تردد بیش از یک میلیون زائر اربعین حسینی از اسلام‌آباد غرب پیش‌بینی شد

تسنیم نوشت : دبیر ستاد مردمی اربعین اسلام‌آباد غرب گفت: امسال تردد بیش از یک میلیون زائر اربعین حسینی از مبادی و خروجی شهر پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین ،محمد رستمی از پیش‌بینی تردد بیش از یک میلیون زائر اربعین حسینی از مبادی و خروجی شهر خبر داد و اظهار داشت: در سال گذشته بیش از یک میلیون زائر اربعین حسینی از شهرستان اسلام‌آباد غرب تردد داشتند و امسال نیز بنابر پیش‌بینی‌ها همین تعداد زائر از مبادی وروی و خروجی این شهرستان تردد خواهند کرد.

دبیر ستاد مردمی اربعین اسلام‌آباد غرب با اشاره به برگزاری جلسات جلسات متعدد و هماهنگی با خیران ادارات مربوطه برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی گفت: دو موکب یکی در فرودگاه اسلام‌آباد غرب و دیگری هم در ورودی شهر حمیل برای ارائه خدمت‌رسانی کامل راه‌اندازی و مستقر شده است.

رستمی با اشاره به اینکه تمام کمکهای ستاد ویژه اربعین در شهرستان اسلام‌آباد غرب از طریق کمکهای مردمی و پشتیبانی خیران استفاده شده است، عنوان کرد: برخی از ادارات نیز در تهیه زیرساختها و برخی از امکانات مورد نیاز نیز حمایتهای لازم را به عمل آورده‌اند.

وی با اشاره به امکانات رفاهی داخل شهر برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی در مسیر ورودی بیان کرد: سه آموزشگاه و خوابگاه، سه مسجد، یک حسینیه، یک تالار پذیرایی برای استراحت زائران اربعین حسینی با تمام امکانات رفاهی از جمله سرویس بهداشتی، حمام، خوابگاه برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین تدارک دیده شده است.

دبیر ستاد مردمی اربعین اسلام آبادغرب با بیان اینکه برای رفاه حال زائران در مسیر برگشت نیز محلهایی پیش‌بینی شده است، گفت: 20 اتاق در منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آباد غرب، شهرک تجاری صنعتی اسلام‌آباد غرب، با امکانات و تجهیزات کامل نیز پیش‌بینی شده است و در صورت نیاز موکبهایی در شهرکهای صنعتی اسلام‌آباد مستقر شده است.

وی محور اسلام‌آباد غرب به ایلام را یکی از گلوگاههای مهم تردد زائران اربعین حسینی دانست و اظهار کرد: در صورت آزاد شدن مسیر تردد سومار، این مسیرهم اکنون یکی از گلوگاههای مهم برای تردد زائران بود.

رستمی با اشاره به پیش‌بینی‌هایی که برای کاهش بار ترافیکی مسیر کرمانشاه-اسلام‌آباد غرب و حمیل انجام شده است، عنوان کرد: تمام پیش‌بینی‌های امنیتی در این منطقه در حال سازماندهی است و در تمام طول مسیر نیز پلیس راهور به طور ثابت و سیار در منطقه حضور دارد.

وی با بیان اینکه در این راستا پلیس راهور، منابع اطلاعاتی و بسیج خود را موظف به خدمت‌رسانی شبانه‌روزی به زائران اربعین حسینی دانستند و بیان کرد: ادارات حمل و نقل و راهداری جهت جلوگیری از مسدود شدن راهها و کمک به خودروهای مصدوم در بین راه به صورت شبانه‌روزی در اختیار موکبها است.

دبیر ستاد اربعین اسلام‌آباد غرب از آمادگی شبانه‌روزی شبکه بهداشت، هلال احمر و سایر ارگانهای مربوطه برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: در هر تیم و نوبت یک پزشک، تکنیسین و امدادگر به تعداد 10 نفر آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی است.

وی با اشاره به هماهنگی‌های لازم انجام شده با اورژانس بخش پزشکی و آتش‌نشانی و شهرداری بیان کرد: در هر یک از موکبها دو دستگاه آمبولانس مستقر شده است.

رستمی شرکتهای مانیزان، کاشی کاژه، شیلان کلهر، ایران گاز و آناهیتا گستر را از جمله شرکتهای که به عنوان پشتیبان در امر امکانات‌دهی و تغذیه زائران اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: افراد ستاد مرکزی و خیرین در جلساتی برای چگونگی نحوه دریافت کمکهای مردمی در دفتر امام جمعه اسلام‌آبادغرب دعوت شدند.

وی با اشاره به اعلام شماره حساب برای دریافت کمکهای نقدی به شماره حساب 0110414196004 بانک ملی مرکزی گفت: بیشترین مواد غذایی مورد نیاز سیب‌زمینی، تخم مرغ، گوجه فرنگی، قند، چای، میوه، حبوبات، برنج و مواد شوینده است.

دبیر ستاد اربعین اسلام‌آباد غرب با اشاره حضور مستمر روحانیون در موکبها اظهار کرد: در این موکبها نماز جماعت برگزار خواهد شد و به سؤالات شرعی زائران اربعین حسینی نیز پاسخ داده خواهد شد و در واحد خواهران نیز فعالیتهایی نیز در حال انجام است و مقرر شده که نمازخانه و موکب خواهران نیز برای خدمت‌رسانی به زائران ساماندهی شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 597725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =