ورودی مدارس تیزهوشان اصفهان ۵۰ درصد کاهش یافت

تسنیم نوشت: معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه امسال وروردی مدارس تیزهوشان‌ را ۵۰ درصد کاهش دادیم، گفت: این مدارس بی‌رویه و بدون هدف توسعه پیدا کردند و از نظر آموزش و پرورش بهترین مدرسه نزدیک‌ترین مدرسه است.

رحیم محمدی با بیان اینکه در حال حاضر سخت‌ترین شرایط ممکن را می‌گذرانیم، اظهار داشت: از سال 92 نظام جدید 3-3-6 شروع شد، مرحله نخست آن در 2 دوره ابتدائی و اول متوسطه شروع شد و اکنون در پیچیده‌ترین بخش آن دوره دوم متوسطه قرار داریم.

وی با بیان اینکه دوره‌های متوسطه شامل شاخه نظری با 4 رشته، کار و دانش با 40 رشته و فنی و حرفه‌ای با 150 رشته است، افزود: درهمین راستا بالغ بر 40 جلد کتاب در دوره ابتدائی و 700 جلد کتاب نیز در دوره متوسطه داریم، بنابراین این حجم فعالیت و تغییرات گسترده همراه با اجرای شتاب‌زده نظام جدید کارمان را سخت‌تر کرده است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: در سال جاری 140 عنوان کتاب جدید التالیف داشته و در محتوای آموزشی نیز تغییرات گسترده‌ای داشتیم، 40 درصد تجهیزات در فنی و حرفه‌ای‌ها باید به‌روز شوند که به اعتبار نیاز دارد و از عهده آموزش و پرورش نیز خارج است.

وی با اشاره به 4 برنامه حوزه آموزش متوسطه در 3 سال گذشته خاطرنشان کرد: اجرای مطلوب نظام 3-3-6، توسعه کیفی و کمی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، توسعه فرهنگ پژوهش، خلاقیت و کار گروهی وغیره از جمله این برنامه‌ها است، در همین راستا سال 92 بالغ بر 20 پژوهش‌سرا داشتیم که اکنون به 39 پژوهش‌سرا افزایش پیدا کرد.

محمدی بیان کرد: یکی از شاخص‌های مهم کسب رتبه سوم کنکور سراسری توسط استان اصفهان است، سال 93 رتبه دوم و سال 94 و 95 رتبه سوم را کسب کردیم، در همین راستا در 15 سال گذشته تنها در سال 85 استان اصفهان توانست رتبه سوم کشور را در کنکور به‌دست‌ آورد.

وی با بیان اینکه براساس یک سیاست تکلیفی توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای را متوقف کردیم تا رشته‌های جدید ابلاغ شود، گفت: تا پایان سال جاری 4 مرکز آموزش تخصصی هنرآموزان در رشته‌های مکانیک، فرش، کشاورزی، برق و کامپیوتر افتتاح خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: استان اصفهان با کسب 98.7 درصد رتبه برتر کشور را در پروژه مهر کسب کرد که نسبت به سال 92 حدود 11.5 درصد افزایش داشته است، این امر تمام فعالیت‌های مجموعه آموزش و پرورش استان را پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به افزایش انواع مدارس خاص در استان تصریح کرد: در همین راستا تعداد مدارس تیزهوشان از 4 مرکز به 22 مرکز رسیده است، ورودی مدارس تیزهوشان‌ را امسال 50 درصد کاهش دادیم.

محمدی با بیان اینکه اکنون کارگروهی در استان برای تجدیدنظر در فعالیت این‌گونه مدارس در استان تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: از نظر آموزش و پرورش بهترین مدرسه نزدیک‌ترین مدرسه است، متاسفانه این مدارس بی‌رویه و بدون هدف توسعه پیدا کردند.

وی بیان کرد: سال 84 که آموزش و پرورش استان تحویل مدیران وقت شد بالغ بر 9 میلیارد تومان در حساب این اداره بود ولی در سال 92 که دولت یازدهم سرکار آمد آموزش و پرورش استان بالغ بر 200 میلیارد تومان بدهی داشت که اکثر آن نیز مطالبات فرهنگیان بود، البته این امر مربوط به مدیران قبلی آموزش و پرورش نمی‌شود بلکه به شرایط کشور برمی‌گردد.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه در 5 سال آینده بالغ بر 330 هزار معلم در کشور بازنشسته می‌شوند، گفت: آموزش و پرورش باید برای ورودی‌های متناسب با خروجی‌های این سازمان تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

وی با بیان اینکه بسیاری از تیزهوشان‌ ما تیزهوش نیستند، افزود: هنوز کشور به این موضوع وارد نشده ولی 50 درصد ورودی‌های مدارس تیزهوشان استان را کاهش دادیم، متاسفانه مدارس نمره محور شده‌اند و خانواده‌ها نیز به این سمت حرکت می‌کنند.

محمدی تصریح کرد: مهم‌ترین نقطه قوت آموزش و پرورش در حال حاضر اعتماد بالایی است که میان آموزش و پرورش و مردم ایجاد شده است، شاخص‌های متعددی برای این امر وجود دارد.

وی در پاسخ به سئوال مبنی بر اینکه با توجه به نظام جدید آموزشی، کمبود بودجه و شرایط دیگر و راه و پر پیچ و خمی که آموزش و پرورش در پیش دارد آیا آینده مثبتی برای دانش‌آموزان ارزیابی می‌کنید؟ خاطرنشان کرد: این امر تنها مربوط به آموزش و پرورش نیست همه ارگان‌ها در این راستا نقش دارند و هر چه این همکاری بیشتر باشد اطمینان خاطر ما نیز بیشتر خواهد شد، مقام معظم رهبری نیز گفتند همه باید به آموزش و پرورش کمک کنند و این باید یک اصل شود.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 616546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =