کرمانشاه در سرانه آموزش مهارتی جزء استان‌های برتراست

مدیر کل سازمان فنی وحرفه ای صبح امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه گفت:نظام آموزش کشور برااساس نیاز سنجی بازار وجامعه وبرنامه ۱۰ساله کوتاه مدت وبلند مدت نسبت به پذیرش رشته ها اقدام کند.

حدیث جمشیدی - خبرآنلاین کرمانشاه : ناصری امید با بیان ایراد نظام آموزشی است که دانش آموزان معدل بالا در رشته های نظری تحصیل کنند و دانش آموزان با نمره پایین در رشته های فنی وکاردانش به تحصیل بپردازندافزود: براساس علایق و توانمندی دانش آموزان وآگاهی دهی شفاف که جامعه به قشری نیازمند است . تحصیل در رشته های مهارتی را به دانش آموزان وخانواده ها شناساند.


وی گفت : نظام آموزشی کشور با ساماندهی رشته های موردنیاز جامعه افراد را به سمت رشته هایی که نیاز آینده کشور خواهد بود هدایت کند.


ناصری امید افزود: فرهنگ غلطی که در بین خانواده ها رایج است. که فرزندانشان در یک رشته پرمتقاضی تحصیل کند .سبب شده که متقاضیان تحصیل در رشته های فنی وحرفه ای کم شود.


مدیر کل سازمان فنی وحرفه ای گفت: فرهنگ کار در کشور به دست خود ما ازبین رفته ودر رسانه های ملی و مطبوعات همیشه مروج رشته های پزشکی و مهندسی در کشور بوده اند که همین باعث شده ظرفیت رشته های فنی وحرفه ای خالی بماند.


ناصری امید افزود: همانگونه که جامعه به پزشک و مهندس نیاز دارد. استاد کار هم دارای ارزش است . ووظیفه ما احیاء ارزش کار بدون توجه به مدرک تحصیلی و ترویج فرهنگ صحیح کار ومهارت در جامعه است .


وی بابیان اینکه نظام آموزشی توانمندی دانش آموزان و دانشجویان مورد توجه نبوده است . گفت : در استان ۴۰درصد از دانش آموزان در رشته های فنی وحرفه ای مشغول به تحصیل هستند که سهم ناچیزی در مقایسه با سایر رشته های نظری است .

ناصری امید افزود: توجه به رشته های فنی ومهارتی باعث می شود که افراد پس پایان تحصیلات بتوانند با کار آفرینی در بازار کار خود اشتغال شوند .

وی گفت : سازمان فنی وحرفه ای در هدایت دانش آموزان به سمت رشته های فنی وحرفه ای تلاش بسیاری کرده که نقش رسانه ها در فرهنگ سازی ومعرفی رشته های فنی وحرفه ای تاثیر گذاراست.

ناصری امید افزود: آموزش رشته های فنی وحرفه ای براساس استاندارد جهانی است .وبابازار کار مطابقت دارد.

وی گفت : آموزش کوتاه مدت در رشته های مهارت محور در آموزشگاه های دولتی و مراکز وابسته به سازمان فنی وحرفه ای در فضای عملی وبا تجهیز ۸۰درصد کارگاهی انجام می شود که در زمینه ورود افراد به بازارکار موثر بوده است .

ناصری امید با بیان اینکه استان کرمانشاه در سرانه آموزشی جزء استان های برتر است . افزود: سازمان فنی وحرفه ای کشور بر اساس نیاز بازار کار ۸/۵میلیون نفر در رشته های مختلف مهارتی در مراکز وابسته به سازمان فنی وحرفه ای ، دانشگاهها وزندانها آموزش می دهد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 604184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =