ایرنا نوشت: خبرگزاری ارمنستان خبر داد که امروز سفیر ایران به همراه همتای ترکمنستانی خود با نخست وزیر ارمنستان دیدار و بر توسعه همکاری های سه جانبه تاکید کردند.

'کارن ویلهلمی قاراپطیان' در این دیدار گفت که روابط عالی ارمنستان با ایران و ترکمنستان منجر به افزایش روابط اقتصادی دوجانبه شده و شکل گیری روابط اقتصادی سه جانبه را نیز فراهم ساخته است.

وی گفت: 'ما به توسعه روابط سه جانبه ایران - ارمنستان - ترکمنستان علاقه مندیم و فرصت رشد روابط تجاری میان کشورهایمان فراهم است. دیدار ما در نخستین روز کاری سال 2017 نشان دهنده اهمیت همکاری های سه جانبه است.'

سیّد کاظم سجادی و محمد نیاز مشعلف سفیران ایران و ترکمنستان نیز در این دیدار، سال نوی میلادی را به نخست وزیر و مردم ارمنستان تبریک گفتند و بر اهمیتی که دولتهایشان بر توسعه روابط با ارمنستان دارند تاکید نموده و ابراز آمادگی کردند که برای برداشتن گامهای بیشتری در این زمینه رایزنی کنند.

در این دیدار، ضمن بررسی فرصتها و دورنمای توسعه همکاری های سه جانبه در حوزه انرژی، طرفین در زمینه مسائل مربوط به تامین انرژی و منابع و پروژه های مشترک نیز به تبادل نظر پرداختند. ایروان، عشق آباد و تهران توافق کردند تا کار گروه مشترکی تاسیس کنند و در زمینه پروژه های تولید سیمان تبادل نظر کنند.

نخست وزیر ارمنستان ضمن تشکر از مواضع سفیران ایران و ترکمنستان، بر اهمیت اقدام فعالانه کمیسیون دولتی تاکید کرد و آن را جایگاهی مثمر ثمر برای انجام موضوعات و ابتکار عملهای مورد علاقه طرفین دانست.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 621638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =