ناظران افتخاری سامانه نظارت عمومی شهرداری ری مورد تقدیر قرار گرفتند و در جلسه تقدیر از این ناظران، عنوان شد شکایات و مراجعات مردمی کاهش چشمگیری داشته‌است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در جلسه اي كه به منظور تقدير از ناظران افتخاري برتر سامانه نظارت همگاني 1888 منطقه 20 برگزار شد جعفر ایمانی بخشایش رئیس اداره بازرسی منطقه 20 ضمن تقدیر از توجه و پیگیری ناظران افتخاری درون و برون سازمانی گفت: میانگین ناظران فعال افتخاری در مناطق 22 گانه 32 نفر است که در منطقه 20 مجموعاً 38 نفر ناظر افتخاری فعال فعالیت می کنند.
ایمانی بخشایش گفت: در شش ماهه نخست امسال، 561 پیام از سوی شهروندان در ارتباط با منطقه 20 ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، 28 درصد کاهش یافته است.
محسن کشاورز رئیس گروه مشارکت های مردمی سامانه نظارت همگانی 1888 شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از واژه های کلیدی عصر ما واژه مشارکت است و به علت اهمیت آن مدیریت مشارکتی مورد توجه قرار گرفته گفت: مشارکت عامل اقتدار، مقبولیت و مشهوریت است و مدیریت شهری کار خود را بر مشارکت درون و برون سازمانی بنا نهاده است .
او با اشاره به اينكه يكي از فوائد راه اندازي سامانه هاي 137 و 1888 ايجاد فرهنگ پاسخگويي مديران شهري به شهروندان است گفت: این سامانه ها مشارکت برون سازمانی را جلب کردند و راه اندازي آن ها يكي از روشهاي موثر در انعكاس مشكلات و برنامه ريزي بر مبناي نيازهاي شهروندان است.
کشاورز گفت: يكي از ويژگيهاي مهم ناظران افتخاري مسئوليت پذيري و بي تفاوت نبودن نسبت به مشكلات و نارسائي ها است و همكاري و تعامل آنها با سامانه 1888 در انعكاس كاستي ها و درخواستهاي شهروندان ، مديران شهري را براي تحقق اهدافشان كه نظارت و شناخت و رفع مشكلات شهري است ياري مي كند و اين مشاركت به نفع هر دو گروه است.
رئیس گروه مشارکت های مردمی سامانه نظارت همگانی 1888 شهرداری تهران با اشاره به اینکه سامانه های نظارتی عملکرد این سازمان را به شهروندان نشان می دهد گفت: شبکه ناظران افتخاری از بدو تاسیس این سامانه در سال 1385 در ثبت پیامها مشارکت داشته و جلسات هم اندیشی و آموزشی به صورت مستمر برای تشریک مساعی و دریافت نظرات و پیشنهادات آنان در تمامی مناطق برگزار می شود.
او با بیان اینکه ناظران افتخاری در سه سطح عادی، فعال و برتر تقسیم بندی می شوند گفت: جلسات تخصصی ناظران به صورت پهنه ای در حوزه های خدمات شهری ، شهرسازی،اجتماعی ،فنی وعمران و ترافیک در مناطق برگزار می شود .
در ادامه فرشید گودرز جانشین رئیس گروه مشارکت های مردمی سامانه نظارت همگانی 1888 شهرداری تهران ضمن تشریح عملکرد ناظران افتخاری منطقه 20 و مقایسه آن با سایر مناطق گفت: از سال تاسیس سامانه 1888 تا کنون بیش از 3 هزار نفر جذب ناظر افتخاری منطقه 20 شده اند.
او گفت: از تعداد کل ناظران فعال در مناطق 22 گانه که 724 نفر است ،در سال گذشته در مجموع 3هزار و 994 فقره پیام ثبت شده که از این تعداد 267 فقره مربوط به ناظران منطقه 20 است.
گودرز خواستار رعایت استانداردها و معیارهای ثبت پیام ها مطابق با دستورالعمل های سامانه نظارت همگانی 1888 از سوی ناظران افتخاری شد.
در ادامه اين جلسه ناظران برتر افتخاري منطقه 20 ضمن تقدير از عملكرد سامانه نظارت همگاني 1888 و بيان برخي از نقاط قوت و ضعف پاسخگوئي ها ، عملكرد اين سامانه را نشان دهنده اطمينان شهروندان به مديريت شهري در رفع مشكلاتشان بيان كرده و بر تقويت راه هاي ارتباطي ناظران افتخاري با مديران شهري تاكيد كردند .
علیرضا کرمی معاون برنامه ریزی و توسعه شهری منطقه 20نیز ضمن تقدیر از عملکرد ناظران افتخاری این منطقه در انعکاس مشکلات شهری و تاکید بر ارتباط موثر و مستمر با مدیریت شهری گفت: خوشبختانه با تلاشها و پیگیری های انجام شده سامانه 1888 این منطقه همواره در ارزیابی های سامانه نظارت همگانی شهرداری تهران رتبه های خوبی را کسب کرده است .

 


46231

 

کد خبر 601255

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین