شورایاران منطقه ۱۷تهران به بررسی و جمع بندی مشکلات شهروندان پرداختند تا در جلسه با شهردار تهران بتوانند به بهترین شکل، مشکلات را به شهرداری منتقل کنند تا چاره ای برای رفع مشکلات اندیشیده‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شورایاران منطقه ۱۷ تهران به جمع بندی مشکلات شهروندان ساکن در این منطقه پرداختند تا در حضور شهردار تهران به جمع بندی مشکلات و راهکارهای رفع آنها بپردازند.
مهم ترین موضوعات مصوب جلسه شورایاری جهت ارایه در جلسه با شهردار تهران به ترتیب اولویت موارد ذیل خواهد بود:
۱- کاهش زمان جابجایی مسافر در خط ۳ مترو از ۱۵ دقیقه انتظار به حداقل ۵ تا ۷ دقیقه از جمله درخواستهای اهالی است. یکی از مشکلات اهالی منطقه ۱۷ که از خط ۳ مترو استفاده زمان انتظار ۱۵ دقیقه ای در زمان پیک مسافر یعنی حدود ساعت ۷ تا ۸ صبح است که مشکلات عدیده ای برای مردم ایجاد کرده.
۲- اهالی ضمن تقدیر جهت راه اندازی ورودی ایستگاه مترو عبدل آباد از بزرگراه شهید چراغی انتظار دارند جهت تسهیل دسترسی اهالی منطقه ۱۷ از این ورودی نسبت به ایجاد دسترسی مستقیم از خیابان شهید غلامرضایی(زمزم) تمهیدات لازم سنجیده و عملیاتی شود.
۳- با توجه به اتمام عملیات عمرانی پروژه شهربانو نسبت به تجهیز آن اقدام تا بانوان منطقه ۱۷ بتوانند از این مجموعه بهره مند شوند.
۴- ورزشگاه صالحان یکی از زمین های فوتبال مناسب در سطح منطقه ۱۷ است که بدلیل عدم رسیدگی از کیفیت لازم برخوردار نیست که باید هرچه سریع تر تصمیم فوری نسبت به ترمیم چمن ورزشگاه و امکانات رفاهی آن سنجیده شود.
۵- منطقه ۱۷ یکی از فرسوده ترین مناطق شهری است که نیاز به توجه و حمایت بیشتر جهت نوسازی اماکن و تعریض معابر آن وجود دارد فلذا پس از گذشت چندین سال همچنان بخش جدیدی از بافت ناپایدار منطقه به بافت فرسوده جهت ترغیب مالکان صورت نپذیرفته که امیدواریم با توجه به اقدامات موثر تشویقی مدیریت شهری همچون وام و عوارض شهرداری رایگان و حق انشعاب آب و برق و گاز رایگان، بخش های بیشتری از بافت ناپایدار به بافت فرسوده افزوده شود.
۶-خیابان شهید غلامرضایی شریان اصلی دو محله زمزم و زهتابی و یکی از محورهای تجاری با ظرفیت جذب سرمایه گذار فرامنطقه ای است به نحوی که هم اکنون با حضور بیش از هزار واحد صنفی گردش مالی ماهانه چند صد میلیاری داشته که با اندک توجه کلان مدیریت شهری می تواند به یکی از قطب های تجاری منطقه و جنوب تهران مبدل شود. افتتاح شعبه بانک شهر و بازگشایی محور از ضلع غربی و اتصال به بزرگراه شهید کاظمی با هزینه ای در حد شش تا هفت میلیارد تومان می تواند ده ها برابر بازگشت هزینه برای شهرداری منطقه به همراه داشته باشد.
۷- مجتمع توانمندسازی بهاران با صرف هزینه های میلیاردی هم اکنون استفاده بهینه ای از آن صورت نمی پذیرد. لذا خواستار دستور مستقیم شهردار محترم تهران هستیم تا این ساختمان به مدیریت محله زهتابی جهت سرای محله تحویل دهند تا حداقل در محله زهتابی یک ساختمان با کاربری فرهنگی و آموزشی فعال شود چرا که متاسفانه محله زهتابی هیچگونه فضای فرهنگی آموزشی جهت استفاده اهالی برخوردار نیست.
۹- از مهم ترین مشکلات در منطقه ۱۷ و کلا در سطح تهران درجه بندی و رتبه بندی محورها و میدان ها و بوستان ها است و بر اساس همین مدل تقسیم بندی بسیاری از محورها و بوستان ها در محلات همچون خیابان شهید غلامرضایی یا بوستان صالحان و نسترن مورد بی مهری و کم توجهی معاونت خدمات شهری و اداره زیباسازی قرار میگیرند به نحوی که مثلا در این خیابان و بوستان ها به شدت با مشکل کمبود روشنایی مواجه بوده بطوری مشکلات عدیده امنیتی و حتی بزه های اجتماعی در این مکان ها مشاهده می شود.
این خواسته ها به صورت مفصل و مشروح در اختیار شهردار تهران قرار خواهد گرفت تا به مشکلات این منطقه رسیدگی شود.

 

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 594210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داود IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
    2 0
    متاسفانه خط سه مترو در ساعات 5 تا 8.5 شب بسیار شلوغه بنحوی که ادم پشیمون میشه از اینکه مترو رو انتخاب کرده چند بار تو این ساعتها رفتم جنازم رسیده به منطقه17خواهشا یکم بفکر مردم باشید خیابونام که ترافیکه شدید تو اون ساعت