ایرنا، نوشت: استاندار ایلام از حس مسئولیت پذیری و مشارکت حداکثری مردم این استان در مرحله حضوری سرشماری تقدیر کرد و ان را تحسین برانگیز خواند.

محمدرضا مروارید روز یکشنبه در نشست ستاد هماهنگی سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 اظهار کرد: ایلامی ها در سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 همچون سایر برهه های حساس مشارکت گسترده ای داشته و در بین استان های کشور رتبه چهارم مشارکت را کسب کردند.
وی افزود: 56 درصد خانوارهای این استان در مرحله اینترنتی سرشماری شرکت کردند در حالیکه پیش بینی ها برای تنها 40 درصد در این مرحله صورت گرفته بود.
استاندار ایلام تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی و تردد میلیونی زائران از مرز مهران باید هماهنگی لازم به منظور بوجود نیامدن تداخل تلاش شود سرشماری هرچه سریع تر انجام شود تا با فراغ خاطر بیشتری بتوانیم پذیرای زوار اباعبدالله الحسین (ع) باشیم.
مروارید با اشاره به پیش بینی اعطای سیم کارت های رایگان به افرادی که در مرحله اینترنتی سرشماری مشارکت کرده اند، گفت: 10 هزار سیم کارت هدیه همراه اول و 50 هزار سیم کارت هدیه رایتل به استان اختصاص یافته است که باید توزیع این هدایا به صورتی باشد که سیم کارت های رایتل در نقاطی ارائه شوند که امکان پوشش این شبکه را داشته باشند و این هدایا با اولویت سه استان برتر در این زمینه توزیع شوند.
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام نیز در این نشست گفت: بیش از 92 هزار خانوار این استان در مرحله اینترنتی ثبت نام کردند که توانستیم در این مرحله رتبه چهارم کشور را کسب کنیم و 64 درصد میزان مشارکت بیش از پیش بینی ها بود.
رحمت الله قیصوری اضافه کرد: مرحله حضوری نیز از 28 مهر آغاز شده و تا 28 آبان ادامه می یابد و پیش بینی می کنیم ایلامی ها در این مرحله نیز مشارکت گسترده ای داشته باشند.
وی یادآور شد: میانگین پیشرفت مرحله حضوری در استان تاکنون 36 درصد بوده که در مقایسه با میانگین کشور که 29 درصد است ، هفت درصد بیشتر است.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 595629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =