۰ نفر
۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰

ایرنا نوشت: صحنه تظاهرات معترضان علیه دونالد ترامپ رئیس جمهوری جدید آمریکا علاوه بر شهرهای بزرگ آمریکا در فضای مجازی نیز به صورت هشتگ های اعتراض و مخالفت، به سرعت در حال گسترش است.

این اعتراض ها که از روز چهارشنبه 19 آبان پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در شهرهای مختلف آمریکا شروع شده و تاکنون ادامه دارد، در مواردی به خشونت و دستگیری معترضان توسط نیروهای پلیس منجر شده است.

این اعتراض ها در شرایطی ادامه می یابد که هیلاری کلینتون دمکرات فردای روز انتخابات در تماس تلفنی با دونالد ترامپ، پیروزی نامزد حزب جمهوریخواه را تبریک گفت و هر 2 نامزد از هوادارانشان خواستند اتحاد آمریکائیان حفظ شود.

در همین ارتباط باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا نیز روز پنج شنبه هفته گذشته در پیامی به مردم آمریکا، اعلام کرد ما پیش از آنکه دمکرات یا جمهوریخواه باشیم، آمریکایی و وطن پرست هستیم.بسیاری از معترضان ترامپ را نژادپرست، ضد زن و خارجی ستیز می نامند.

در روزهای گذشته اعتراض های مردمی با گستردگی بیشتر در شهرهای آمریکا همچون فیلادلفیا، سیاتل، واشنگتن، نیویورک، پورتلند، بوستون، آستین، سانفرانسیسکو و شیکاگو ادامه یافته است.

در پی به خشونت کشیده شدن تظاهرات هزاران نفری علیه دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا در شهر پورتلند ایالت شمال غربی اورگون در این کشور، پلیس اعلام کرد که اعتراض های خشونت بار در شهر پورتلند بزرگ ترین شهر ایالت اورگون به علت گسترش رفتارهای مجرمانه، خطرناک و آسیب رسیدن به فروشگاه ها و خودروها، به شورش تبدیل شده است.
پلیس لس آنجلس نیز در پی بی اعتنایی تظاهرکنندگان به اخطارها برای پراکنده شدن، 35 تن از آنان را بازداشت و با استفاده از افشانه فلفل، گلوله های لاستیکی و باتوم، معترضان را متفرق کرد.

همچنین منابع خبری به نقل از پلیس محلی آمریکا گزارش دادند که یک نفر در جریان تظاهرات علیه ترامپ در پورتلند، بزرگترین شهر ایالت اورگان آمریکا هدف تیراندازی قرار گرفت.

به گزارش رسانه های آمریکایی، علاوه بر شهرهای یادشده، دیگر شهرهای آمریکا همچون آن آربر، کلیولند، دالاس، دو موین، دیترویت، هوستون، لاس وگاس، میامی، اوماها، فونیکس، رنو، سان دیگو، سن خوزه، سالت لیک سیتی، واشنگتن، وینستون - سالم، بالتیمور، بویز، کلمبوس، گرند رپیدز، میلواکی، مینیاپولیس، نیواورلئان، پیتسبورگ، ریچموند، سانتا آنا، تامپا، آیوا سیتی، ممفیس، الیمپیا، راچستر، رویال اوک و سانتا کروز نیز شاهد اعتراض های مخالفان نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود.
از طرف دیگر حرکت دانش آموزان معترض به نتیجه انتخابات 2016 آمریکا که با راهپیمایی یکهزار و 500 دانش آموز یکی از دبیرستان های شهر برکلی ایالت کالیفرنیا آغاز شده بود، به سرعت فراگیر شد و نمونه اینگونه اعتراض ها توسط دانش آموزان لس آنجلس تکرار شد.

در این میان صدها تن از دانشجویان معترض به پیروزی ترامپ نیز به صف معترضان اضافه شدند که نمونه بارز آن را می توان در راهپیمایی دانشجویان دانشگاه واشنگتن مشاهده کرد.

#هشتگ های اعتراضی
به گزارش آمریکن آنلاین، البته اعتراضات به ریاست جمهوری ترامپ صرفا به خیابان ها منجر نشده و موج مخالفت ها به فضای مجازی نیز کشیده شد و علاوه بر شکل گیری هشتگ های اعتراضی به انتخابات آمریکا، برخی از کاربران خشمگین توییتر،یک گام به جلو گذاشتند و خواستار ترور دونالد ترامپ و معاونش مایک پنس شدند.

بسیاری از کاربران شبکه اجتماعی توئیتر حتی عکس پروفایل خود را با یک مربع سیاه تغییر داده اند.
به گزارش روزنامه فرانسوی لوفیگارو،استفاده از جملات کلیدی و هشتگ هایی همچون «رئیس جمهور من نیست» (NotMyPresident#) از دیگر مواردی است که این کاربران معترض از آن بهره می گیرند.
در این میان گروه های فعال حقوق زنان و سیاه پوستان نیز با هشتگ هایی همچون TwitterBlackOut# اعتراض خود به نمایش گذاشتند.

هشتگ «جهان پس از ترامپ» نیز به پرکاربردترین هشتگ توییتری در میان کاربران در کشورهای عرب تبدیل شده که توییت هایی از نگرانی و ترس از آینده سیاست های آمریکا در سایه ریاست جمهوری دونالد ترامپ تا شوخی و طنز را در برگرفته است.

52311

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 600858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =