برگزاری کارگاه آموزشی اچ ای وی ویژه مسئولین ایمنی واحدهای تولیدی و صنعتی استان کرمانشاه

به منظور اطلاع رسانی، پیشگیری، تشخیص زود هنگام، درمان و حمایت از مبتلایان اچ آی وی(ایدز) و در جهت ارتقاء سطح بهره¬وری و افزایش تولید، کارگاه آموزشی ویژه مسئولین ایمنی، کارشناسان بهداشت حرفه ای، بهداشت یاران کار و مدیران منابع انسانی با همکاری مرکز بهداشت استان در محل سالن اجتماعات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین ، کماسی مدرس این کارگاه آموزشی با تشریح چگونگی روند و انتقال این بیماری گفت: اچ ای وی در حدود 35 سال است که شناسایی شده و تاکنون راه هایی به منظور پیشگیری، کنترل و مقابله مورد استفاده قرار گرفته که می توان شناسایی را از مهمترین مولفه های مقابله با این بیماری عنوان کرد.


ایشان ادامه داد: در کلیه پایگاههای سلامت و خانه های بهداشت روستایی امکان انجام آزمایش ویژه شناسایی این ویروس بصورت رایگان وجود دارد و ضمن رایگان بودن هزینه های درمان مبتلایان بسته های حمایتی و مشاورهای رایگان نیز در اختیار آنان قرار می گیرد.


کماسی افزود: فرهنگ سازی در رویارویی با مبتلایان به اچ ای وی بعنوان افرادی که هیچگونه خطری از لحاظ انتقال در مراوده با سایر افراد جامعه وجود ندارد، تاکید کرد تنها از طریق تماس خونی و فراورده های خونی و تماس جنسی مهار نشده این بیماری قابل انتقال می باشد.


گفتنی است: بیماری ایدز، نقص ایمنی اکتسابی و یکی از بیماریهای ویروسی است. یازدهم آذر هرسال به منظور آگاهی، آموزش و مبارزه به عنوان روز جهانی ایدز نامگذاری شده است.


شایان ذکر است: مرکز پایگاه سلامت رفعتیه آماده انجام آزمایش و تست رپی تست بمنظور شناسایی بصورت رایگان برای عموم و مرکز پایگاه سلامت خیابان منزه بعنوان مرکز ویژه بانوان آماده ارایه خدمات رایگان می باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 609313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =