معاون امورهماهنگی عمرانی استانداری البرز گفت: هیچ پروژه ای در حوزه عمرانی بدون استاندارد کیفیت توسط دستگاه ها اجرا نمی شود.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، خسرو ارتقایی روز سه شنبه در نشست شورای فنی در سالن شهدای دولت استانداری البرز افزود: کشورهم اکنون با مشکلات اعتباری بسیاری دست و پنجه نرم می کند و نباید بدون در نظر گرفتن شاخص های استاندارد و به این بهانه که برای اجرای مناسب تر پروژه پول کافی نداشته ایم کارها را به پیش ببریم.

وی اضافه کرد: پروژه ها سرمایه ملی هستند و باید کیفیت برای ما خط قرمز باشد ، آنقدر از لحاظ اعتباری در وضعیت مناسبی نیستیم که امروز یک پروژه را اجرا و یک سال دیگر بخواهیم برای بازسازی و مرمت آن دوباره هزینه کنیم.
ارتقایی با بیان اینکه یکی از ویژگی های اقتصاد مقاومتی خوب انجام دادن کار ها است، بیان داشت: رعایت کیفیت یا عدم رعایت آن تنها 10 درصد از هزینه ها را بالا یا پایین می کند و دستگاه های نظارتی اجازه ندهند که در اجرای پروژه ها مصالح نامرغوب و کار با کیفییت پایین انجام شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: یکی از چالش های جدی در سال های اخیر مباحث مربوط به تامین نقدینگی در کشور است که در این خصوص با توجه به اینکه بسیاری از دستگاه ها با مشکلات اعتباری روبرو هستند مدیران باید نسبت به ساز و کارهای جدید و اینکه بر ای مقابله با این وضعیت چه اقداماتی باید صورت دهند توجیه شوند.
ارتقایی ادامه داد: شورای فنی استان مسیر را برای ساز و کارهای جدید تامین منابع مالی قبل از اینکه در سال های آینده با مشکلات جدی تری مواجه شویم مرتفع کرده و در این زمینه از تجارب دیگر استان های کشور نیز استفاده نمایند.
معاون عمرانی استانداری البرز به وحدت رویه کمیته های پیمان و رسیدگی اشاره و گفت: این کمیته ها نباید هرکدام برداشت خود را از قراردادها داشته باشد و در این رابطه باید وحدت رویه داشته باشند.
ارتقایی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار دیدار مدیران از پروژه های استان شد و بیان داشت: خوشبختانه هم اکنون در استان پروژه های بسیار خوبی در حال انجام است که مدیران دستگاه های اجرایی و معاونت های فنی با بازدید مرتب از این پروژه ها می توانند علاوه بر آموزش تجارب جدیدی نیز کسب کنند.
وی گفت: برای رسیدن به این هدف، تمهیدات ویژه ای در کیفی سازی و نظارت بر پروژه ها دردستور کار قرار گرفته است.
ارتقایی تصریح کرد: کنترل، نظارت و اجرای دقیق پروژه ها موجب شده، پروژه هایی که از لحاظ کیفی و ضمانت، ایمنی لازم را ندارند، اجرایی نشوند.
وی عنوان کرد: از زمانی که پروژه ای به عنوان یک طرح شروع شده تا به بهره برداری برسد تمام نکات ایمنی و کیفی سازی آن با تهیه بهترین مواد اولیه و تأمین هزینه های آن مهیا می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 612034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =