرده است.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 591780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =