وضعیت قرمز آذربایجان غربی در بخش فناوری اطلاعات سازمان ها

وضعیت روابط عمومی های ارگان ها، ادارات و سازمان های آذربایجان غربی (فناوری اطلاعات در ادارات و سازمان ها) همانند شاخص های توسعه قرمز بوده و نیازمند توجه بیشتر به این بخش است.

سینا افشاریان- در حالی که مدت هاست بر الکترونیکی شدن دولت تاکید می شود، ولی سایت های ادارات و ارگان های استان آذربایجان غربی در تعطیلات زمستانی به سر می برند و هرگز نمی توان آنها را بروز تلقی کرد.

در این میان روابط عمومی این ادارات و ارگان ها که وظیفه بروز کردن پایگاه ها را برعهده دارند هرگز به وظیفه خود بطور کامل و دقیق عمل نکرده اند.

عدم پایبندی به کیفیت انتخاب مسئول روابط عمومی ارگان یا سازمان مربوطه، ناآشنایی مدیرکل یا رئیس آن اداره با موضوعی چون اطلاع رسانی، هزینه کرد اشتباه و بدون بررسی برای ایجاد یک پایگاه (وبسایت) و ... از دلایل چرایی عقب ماندگی در بخش الکترونیک و نشر جدیدترین رخدادهای مربوط به سازمان هاست.

در این میان می توان با ایجاد یک تصمیم بهتر و ایجاد تعداد سایت های کمتر بجای چندین سایت بی کیفیت و بروز نشده میتواند در هزینه های جاری نیز صرفه جویی کند بعنوان مثال بجای استفاده ۱۷ سایت در مورد فرمانداری های ۱۷گانه، میتوان یک سایت شکیل تر با قابلیت های بیشتر و امکان بروزشدن بهتر برای فرمانداری ها با امکان ارسال اخبار و اطلاعیه ها توسط تمام فرمانداری ها میتواند علاوه بر عملکرد بهتر سایت مربوطه و بروزشدن بهتر هزینه های جاری را نیز کاهش دهد و آن هزینه اضافی در محل های دیگر خرج شود.

نکته دیگر در این بین اینست که بسیاری از ادارات نه تنها سایت های خودرا بروز نمی کنند، بلکه سالی یکبار هم نشست خبری برگزار نمی کنند و از نکات قابل تامل تر اینکه معدود ارگانی هم هست که اصلا روابط عمومی ندارد و بهمین دلیل سایتش از دسترس خارج شده است.

البته در این میان باید از بعضی سازمان ها و ارگان ها بالاخص استانداری آذربایجان غربی، بهزیستی، ورزش و جوانان، شهرداری ها و چند نهاد دیگر که کیفیت سایت و بروزشدنشان بسیار خوب بوده که نشان از انتخاب افراد شایسته برای روابط عمومی حکایت دارد.

بهرحال در زمانی که دولت الکترونیک میتوانند علاه بر کاهش هزینه های مراجعه به ارگان یا سازمان مربوطه توسط مردم، اطلاع رسانی های بهتر در زمینه اخبار و اطلاعیه ها مثمر ثمر باشند، استان آذربایجان غربی که به گفته استاندار قربانعلی سعادت در رتبه های نازل شاخص های توسعه قرار دارد در بخش فناوری اطلاعات نیز وضعیتی چندان خوبی ندارد و امیدوارم در این بخش نیز توسط مسئولان کلان استانی و کشوری تغییراتی حاصل شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 601071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =