وودی آلن که با تازه‌ترین فیلم خود در شصت و سومین جشنواره فیلم کن حضور دارد زندگی را بسیار توان‌فرسا، کابوس‌وار و بی‌معنی دانست.

به گزارش خبرآنلاین، فیلم سینمایی «با یک غریبه سبزه قدبلند آشنا می‌شوی» اولین بار در دنیا روز شنبه در بخش خارج از مسابقه جشنواره کن پخش و با استقبال مواجه شد

وودی آلن 74 ساله در تازه‌ترین ساخته‌ خود برداشتی بامزه و در عین حال متافیزیکی از مقابله با مرگ و ناملایمات از طریق توهم ارائه می‌دهد.

داستان «با یک غریبه سبزه قدبلند آشنا می‌شوی» در لندن روی می‌دهد و نائومی واتس، جاش برولین، آنتونیو باندراس، آنتونی هاپکینز، فریدا پینتو، جما جونز و لوسی پانچ در آن بازی می‌کنند. فیلم با نقل قولی از شکسپیر و یکی از ترانه‌های دیسنی آغاز می‌شود.

خط داستانی فیلم شخصیت‌هایی را دربرمی‌گیرد که مشتاق هستند زندگی خود را تغییر دهند. سالی با بازی نائومی واتس که آرزو دارد صاحب فرزند شود، یک گالری هنری باز می‌کند و رابطه‌ای صمیمانه با رئیس خود (آنتونیو باندراس) برقرار می‌کند.

همسر او (جاش برولین) هم امیدوار است رمان خود را چاپ کند و با یکی از همسایه‌ها (فریدا پینتو) دوست می‌‌شود. پدر سالی (آنتونی هاپکینز) هم پس از جدا شدن از همسرش (جما جونز) با دختری جوان (لوسی پانچ) ارتباط برقرار می‌کند. مادر سالی که از این قضیه ضربه شدیدی خورده برای پیدا کردن راه حل پیش یک فالگیر می‌رود و به زندگی پس از مرگ اعتقاد پیدا می‌کند.

آلن در نشست خبری فیلم گفت: «من به فالگیرها عقیده ندارم. این ایده در یک فیلم ممکن است بامزه باشد، اما در زندگی واقعی طالع‌بینی یک صنعت میلیاردی است که از افراد آسیب‌پذیر سوء استفاده می‌کند.»

سازنده فیلم‌های «عشق و مرگ»، «آنی هال» و «هانا و خواهرانش»، گفت: «ارتباط من با مرگ مثل سابق است و فرقی نکرده است. من قویا در برابر آن هستم.»

وودی آلن

آلن پیری را دردناک دانست و گفت: «مزخرف است. پیر شدن هیچ مزیتی ندارد. باهوش‌تر، عاقل‌تر یا جاافتاده‌تر نمی‌شوید.»

او ادامه داد: «کمرتان درد می‌گیرد، بیشتر سوء هاضمه پیدا می‌کنید و باید سمعک بگذارید. صنعت بدی است. اصلا آن را توصیه نمی‌کنم!»

آلن فیلم بعدی خود را در فرانسه با حضور ماریون کوتیار بازیگر فرانسوی برنده اسکار و کارلا برونی-سارکوزی همسر رئیس جمهور این کشور می‌سازد.

روز شنبه همچنین فیلم «سال دیگر» به کارگردانی مایک لی فیلمساز کهنه‌کار بریتانیایی در بخش مسابقه کن نمایش داده شد. داستان یک خطی فیلم به نظر قابل بیان نیست: یک روز از زندگی تان و گری، یک زوج میانسال خوشبخت از طبقه متوسط با بازی جیم برودبنت و روث شین.

اما مایک لی اصرار دارد بگوید درام‌های خانوادگی او که به آن شهرت دارد، همه درباره پیدا کردن جذابیت و درام در مردم به اصطلاح «عادی» یا زندگی‌های «ملال‌آور» است.

لی 67 ساله پس از نمایش فیلم جدید خود، گفت: «آدم‌ها ملال‌آور نیستند. زندگی مسحورکننده است.»

«سال دیگر» در بخش مسابقه کن با یک فیلم بریتانیایی دیگر به کارگردانی کن لوچ همین طور 17 فیلم دیگر رقابت می‌کند که تمام آنها اولین بار در دنیا روی پرده می‌روند.

«سال دیگر» پیش از آنکه شنبه شب در شهر ساحلی ریویرا پخش شد، در یک نشست خبری برای رسانه‌ها نمایش داده شد و مورد استقبال تعدادی از منتقدان قرار گرفت.

لی تاکنون دو بار در کن برنده جایزه شده است. او سال 1996 با فیلم «رازها و دروغ‌ها» برنده جایزه نخل طلا شد و سال 1993 نیز با «برهنه» جایزه بهترین کارگردان را برد. او شش بار هم نامزد دریافت جایزه اسکار بوده است.

شصت و سومین جشنواره فیلم کن چهارشنبه 12 مه (22 اردیبهشت) با نمایش فیلم «رابین هود» ساخته ریدلی اسکات آغاز ‌شد و 23 مه (دوم خرداد) به پایان می‌رسد.

خبرگزاری فرانسه / 15 مه

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 62084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =