یادداشت فارسی‌آموز بلغار پس از بازگشت به کشورش

فارسی آموز بلغاری، ایرانی پس از بازگشت به کشورش گفت: با قدم زدن در شهر مشهور و بی‌نظیر اصفهان، دلم همواره اسیر جلال و شکوه و قشنگی این شهر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پِرسین موسوی، فارسی آموز و دانشجوی رشته ایرانشناسی دانشگاه صوفیه بلغارستان دارای تابعیت ایرانی و بلغاری است. پدر وی، ایرانی و مادرش اهل بلغارستان است و پِرسین که در گذرنامه ایرانی‌اش با نام افشین شناخته می‌شود در کشور بلغارستان متولد و بزرگ شده است.

او که به واسطه دیدار با اقوام پدری، سفرهای متعددی به ایران داشته است، تابستان سال جاری برای شرکت در هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی بنیاد سعدی به تهران آمد و پس از بازگشت به بلغارستان، این دوره را تجربه‌ای فراموش نشدنی دانسته است.

او پس از بازگشت به بلغارستان در یادداشتی با ابراز خوشحالی از حضور در این دوره دانش افزایی نوشته است، این سفر برای من پرهیجان و مفید و یک تجربه فراموش نشدنی بود و آن را همیشه به خاطر خواهم داشت.

پِرسین ادامه داد: پیش‌تر از شهر تهران به دلیل شلوغی و آلودگی هوا خوشم نمی‌آمد اما امسال دیدم جاهای دیدنی زیادی در تهران است مثل برج های آزادی و میلاد، موزه‌های آبگینه، سفالینه‌ها و موزه ملی ایران، پل طبیعت، موزه دفاع مقدس، مجموعه سعد آباد، باغ نگارستان، مجموعه نیاوران، کاخ گلستان، دریاچه چیتگر و غیره که از دیدن همه این مکان‌ها لذت بردم و به من خوش گذشت و آرزو دارم باز هم به تهران برگردم.

او با اشاره به سفر اصفهان، افزود: هر گاه در شهر مشهور و بی نظیر اصفهان که سفرهای متعددی به آنجا داشته‌ام، قدم می‌زنم دلم همواره اسیر جلال و شکوه و قشنگی این شهر می‌شود و در این سفر، برای اولین بار به کلیسای وانک و میدان امام علی(ع) رفتم که واقعا جالب و حیرت انگیز بود.

پِرسین موسوی با ابراز رضایت از خدمات آموزشی و اقامتی دوره دانش‌افزایی، خاطرنشان کرد: همانطور که می‌دانید غذای ایرانی حرف ندارد و مهمان نوازی مردم ایران نیز شهرت جهانی دارد و رفتار همه استادها و کارکنان حاضر در دوره دانش‌افزایی نیز نسبت به دانشجویان بسیار مهربانانه و با محبت بود.

او در پایان یادداشت خود با قدردانی از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و بنیاد سعدی، نوشت: ای کاش این دوره هیچ وقت به پایان نمی‌رسید و امیدوارم دوباره تکرار شود.

هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان فارسی، تابستان سال‌جاری با حضور بیش از 200 فارسی آموزا از 41 کشور، به همت بنیاد سعدی در دانشگاه علامه طبا طبایی برگزار شد.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 623732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =